onko saabilla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

onko saabilla

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

enemmän laatikko huolia kun muilla merkeillä joskus saa sellaisen kuvan kun selaa näitä sivuja . että 900 sella olis niitä ongelmia
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Laatikko-huolia

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Njaa-a, tuo on hyvä kysymys. Kyllähän muissakin merkeissä varmasti "kulumaa" löytyy laatikoissa, mutta kieltämättä ainakin 5-vaihteiset jotka tielleni ovat osuneet, ovat kaikki olleet enemmän tai vähemmän "känkkiä". Täytyy myös muistaa, että kaikilla autoillani on ollut ajettuna se 144 - 300tkm, jolloin voisi olettaa, että hiukan on saattanut kulumaa ollakin.

Ehkä vikoja tulee myös normaali-reippaasta käytöstä. Satkun laatikko tarvitsee hellää kättä ja kärsivällistä luonnetta; ei saisi runnoa niitä vaihteita sisään vaan laittaa. 5-vaihteella ei saisi vetää (tai vedättää?) asuntovaunuja ja muutenkin mieluummin enemmän kierroksia -> vähemmän vääntöä laatikolle kuin päinvastoin.

Mukavuutta saattaa tulla lisää Nesteen hypoidiöljyjen käytöllä, allekirjoittanut ainakin on kokenut tälläistä. Mutta älkäämme menkö tähän aiheeseen, viestiketjuja löytyy kyllä aiemmilta vuosilta runsaasti..:)
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

Niin no. Enpäs oikein tiedä tuota. Erässä Peugeotissa meni synkrot huonoon kuntoon jo varmaan tuossa 100tkm tienoilla. Hellällä kädellä ja varovaisesti vaihtaen on sitä tekohengitetty nyt 220tkm asti. Sitten toinen tapaus Nissan Bluebird: Laatikko hajalle 180tkm kohdalla. Ja muistaakseni olen kuullut toisesta luupäästä johon laitettiin synkroja jo 30-40tkm kohtaa (tosin takuuseen). En yhtään väheksy sitä, että satkuista laatikot menevät ehkä turhan herkästi, mutta muistuu vain mieleen, että kyllä ne laatikot muistakin paukkuu tuossa kilometrimäärässä.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Tahtoo olla että kun seuraa näitä foorumeita niin siellä puhutaan vain vioista ja kyselään niistä jne. Ei paljon kehuta ym. vaan..
Tällä foorumilla puhutaan järjestään yli 15 vuotiaista autoista ja niissä näkyy jo miten niitä on pidetty ja huollettu ja saabilla ajetaan keskinmääräistä enemmän ja vedetään kuormia ja ovat kunnon ryskykäytössä vankan maineen takia ja sehän näkyy sitten kunnossa.
Mersulla on luja maine ,vaan paskat, seuraappa niitten foorumeita ja elämää niin kyllä löytyy vikaa vikaa ja kalliita semmoisia.
Appiukolla ja vaimon veljellä on 2000 luvun mersut ja kylläpä niitä rempataan samalla tavalla , mutta mersunmiehet ei huutele...
Oulussakin MB-liike on kuulemma hommannut hallin sitä varten ,että saavat RUOSTEKORJATA näitä mulkosilmä / Väyrys / tuulipussimersuja ja ei puhuta vanhoista autoista.... alustaongelmista puhumattakaan...
Itsekkin ajoin 10v. sivuhommina taksia mersulla ja ei käy kehuminen....

Käykää katsomassa muitten merkkien huoltoja ja katsokaa mitä siellä tehdään, ei todellakaan vaan pelkkiä öljynvaihtoja...

Itsekkin sain melkein lähdöt eräästä mersunhuollosta kun kaverin kanssa kävin siellä sille MB-osia ostamassa... Katsoin huoltohallin puolelle ja oli 3 mersua pukilla, takaripustukset hiluina lattialla ja menin isoon ääneen tokaseen: " v**tu, pelkkiä rönttiä alustat suolistettuna" Myyjä-äijä antoi sellaisen ilmeen ,et ala jätkä lähtä hyvänsään aikana...

Maailmassa on toiseksi vähiten haistelemattomia koiranperseitä ja kaikkein vähiten miehiä ,ketkä haukkuisi oman autonsa....
:lol:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

taitaa saabissa kestää muut paikat niin pitkään, että jopa laatikkokin saa mahdollisuuden tulla tiensä päähän joskus.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin