
työsylinteriin uudet kierteet?
työsylinteriin uudet kierteet?
Meni kytkimen letkua kiristäessä kierteet paskaks työsylinteristä. Voikohan siihen tehä uusia, vai pitääkö vaihtaa sylinteri? Ei millään innostas se sylinterin vaihto. Jemmassa ois parikin sylinteriä, mutta niissä on aika paljon kolhuja molemmissa päissä kun on pitänyt rautakangen kanssa repiä pois. Haittaako se? Jos niistä viilalla hios pahimmat rosot pois... 

9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Aika paha, onkohan se ilmausreiän jenga sama, ilmausnipalle vois sentään kuvitella jonkun isomman kierteen , mutta toimiiko se niinpäin?
sanoisimpa jotta entinen jos kierre on korkannut, jos on vain osittain syrtyssä niin silloin voi koittaa avata sen tapilla kunhan sellaisen hienokierretapin vaan ensin löydät. Ja paha sitä on saada lähtemään samalle nousulle.
ja jäysteet tuppaa menee sisään ja niitähän ei saa yhtään sinne mennä, pitäis olla joku tulppa ja imuroida jämät pois jne.
alumiinin kierteitykseen käy nesteeksi sprii eli kaasutinsprii tai tuulilasikamakin lie ok. paha on proggis
Ei kait noi ulkoiset kolhut mitään meinaa, kunhan sielu on suora ja kolhimaton ( mittaa halkaija ettei oo männy soikeeks), parhaat tiivarit kantsii kait valikoimasta kyteksiä ja vaihtaa
sanoisimpa jotta entinen jos kierre on korkannut, jos on vain osittain syrtyssä niin silloin voi koittaa avata sen tapilla kunhan sellaisen hienokierretapin vaan ensin löydät. Ja paha sitä on saada lähtemään samalle nousulle.
ja jäysteet tuppaa menee sisään ja niitähän ei saa yhtään sinne mennä, pitäis olla joku tulppa ja imuroida jämät pois jne.
alumiinin kierteitykseen käy nesteeksi sprii eli kaasutinsprii tai tuulilasikamakin lie ok. paha on proggis
Ei kait noi ulkoiset kolhut mitään meinaa, kunhan sielu on suora ja kolhimaton ( mittaa halkaija ettei oo männy soikeeks), parhaat tiivarit kantsii kait valikoimasta kyteksiä ja vaihtaa
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: työsylinteriin uudet kierteet?
Kolhuja sylinterin männässä? Haittaa jos sattuu tiivistepinnalle, muuten tuskin kunhan hieman siistii pahimpia ja varmistuu kaikkien osien istuvuudesta.t8 kirjoitti:Meni kytkimen letkua kiristäessä kierteet paskaks työsylinteristä. Voikohan siihen tehä uusia, vai pitääkö vaihtaa sylinteri? Ei millään innostas se sylinterin vaihto. Jemmassa ois parikin sylinteriä, mutta niissä on aika paljon kolhuja molemmissa päissä kun on pitänyt rautakangen kanssa repiä pois. Haittaako se? Jos niistä viilalla hios pahimmat rosot pois...
Edit: Jos epäilyttää ne kolhut, niin pullauta paineilmalla ne kaikki osiksi ja kasaa parhaaseen runkoon parhailla muilla osilla.. tiivisteiden uusiminen tietty voisi olla asiaa jollei halua säästää ja valita niistäkin parhaita yksilöitä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jos sopii kysyä aiheeseen liittyen? Vaihdoin tuon jousen sylinterin sisälle kun se oli poikki tiivisteitä en kyllä vaihtanut. Sylinteri on kasattu purkukuvien mukaan ja pitäs kyllä olla oikein mutta ei silti anna painetta eli vaikka ilmaa miten paljon ja nestettä tulee ilmausruuvista niin silti poljin on ihan tunnoton? Pitää käydä vielä ostamassa uudet tiivisteet männälle jos se auttas. Nestettä ei vuodakkaan mistään enää. 

jos ikivanhat tiivisteet niin ne usein lopettavat yhteistyön kun ei käytä vähään aikaan ja nimenomaan kun nesteet valuu pois.
kytkin on vähän oikullinen ilmattava joskus muutenkin.
Koetappa esim usein mainittua säiliön pientä paineistamista pätkällä fillarin sisäkumia tai jos saat ylimääräiseen korkkiin viritettyä auton renkaan venttiilin tms kikkaa. katso haulla mitä muuta löytyy.
kytkin on vähän oikullinen ilmattava joskus muutenkin.
Koetappa esim usein mainittua säiliön pientä paineistamista pätkällä fillarin sisäkumia tai jos saat ylimääräiseen korkkiin viritettyä auton renkaan venttiilin tms kikkaa. katso haulla mitä muuta löytyy.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Kävin ostamassa uuden sylinterin ja laitoin sen paikoilleen vanhan painelaakerin kanssa. Nyt jää painelaakerin ja asetelman kynsien väliin parin millin rako ja laakeri pääsee liikkumaan eestaas. Onko laakeri väärää mallia? Sylinteri on päällepäin identtinen vanhan kanssa. Olisiko mukana tullut jousella varustettu haitarikumi pitänyt laittaa, se työntäisi laakerin kynsiä vasten. Jätin sen pois, koska ajattelin että paikoilleen laitto menne turhan hankalaksi.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98