900c ei meinaa startata.. help.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MikaV
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 13:25
Paikkakunta: Hyvinkää

900c ei meinaa startata.. help.

Viesti Kirjoittaja MikaV »

Tänä aamuna pitkästä aikaa ysisatasella lähdin ajoon, kaikki ok.
Pysähdyin kaupassa käymään, ja kun tulin autolle takas, joutu sahaamaan vaikka kuinka kauan ja vääntelemään ryppyä että sai starttaamaan.

Mikähän hitto voi olla vikana? Koskaan ennen ei ole tällaista tapahtunut, lähtenyt suht hyvin aina käyntiin. Mitään en ole autolle tehnyt vian ilmenemistä edeltänennä aikana.

avusta iso kiitos

-mika
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

Olisiko ehkä virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat tarkkailua vailla?
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja protossi »

Noista kaasareista en mitään ymmärrä ... mutta omassa C:ssä aiheutti samankaltaiset ongelmat, kun joku niistä pienistä (ali?-)paineletkuista oli irti kaasarin kyljestä, joten tarkistahan ne.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

sytytyksenohjausyksikkö olis kai seuraava tarkistuskohde jos edellämainituissa ei vikoja? sytkäyksikkö taitaa lämpimänä oireilla helpommin?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos huohotinletku irtoaa venttiilikopasta, silloinkin jää käynnistymättä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Kaasulukko kaasuttimessa ajon jälkeen? Kone saa aina täyskuumaa ilmaa, ei pelaa se perhossäädin oikein ja sen alipainesäädin siis ... kokeile onko heti ajon jälkeen se musta haitariputki kuuma vai lämmin, "vai haalea".

Itsellä vikaantunut virranjakajan HALL-anturi tai sen hapertuneet johdot aiheutti myös tuota lopunaikoina, ennenkuin HALLi alkoi tehdä sitä auto sammuili kesken ajon milloin sattuu.
#2274
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Pierburgerihan tässäkin on seosta tarjoilemassa?
Alipaineletkuja tarjottiin jo, ja ainakin se kaasari kyljessä oleva alipaineella toimiva "lean mixture valve" (mikä lie) voisi aiheuttaa ongelmia. Tuo on siis startissa auki ja sulkee alipaineella, kun kone käy. Itselleni kävi niin, että tuon letku oli irti, jolloin kone sai jatkuvasti liikaa bensaa (vielä ryypyn avustuksella kylmänä aamuna). 10 min moottoritiepätkän jälkeen sammui liikennevaloissa tyhjäkäynnillä, ja lähti todella vastahakoisesti käyntiin.

Toinen voisi olla imusarjan alla oleva solenoidiventtiili, joka avaa&sulkee tyhjäkäyntikanavan. Sen pitäisi aueta, kun kääntää virrat päälle. Vaikeuttaa varmaan käynnistymistäkin, ja vois kuvitella, että tässä auttaisi just ryypyn täysin auki vetäminen, jolloin kaasuläppäkin aukeaa vähän.
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Tulipa myös mieleen että jos auto on oikein rumasti jälkikäynyt niin sitä voi joutua sahailemaan käyntiin. Ryyppyä ei kannata käyttää, sen sijaan vaikka painaa kaasun puoliväliin tai täysille.
#2274
MikaV
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 13:25
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja MikaV »

kiitos avusta, hommasin jo sytkäpuolelle uuet helppeet,
mutta vaikka niitä en vielä asentanutkaan niin vika hävisi parin päivän jälkeen...?

No, empä valita, ehkä mulla on itsekorjautuva 900 :D

-mika
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

MikaV kirjoitti:kiitos avusta, hommasin jo sytkäpuolelle uuet helppeet,
mutta vaikka niitä en vielä asentanutkaan niin vika hävisi parin päivän jälkeen...?

No, empä valita, ehkä mulla on itsekorjautuva 900 :D

-mika
jos se sytkäyksikkö on sökö, niin se saattaa hyvinkin esittää ehjää jonakin päivänä, mutta tilttaa taatusti uudelleen. onnea kuitenkin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin