99:n kytkin (ja paskat...)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
99:n kytkin (ja paskat...)
Kaikkihan aina kehuu 99:n kytkyttimen vaihdon helppoutta. Onhan tuo pari kertaa tullut tehtyä ja hyvin on mennyt, paitsi nyt. Jouduin perkules tekemään tuon välirenkaan uusiksi kun tuolta pellin alta paljastui tuollainen Borg&Beck (joku sinnepäin..) johon ei mielestäni ollut lähellekään yhtä helppo asentaa tuota rengasta väliin...
Mikäs kytkytin tuo on?
Vasemmalla LUK ja oikealla tuo B&B(?)...
Mikäs kytkytin tuo on?
Vasemmalla LUK ja oikealla tuo B&B(?)...
Olisko turbon kytkin.... Ja itselläni muistakseni B&B tupliksessa ja satkussa samannäköisiä ja turbon asetelmat on molemmissa....
Satkussa oli vanhan mallinen asetelma mihin oli tosiaan helpompi saada kalvojousen väliin tavaraa. Tuossa uudessa on vain nuo kynnet ja alle laitettavan "pidikkeen" tulee olla kyllä melko kovaa ja oikean kokoista....
Satkussa oli vanhan mallinen asetelma mihin oli tosiaan helpompi saada kalvojousen väliin tavaraa. Tuossa uudessa on vain nuo kynnet ja alle laitettavan "pidikkeen" tulee olla kyllä melko kovaa ja oikean kokoista....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Kyllä tuo oikeanpuoleinen näyttää ihan samanlaiselta Borg&Beck-kytkimeltä jonka omaani laitoin. Ja samanlainen vähän pienemmällä levyllä oli edellinenkin.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/kytkin/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Mulla ainaskin lörpsähti yks borg & beck vanhuuttaan. Muuttui sellaiseksi, että riippui täysin kierrosluvusta, millä korkeudella poljin otti pitoja. Se oli niin vinkee vekotin, että edes minä itse omistajana en osannut lähteä sujuvasti liikkeelle omalla autollani. Aina sain joko hirveen luistatuslähdön tai sitten "töks" lähdön. Nyt on tosin myöskin borg & beck paikallaan. Onhan tuo pari vuotta pelannut...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 99:n kytkin (ja paskat...)
kumpikin on alkuperäis kytkimiä riippuen vuosimallista!lordofgreed kirjoitti:Kaikkihan aina kehuu 99:n kytkyttimen vaihdon helppoutta. Onhan tuo pari kertaa tullut tehtyä ja hyvin on mennyt, paitsi nyt. Jouduin perkules tekemään tuon välirenkaan uusiksi kun tuolta pellin alta paljastui tuollainen Borg&Beck (joku sinnepäin..) johon ei mielestäni ollut lähellekään yhtä helppo asentaa tuota rengasta väliin...
Mikäs kytkytin tuo on?
Vasemmalla LUK ja oikealla tuo B&B(?)...
pienempi (vas) "kehäiseen"tungetaan 5mm panta ja suurempi(oik)"kehäiseen"tungetaan 4mm panta asetelman väliin!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Mulla oli vm 88 900c:ssä juuri tuollanen B&B:n (hyvin väsynyt) asetelma kuin tuossa kuvassa oikealla. Kytkinlevy olikin sitten Valeo ja aika iskemättömän näkönen vaikka paketti ei pelannut huonostikaan. Vaihdoin
turbon kytkimen ja tuntumat parani dramaattisesti, taispa tulla tehojakin
vähän lisää...
turbon kytkimen ja tuntumat parani dramaattisesti, taispa tulla tehojakin
vähän lisää...