Satkun vetonivelen vaihto Tampereen seudulla
Satkun vetonivelen vaihto Tampereen seudulla
Eli pitää tuo kuskinpuolen ulompi vetonivel jo varsin voimakasta ääntä käännettäessä, joten olisi varmaan aika vaihtaa se. Itse en hommaan viitsisi ryhtyä, joten tekijää kaivataan. Missäköhän Tampereen lähistöllä olisi hyvä ja edullinen paja joka tuon voisi vaihtaa? Kannattaa varmaan hakea motonetista osat. Paljonkohan tuollainen työ kustantaisi? Auto on siis 900i 8v -89.
Tuostapa tulikin mieleeni, että otin -78:n vetonivelestä vetoakselin irti. siinä on sellainen jousiprikkasysteemi, jonka takia jouduin ottamaan akselin kaverin kera toisen pitäessä lukkorengasta auki, ja toisen lyödessä akselin päähän pienen iskun.
Korjaamokirjassa puhutaan hämärästi ei kovinkaan selvällä suomella, josta voi saada käsityksen kyseisten prikkojen tarpeettomuudesta ja että niitä ei tarvitse asentaa takaisin? Uudemmissa versioissa ja tähän asti kaikissa muissa etuvetoisissa autoissa on luotettu pelkän lukkorenkaan pitämiseen ilman mitään jousisysteemejä...
Korjaamokirjassa puhutaan hämärästi ei kovinkaan selvällä suomella, josta voi saada käsityksen kyseisten prikkojen tarpeettomuudesta ja että niitä ei tarvitse asentaa takaisin? Uudemmissa versioissa ja tähän asti kaikissa muissa etuvetoisissa autoissa on luotettu pelkän lukkorenkaan pitämiseen ilman mitään jousisysteemejä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hepo-auto Hervannassa. Laitoin korjaamoiden listalle. Pelkkiä kehuja. Kannattaa katsoa. Salmi Hatanpään valtatiellä on kuulemma myös hyvä. Ei mikään tykki asiakaspalvelussa, mutta tuntee satkut.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan