-Ostin motonetistä jotkut "Lip-tec" kaasuiskarit. Myyjä katsoi taulukoistaan, ettei sachin iskareita saa enään turbomalleihin ja tarjosi noi edellämainitut. Sacheista on aiemmin hyviä kokemuksia, joten vähän harmitti merkin vaihto..
Takaiskarit:
-Eilen pudotin alatukivarren alas (vaihdoin myös jouset) ja uusien iskareiden asennuksessa huomasin, että vanhan iskarin alatukivarteen tuleva holkki (tästä holkista menee kiinnitysmutteri läpi) on huomattavasti lyhyempi kuin uudessa iskarissa. Avasin vielä alatukivarren taaemman pultin siinä toivossa, että tukivarsi leviäisi hieman ja saisin uuden iskarin siihen upotettua. Ei vaan mahtunut, koska paikka josta iskari kiinnitetään pultilla on kapeampi, kuin uuden iskarin holkki?? (tämmöistä ei kyllä ennen ole vastaan tullut).
Onkos muille käynyt näin? Hivenen aikaa katselin ns. väkivaltatyökaluja ja harkitsin kiinnityspaikan "levittämistä", mutta väkivalta ei oikein tunnut viisaalta näissä autohommissa.
Etuiskarit:
-Tämäkin meni eritavalla, kuin joskus aiemmin. kuskinpuolen etuiskarin yläpäässä on ABS:n painesäiliö pahasti tiellä ja pultteja joutuu nyhräämään nivelen avulla. Mäntähän sitten lähti pyörimään läpi ja eihän siitä mitään tullut. Seuraava temppu on tehdä kulmahiomakoneella mäntään lovet, johon saa putkipihdit kiinni ja sitten väkisin vääntää pultit auki. Tässä ei nyt mitään ongelmaa ole ja iskarit saa sieltä irti vaikka paloissa. Tulipahan vaan huomattua, että iskarinvaihtomuistot vm. 85 900i ajoilta erosivat hieman tästä 900S tilanteesta. Hirveästi on kaikenmaailman rojua tullut huoltotoimintojen hankaloittamiseksi. Onneksi ei ole ilmastointia
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)