![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jarruvalot jäi palamaan....
Jarruvalot jäi palamaan....
Kivan jekun keksi tuo turbosaabini....eli takajarruvalot jäi palamaan vaikka pistän virrat poikki (onneksi sain päävirtakytkimestä sammumaan
). Olisko hajonnut se kytkin, joka on jarrupolkimessa? Onko tuo kytkin muuten hankala vaihtaa? Kiitoksia etukäteen ja illanjatkoja!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
900Tbo
Vanhempien ex.käyttösaabissa vm-89 jäi valot joskus palamaan, potku etupuskuriin niin valorele hölläs. Eli valorele oli rikki. Vaihto uuteen, niin pelas niin kauan kuin oli meillä eikä enään akku tyhjänä .....
Nyt kaverilla oulussa sama vika vaan ei raski ostaa uutta relettä ja ei löydä käytettyä muovikoteloista. En kyllä itsekkään ostaisi siihen kompostiin 70 euron relettä.
Nyt kaverilla oulussa sama vika vaan ei raski ostaa uutta relettä ja ei löydä käytettyä muovikoteloista. En kyllä itsekkään ostaisi siihen kompostiin 70 euron relettä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Otetaan siitä purkista niitä sinisiä pillereitä ja rauhoitutaanpetromies kirjoitti:Mitäs sitten tehdään kun etujarruvalot jää palamaan
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Kuukausi sitten tein omaan saapiini ko rempan. Jarruvalo jäi palamaan aina välillä. Otin kytkimen irti, avasin ja ei mitään vikaa. Vika oli lopulta säädössä ja irrotin turhaan kytkimen joka lähti kohtuudella mutta oli perin
työläs asentaa takas.
Eli kuunteleppa naksahtaako valokytkin kun sitä nappia painaa joka on siellä jarrupolkimen tykönä.
Voi olla, että pääset sillä, että löysäät ruuvia jolla kytkimen kiinnityspelti on kiinni ja siirrät hiukan kytkintä jolloin pitäis valon sammua. ei välttämättä oo kuin millistä kiinni.
Mut älä vaan turhaan irrota kytkintä. muuten käy v*******. Omani oli vm -91
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Eli kuunteleppa naksahtaako valokytkin kun sitä nappia painaa joka on siellä jarrupolkimen tykönä.
Voi olla, että pääset sillä, että löysäät ruuvia jolla kytkimen kiinnityspelti on kiinni ja siirrät hiukan kytkintä jolloin pitäis valon sammua. ei välttämättä oo kuin millistä kiinni.
Mut älä vaan turhaan irrota kytkintä. muuten käy v*******. Omani oli vm -91
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 76
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 11:38
- Paikkakunta: Oulu
Onko tarkkaa tietoa
Siitä jarrupolkimen kytkimen mutterin koosta, tuossa on esitetty että olisi 19 mm, vaimoke ryömi jalkatilassa ja tuumasi että olisi pienempi, olisin kiitollinen jos jollain olisi hektistä tietoa ko. mutterin koosta. 900i vm 88, vinokeula
oli tossa parikin kytkintä toiset mustia ja toinen valkea ( eri kohtiin meneviä) , molemmissa oli 19 mm mutterit, eli pitäisi osua.
Jos kerrot millä vaimokkeen saa ryömimään noihin autoprojekteihin niin lupaan kyllä mittailla muttereita enemmänkin.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
jarruvalot ovat muuten siitä ihmeelliset, jotta eivät ole virtalukon kautta ohjattuja, eli jäävät tyhjentämään akun.
Jos kerrot millä vaimokkeen saa ryömimään noihin autoprojekteihin niin lupaan kyllä mittailla muttereita enemmänkin.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
jarruvalot ovat muuten siitä ihmeelliset, jotta eivät ole virtalukon kautta ohjattuja, eli jäävät tyhjentämään akun.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Minulta saa kaksi tuohon kolmeen kymppiin vanhoja toimivia,ja ne rikkinäiset voi heittää roskikseen.(korjaus tarkoittaa tässä tapauksessa jonkun kylmäjuotoksen uudelleen tinaamista,tai kärkien viilausta..?)Mimmi kirjoitti:Minulta saa korjatun muovikuorisen releen ja vanhan otan vaihdossa. Ilman vaihtorelettä en myy ja hinta on 30€ ja klubikorttia vilauttamalla saa 25€:hen.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
900Tbo, on jo varmaan saanut vian korjattua, mutta pakko vielä jatkaa.
Minulla on ollut vasta kolme 900:a ja kaikki enemmän tai vähemmän TeeSeItse ikäisiä. Kaikkiin olen tehnyt jarruremppaa ja ilmaillut jarruja siten etten istu penkillä, vaan poljen jarrua vain toinen jalka autossa.
Nyt olen jälkeenpäin huomannut että kaikissa autoissani on ollut ongelmia jarruvalojen kanssa.
Kun poljin taipuu ei jaruvalo anturi enään toimi oikein, ja kuten Valtanen totesi, saa polkimen oikaistua käsin.
Siis, ainakin minulla jarruvalovika on ollut lähtöisin jarruremonteista.
Loogista...![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Minulla on ollut vasta kolme 900:a ja kaikki enemmän tai vähemmän TeeSeItse ikäisiä. Kaikkiin olen tehnyt jarruremppaa ja ilmaillut jarruja siten etten istu penkillä, vaan poljen jarrua vain toinen jalka autossa.
Nyt olen jälkeenpäin huomannut että kaikissa autoissani on ollut ongelmia jarruvalojen kanssa.
Kun poljin taipuu ei jaruvalo anturi enään toimi oikein, ja kuten Valtanen totesi, saa polkimen oikaistua käsin.
Siis, ainakin minulla jarruvalovika on ollut lähtöisin jarruremonteista.
Loogista...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
Mainittakoon nyt selvyyden vuoksi, että on olemassa kahta mallia jarruvalokatkaisijaa: mutterimallia, mistä tässä ollut paljon puhetta ja sitten sellaista missä kaksi klipsiä ja lykätään vain reikäänsä. Ja muistaakseni ihan ekoissa satkuissa oli vielä jotain erilaista mallia, mutta tästä en ihan sata varma ole.
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)