P*ska kytkin!!
P*ska kytkin!!
Kytkin ei pelitä vieläkään oikein kunnolla, vaikka vaihdoin siihen levyn, paineasetelman, painelaakerin ja kytkinpolkimen (siihenhän tulee klappia ajanmyötä). Nyt oli/olisi vielä tarkoitus vaihtaa kytkimen pääsylinteri tai ainakin laittaa siihen uusi tiivistesarja. Tiivistesarja n.9€ ja sylinteri n.90€... Mitä mieltä asiantuntijat ovat, voiko vika olla jossakin mitä en ole vielä maininnut? Polkimessa on siis ensin 2-3 senttiä aivan tyhjää ja sitten on vielä toinen 2 senttiä missä ei tapahdu mitään, mutta vastusta tuntuu jo hieman, eli suomeksi se ottaa älyttömän alhaalta ja pieneltä matkalta kiinni. Varsinkin kylmällä tuo on aivan surkea. Syksyllä jo katselin sitä pääsylinteriä (se on siis polkimen yhteydessä) ja meinasinkin sen vaihtaa, mutta en saanut auki sitä kytkinletkun liitosta siitä sylinterin päästä. Oli aivan hemmetin piukassa ja pelkkä 13mm:n lenkkiavain ei sitä avannut, eli täytyy melkein ottaa laturi irti, että sinne saa kunnon lukkopihdit. Auto on 900S-90.
9-5 2,3t Wagon `06
Pääsylinterin sisällä oleva jousi voi olla poikki ja siksi mäntä ei palaudu kokonaan ja jää "tyhjää" liikettä. Saabin kytkimen ilmaaminen on joskus myös työläs homma.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Minä olen korjannut tuota vikaa vaihtamalla putken jäykäksi sylinterien väliin. Se kumiletkun pätkä menee vanhemmiten niin veteläksi, että osa tehosta hukkuu sen pullistamiseen. Testaa huviksesti siten, että puristat letkusta kädellä ja joku toinen painaa kytkintä. Se voi olla syynä. Tähän mennessä kaikki mulla olleet ovat korjaantuneet tuollla kikalla. Pieni vapaa kuuluu polkimeen jäädä senkin jälkeen.
Täytyy tuo jousikin testata kunhan saan sen sylinterin itrti, motonet nimittäin myy noita jousiakin.anttipa kirjoitti:Pääsylinterin sisällä oleva jousi voi olla poikki ja siksi mäntä ei palaudu kokonaan ja jää "tyhjää" liikettä. Saabin kytkimen ilmaaminen on joskus myös työläs homma.
9-5 2,3t Wagon `06
Millaista putkea olet sinne laittanut? Sitähän joutuu aika lailla taivuttelemaan jos sinne oikein putkea laittaa.. Uusi kytkinletku maksaa muuten Saabliikkeessä vajaa 100€!!ASTech kirjoitti:Minä olen korjannut tuota vikaa vaihtamalla putken jäykäksi sylinterien väliin. Se kumiletkun pätkä menee vanhemmiten niin veteläksi, että osa tehosta hukkuu sen pullistamiseen. Testaa huviksesti siten, että puristat letkusta kädellä ja joku toinen painaa kytkintä. Se voi olla syynä. Tähän mennessä kaikki mulla olleet ovat korjaantuneet tuollla kikalla. Pieni vapaa kuuluu polkimeen jäädä senkin jälkeen.
9-5 2,3t Wagon `06
Ja katso ettei poljin mekanismissa ole kuluneita osia
Voi nimittäin esim polkimen päästä kulua se reikä ajan myötä aika soikeaksi, ja sitten on muutama sentti huttaa polkimessa. Ja samaten kuluu se pääsylinterin haarukan reiät.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Se ilmaaminen käy kätevästi ku ettii semmosen toisen korkin joka käy siihen jarru nestesäiliön päälle ja laita siihen korkkiin kiinni polkupyörän venttiili. Ja sit vaan pyörän pumppu ja painetta säiliöön ja nestettä putkeen.
Onko muita kikka konsteja sen kytkimen ilmaukseen??
Ja onhan toinen et laittaa tippa kannuun jarru nestettä ja siihen kanuun kiinni letku ja toinen pää sinne ilmaus ruuviin ja ruuvia vähä löysälle ja pinamaan nestettä letkuun. Jarru neste säiliön korkki auki ja ilmat pois.
Onko muita kikka konsteja sen kytkimen ilmaukseen??
Ja onhan toinen et laittaa tippa kannuun jarru nestettä ja siihen kanuun kiinni letku ja toinen pää sinne ilmaus ruuviin ja ruuvia vähä löysälle ja pinamaan nestettä letkuun. Jarru neste säiliön korkki auki ja ilmat pois.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
[quote="900aero-84"]Se ilmaaminen käy kätevästi ku ettii semmosen toisen korkin joka käy siihen jarru nestesäiliön päälle ja laita siihen korkkiin kiinni polkupyörän venttiili. Ja sit vaan pyörän pumppu ja painetta säiliöön ja nestettä putkeen.
quote]
Toi on tosiaan hyvä tapa, JOS sattuu löytämään sellaisen korkin. Joskus etsein, enkä löytänyt. Nyt tuli ajatus, että voisi vaikka romikselta hakea, maksaa kumminkin korkeintaan euron ja hyötyä siitä voi olla paljonkin.
quote]
Toi on tosiaan hyvä tapa, JOS sattuu löytämään sellaisen korkin. Joskus etsein, enkä löytänyt. Nyt tuli ajatus, että voisi vaikka romikselta hakea, maksaa kumminkin korkeintaan euron ja hyötyä siitä voi olla paljonkin.
9-5 2,3t Wagon `06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kytkimen saa ilmattua helposti läpinäkyvän muoviletkun avulla. Ensin löysätään kytkimen ilmausruuvia, laitetaan säiliöön tarpeeksi nestettä, ja läpinäkyvä letku ilmausruuvin nokkaan. Sitten vaan imetään letkusta niin kauan kun nestettä alkaa näkymään letkusta. Kun nestettä on putkessa niin peukalo putken päähän ja ilmausruuvin kiristys. Noin ainakin mun kytkin rupesi skulaamaan
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Ihan normaalia jarruputkea koko matkalle. Toimiin sen jälkeen enemmän kuin hienosti. Ei se taittelu mikään ongelma ole. Itse tein niin, että irroitin alkuperäisen putken, menin varaosaliikkeeseen ja sanoin, että tällainen jarruputkesta. Ne prässäsi päät siihen ja maksoi jokain 20 ekiä900S kirjoitti:Millaista putkea olet sinne laittanut? Sitähän joutuu aika lailla taivuttelemaan jos sinne oikein putkea laittaa.. Uusi kytkinletku maksaa muuten Saabliikkeessä vajaa 100€!!ASTech kirjoitti:Minä olen korjannut tuota vikaa vaihtamalla putken jäykäksi sylinterien väliin. Se kumiletkun pätkä menee vanhemmiten niin veteläksi, että osa tehosta hukkuu sen pullistamiseen. Testaa huviksesti siten, että puristat letkusta kädellä ja joku toinen painaa kytkintä. Se voi olla syynä. Tähän mennessä kaikki mulla olleet ovat korjaantuneet tuollla kikalla. Pieni vapaa kuuluu polkimeen jäädä senkin jälkeen.