900c ei meinaa startata.. help.
900c ei meinaa startata.. help.
Tänä aamuna pitkästä aikaa ysisatasella lähdin ajoon, kaikki ok.
Pysähdyin kaupassa käymään, ja kun tulin autolle takas, joutu sahaamaan vaikka kuinka kauan ja vääntelemään ryppyä että sai starttaamaan.
Mikähän hitto voi olla vikana? Koskaan ennen ei ole tällaista tapahtunut, lähtenyt suht hyvin aina käyntiin. Mitään en ole autolle tehnyt vian ilmenemistä edeltänennä aikana.
avusta iso kiitos
-mika
Pysähdyin kaupassa käymään, ja kun tulin autolle takas, joutu sahaamaan vaikka kuinka kauan ja vääntelemään ryppyä että sai starttaamaan.
Mikähän hitto voi olla vikana? Koskaan ennen ei ole tällaista tapahtunut, lähtenyt suht hyvin aina käyntiin. Mitään en ole autolle tehnyt vian ilmenemistä edeltänennä aikana.
avusta iso kiitos
-mika
Kaasulukko kaasuttimessa ajon jälkeen? Kone saa aina täyskuumaa ilmaa, ei pelaa se perhossäädin oikein ja sen alipainesäädin siis ... kokeile onko heti ajon jälkeen se musta haitariputki kuuma vai lämmin, "vai haalea".
Itsellä vikaantunut virranjakajan HALL-anturi tai sen hapertuneet johdot aiheutti myös tuota lopunaikoina, ennenkuin HALLi alkoi tehdä sitä auto sammuili kesken ajon milloin sattuu.
Itsellä vikaantunut virranjakajan HALL-anturi tai sen hapertuneet johdot aiheutti myös tuota lopunaikoina, ennenkuin HALLi alkoi tehdä sitä auto sammuili kesken ajon milloin sattuu.
#2274
Pierburgerihan tässäkin on seosta tarjoilemassa?
Alipaineletkuja tarjottiin jo, ja ainakin se kaasari kyljessä oleva alipaineella toimiva "lean mixture valve" (mikä lie) voisi aiheuttaa ongelmia. Tuo on siis startissa auki ja sulkee alipaineella, kun kone käy. Itselleni kävi niin, että tuon letku oli irti, jolloin kone sai jatkuvasti liikaa bensaa (vielä ryypyn avustuksella kylmänä aamuna). 10 min moottoritiepätkän jälkeen sammui liikennevaloissa tyhjäkäynnillä, ja lähti todella vastahakoisesti käyntiin.
Toinen voisi olla imusarjan alla oleva solenoidiventtiili, joka avaa&sulkee tyhjäkäyntikanavan. Sen pitäisi aueta, kun kääntää virrat päälle. Vaikeuttaa varmaan käynnistymistäkin, ja vois kuvitella, että tässä auttaisi just ryypyn täysin auki vetäminen, jolloin kaasuläppäkin aukeaa vähän.
Alipaineletkuja tarjottiin jo, ja ainakin se kaasari kyljessä oleva alipaineella toimiva "lean mixture valve" (mikä lie) voisi aiheuttaa ongelmia. Tuo on siis startissa auki ja sulkee alipaineella, kun kone käy. Itselleni kävi niin, että tuon letku oli irti, jolloin kone sai jatkuvasti liikaa bensaa (vielä ryypyn avustuksella kylmänä aamuna). 10 min moottoritiepätkän jälkeen sammui liikennevaloissa tyhjäkäynnillä, ja lähti todella vastahakoisesti käyntiin.
Toinen voisi olla imusarjan alla oleva solenoidiventtiili, joka avaa&sulkee tyhjäkäyntikanavan. Sen pitäisi aueta, kun kääntää virrat päälle. Vaikeuttaa varmaan käynnistymistäkin, ja vois kuvitella, että tässä auttaisi just ryypyn täysin auki vetäminen, jolloin kaasuläppäkin aukeaa vähän.
jos se sytkäyksikkö on sökö, niin se saattaa hyvinkin esittää ehjää jonakin päivänä, mutta tilttaa taatusti uudelleen. onnea kuitenkin.MikaV kirjoitti:kiitos avusta, hommasin jo sytkäpuolelle uuet helppeet,
mutta vaikka niitä en vielä asentanutkaan niin vika hävisi parin päivän jälkeen...?
No, empä valita, ehkä mulla on itsekorjautuva 900
-mika
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)