miksi veturin maine saabilla
miksi veturin maine saabilla
tuossa oon lukennut että ostetaan saabbi veturiks onko useimmilla sabeilla sitten harrastettu vetuti hommia kun melkein järestään niissä on vetokoukku kun on omassanikin kun ostin ja sain sellaisen käsityksen että ennen ollu asuntovaunun vedossa ostaessani sain tehä heti kytkinrempan ja nyt laatikko rempan seuraavaks onko siis pilattu laatikko kovalla rasituksella vetämällä kaikenlaista kuormaa... 5-4 jo rikki laakerit huutaa
Meillä porukat on vedelly vaunua 3:lla eri 99:llä ja tämän jälkeen 3:lla eri satkulla ja nyt on tonnari....No viime kesänä vaihdoin juuri tuohon kolmanteen satkuun laatikon laakerit, mutta tällä ei ole enää vedetty 6:n vuoteen vaunua ja silloinkin tosi vähän. Suurin syy tähän on/oli mielestäni äidin tapa ajella 5:lla välillä jopa alle 70km/h
Tottakai se laatikko/kytkin rasittuu enemmän, mutta kyllä se on mielestäni eniten kiinni penkin ja ratinkin välistä. Jotkut kun ei usko millään, ettei 5 vaihde ole mikään vetovaihde.
Viimeisen kerran isä käytti vaunun katsastuksessa omalla autolla, kun katsastus mies poltti ekasta satkusta kytkimen jarrudynamosta lähtiessä.
Tottakai se laatikko/kytkin rasittuu enemmän, mutta kyllä se on mielestäni eniten kiinni penkin ja ratinkin välistä. Jotkut kun ei usko millään, ettei 5 vaihde ole mikään vetovaihde.
Viimeisen kerran isä käytti vaunun katsastuksessa omalla autolla, kun katsastus mies poltti ekasta satkusta kytkimen jarrudynamosta lähtiessä.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Kyllä Saabi hyvä veturi on, tuolla mun luotto-99:llä ei itse ole tullut vedettyä kärryä / vaunua kuin kymmenisen kertaa, mutta edellinen omistaja kuulemma matkaili paljonkin. Ja vaihteet eivät silti ääntele / narise vastaan.
Kuskista kiinni, ehdottomasti.
Kuskista kiinni, ehdottomasti.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kyllä Saabi hyvä veturi on, tuskin samasta koko- ja hintaluokasta parempia löytyy. Vakaa ja tanakka huonollakin kelillä, kulkee lumisillakin pikkuteillä. 4-vaihteinen on erityisen sopiva 80-nopeuteen.
Kokemusta on parinkymmenen vuoden ajalta niin klapikärryjen kuin autotrailerin kanssa.
No, tietysti Datsun Patrol oli omaa luokkaansa.
Oli pari vuotta Volvokin, mutta ei se liukkaalla liikkunut.
Kokemusta on parinkymmenen vuoden ajalta niin klapikärryjen kuin autotrailerin kanssa.
No, tietysti Datsun Patrol oli omaa luokkaansa.
Oli pari vuotta Volvokin, mutta ei se liukkaalla liikkunut.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Eihän tuo mikään ihme ole, että Saabeja on vetureina ollut. 80-luvulla 2-litranen moottori oli paljon harvinaisempi kuin nykyään ja Saabin hyvinvääntävän moottorin ja lyhytvälityksisen laatikon kanssa vetäminen on vaivatonta.
Saabeja on myös ollut muutenkin paljon (tehtaan henkilöstöalennukset, koskeneet ilmeisesti myös muita konsernin tehtaita) ja dieselautoja on ollut varmaankin vähemmän silloin.
Joten luonnollisesti noita on vetureina käytetty ja paljon.
Saabeja on myös ollut muutenkin paljon (tehtaan henkilöstöalennukset, koskeneet ilmeisesti myös muita konsernin tehtaita) ja dieselautoja on ollut varmaankin vähemmän silloin.
Joten luonnollisesti noita on vetureina käytetty ja paljon.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514