900 startin irroitus (pakosarjan alla)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
900 startin irroitus (pakosarjan alla)
Mites tuo lähtee, pitääkö ottaa pakosarja eestä vai pannaanko 100kg aniittia [jupinaa*]joskus mietityttää miksi jotku hommat on niin prkl pyttymäisiä, muuten suapi kondiksessa ni startti alko lagaan[jupinaa/]
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
ei tarvinnu aniittia lähellä oli ,ei tarvi irroittaa pakosarjaa, mutta kerrassaa vitt*mainen irroittaa.
On kyllä semmonen insinööritaidon näyttö tuonki asennus .
No nyt arvostaa taas Volvoa enemmän (ei herneitä) siinä on onneksi tuota hukkatilaa enemmän.
Onneksi tuo satku ei ole turbo, ei olis ollu itku kaukana
On kyllä semmonen insinööritaidon näyttö tuonki asennus .
No nyt arvostaa taas Volvoa enemmän (ei herneitä) siinä on onneksi tuota hukkatilaa enemmän.
Onneksi tuo satku ei ole turbo, ei olis ollu itku kaukana
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
mulla on samassa paikassa startti ja on turbo. kyllä siinä meinas ekalla kerralla itku túlla mut nyt oon sen repiny sieltä 3-4kertaa ja menee melkei silmät kiinni.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Re: 900 startin irroitus (pakosarjan alla)
Anna startin kettuilla ja jätä auto parkkiin aina alamäen varteenlintta go go kirjoitti:Mites tuo lähtee, pitääkö ottaa pakosarja eestä vai pannaanko 100kg aniittia [jupinaa*]joskus mietityttää miksi jotku hommat on niin prkl pyttymäisiä, muuten suapi kondiksessa ni startti alko lagaan[jupinaa/]
Asiaan, ainakin b-moottorisessa 99:ssä startin saa kaiveltua sieltä pakosarjan alta kun vie siitä vauhtipyörän vierestä etukautta sen.
Viimeksi muokannut lucaf, Ti Elo 15, 2006 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Saab-asentajalta kuultua:
- kytkinkoppa pois (pääsee startin pultteihin käsiksi)
- pakosarjan puolelta moottorin sivutuen pultti irti korista
- tunkki auton alle, laudan pätkä väliin ja vaihdelaatikon kuoresta varovasti moottoria ylös
- ku moottori on noussut reilu 15 senttiä, niin startin helpommin käännettyä pois paikoiltaan
Itse tein startin vaihdon kutakuinkin noin, ja vanha startti tuli pois, uusi meni takaisin paikoilleen pakosarjan ja moottorituen välistä. En tiä miten , mutta sieltä se tuli ulos ja helposti. Vaikka luulis , että ei sinne tule sen enempää tilaa, ku pakosarjakin tietenkin kääntyy moottorin mukana, mutta pois sen sieltä sai
- kytkinkoppa pois (pääsee startin pultteihin käsiksi)
- pakosarjan puolelta moottorin sivutuen pultti irti korista
- tunkki auton alle, laudan pätkä väliin ja vaihdelaatikon kuoresta varovasti moottoria ylös
- ku moottori on noussut reilu 15 senttiä, niin startin helpommin käännettyä pois paikoiltaan
Itse tein startin vaihdon kutakuinkin noin, ja vanha startti tuli pois, uusi meni takaisin paikoilleen pakosarjan ja moottorituen välistä. En tiä miten , mutta sieltä se tuli ulos ja helposti. Vaikka luulis , että ei sinne tule sen enempää tilaa, ku pakosarjakin tietenkin kääntyy moottorin mukana, mutta pois sen sieltä sai
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Loka 26, 2003 20:12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Joo, tuo koneen nosto on ehdottomasti paras tapa.... Ite oon käyttänyt vain rautakankea ja kakkos4sen pätkää peripohjalaiseen tapaan....
Apukuskin puoleisen moottorinkorvan pultti pois ja rautakangella nostetaan mottia koria vasten kangottamalla "tänne se puunpala väliin"..... Itellä riitti ihan et nosti sen moottorin tuen silleen et pultti tuli pois reijästä ja sit laskin motin takas sen pultin varaan.... Lisätila on tietysti lisätilaa, mutta onnistuu vaikka tienpäällä ilman mitään erikoisia vehkeitä.....
Apukuskin puoleisen moottorinkorvan pultti pois ja rautakangella nostetaan mottia koria vasten kangottamalla "tänne se puunpala väliin"..... Itellä riitti ihan et nosti sen moottorin tuen silleen et pultti tuli pois reijästä ja sit laskin motin takas sen pultin varaan.... Lisätila on tietysti lisätilaa, mutta onnistuu vaikka tienpäällä ilman mitään erikoisia vehkeitä.....
900 T8 -88
99 Gl 5speed -82
<SAAB>Less Nitinati, More Hilipati<SAAB>
99 Gl 5speed -82
<SAAB>Less Nitinati, More Hilipati<SAAB>
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Ite en kallistanu konetta, enkä muutakaan. Tein tälleen
1.Akusta piuhat irti ja solenoidilta
2.Startin takapäästä 2xm6 mutterit irti (avain 10mm)
3.Auto tunkilla ylös
4.Alakautta startin takakannake irti 2xm8 pultit (alempaan räikkä+2x jatkovarsi 13mm hylsy, ylempään käytin murrosniveltä hylsyn ja jatkon välissä.)
5.lämpösuoja pois startin päältä.
6.Kytkimen suojakoppa pois.
7.Startin etupultit irti (8mm kuusio+15mm lenkki)
8.Startti taaksepäin, sitten etukautta ulos (tulee siitä vaikka ahdasta on)
Jos tästä jollein apuja
1.Akusta piuhat irti ja solenoidilta
2.Startin takapäästä 2xm6 mutterit irti (avain 10mm)
3.Auto tunkilla ylös
4.Alakautta startin takakannake irti 2xm8 pultit (alempaan räikkä+2x jatkovarsi 13mm hylsy, ylempään käytin murrosniveltä hylsyn ja jatkon välissä.)
5.lämpösuoja pois startin päältä.
6.Kytkimen suojakoppa pois.
7.Startin etupultit irti (8mm kuusio+15mm lenkki)
8.Startti taaksepäin, sitten etukautta ulos (tulee siitä vaikka ahdasta on)
Jos tästä jollein apuja
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vaikka ite otin koko koneen pöydälle niin meinas tehä tiukkaa ottaa se startti irti, ku on se turbon öljy letku siinä edessä ja pakosarja tietenkin yläpuolella.dimebak kirjoitti:Saab-asentajalta kuultua:
- kytkinkoppa pois (pääsee startin pultteihin käsiksi)
- pakosarjan puolelta moottorin sivutuen pultti irti korista
- tunkki auton alle, laudan pätkä väliin ja vaihdelaatikon kuoresta varovasti moottoria ylös
- ku moottori on noussut reilu 15 senttiä, niin startin helpommin käännettyä pois paikoiltaan
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Joo, turbossa on vielä noita "lisäkommervenkkejä". Mutta kyllä sitä kikkailuilla kaikki osat irtoaa. Eno mm. oli irroittamassa FL6 Volvon alustasta jotain osaa. Sitä oli hakattu, hehkutettu jne. vaikka kuinka kauan. Lopussa se näytettiin meisselillä viittoen naapurille, ja korneinta oli se, että osa tippu lattialle ku sitä löytiin meisselillä900aero-84 kirjoitti:Vaikka ite otin koko koneen pöydälle niin meinas tehä tiukkaa ottaa se startti irti, ku on se turbon öljy letku siinä edessä ja pakosarja tietenkin yläpuolella.dimebak kirjoitti:Saab-asentajalta kuultua:
- kytkinkoppa pois (pääsee startin pultteihin käsiksi)
- pakosarjan puolelta moottorin sivutuen pultti irti korista
- tunkki auton alle, laudan pätkä väliin ja vaihdelaatikon kuoresta varovasti moottoria ylös
- ku moottori on noussut reilu 15 senttiä, niin startin helpommin käännettyä pois paikoiltaan
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001