ihmeellinen ongelma nopassa (mersussa)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

ihmeellinen ongelma nopassa (mersussa)

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Mistä oikein on kyse kuin auto murisee ja nykii aina liikkeellelähdössä ja vaihteita on vaikeampi kytkeä kuin ennen. Tätä murisemista jatkuu sitten koko ajan. Ohjauskin on yhtäkkiä niin kova ja etupää tärisee kovassa vauhdissa.
Viimeksi muokannut andrelinoge, Su Syys 04, 2005 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: ihmeellinen ongelma nopassa

Viesti Kirjoittaja tetammi »

andrelinoge kirjoitti:Mistä oikein on kyse kuin auto murisee ja nykii aina liikkeellelähdössä ja vaihteita on vaikeampi kytkeä kuin ennen. Tätä murisemista jatkuu sitten koko ajan.
Määritä murina?

Yht'äkkiä voisin kuvitella että koneen etutuki on irronnu ja nyt pakoputki/sarja vuotaa liitoksistaan. Samaten kun kone pääsee keuliin niin vaihteet ei mene päälle kunnolla.

Haulla löydät tuosta koneen kiinnityksestä lisää.

Alipaineletkujen murtumat voi aiheuttaa nykimisii.

Ohjauskin on yhtäkkiä niin kova ja etupää tärisee kovassa vauhdissa.
Tän on pakko olla eri vikaa, oliskos joku rengas tyhjentyny tai saanut muuten damagee?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Nyt kuin ajelin vähän lisää ja avasin konepeiton niin kuuluu sellaista voimakasta nakutusta ja murisemista (ihan kuin ruohonleikkuri)moottorista ja se lisääntyy kuin painaa kaasua.
Viimeksi muokannut andrelinoge, La Syys 03, 2005 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

juu

Viesti Kirjoittaja Eero »

kuulostaa vahvasti siltä, että kone on hiukan väärässä asennossa. kurkkaapa kaikki kannakkeet ja tuet..
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

tarkistin kaikki tuet ja ne vaikuttavat olevan kunnossa. Moottori ei liiku enemmän kuin normaalisti. Ääni kuulostaa tulevan kannesta.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kai sulla on pakosarjan tiiviste mennyt..(kun vertaat sitä ruoh.leikkuriääneen.. :) ) Koita vähän tuntea mistä puhaltaa ulos. Ja varo kuumaa pakosarjaa.. :roll:
Viimeksi muokannut Tri-Lo, La Syys 03, 2005 13:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onko sulla riittävästi moottoriöljyä siellä!?

tarkista myös laturin kiinnitys, jos löysällä, hakkaa vesipumppua vasten
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Nyt autostani on tullut vanha taksimersu. Meinaan niin kauheesti kuulostaa dieselkoneelta. Vikaa ventiileissä vai? Paljonko maksaa eri korjausvaihtoehdot? Olisiko espoossa joku jolle voisin tulla näyttämään autoa? ehkä voisit jo äänen perusteella kertoa mikä vikana, minä kuin en ymmärrä autoista melkein mitään.
Viimeksi muokannut andrelinoge, Su Syys 04, 2005 02:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Mulla oli yhestä pelistä mennyt nokka-akseli ja laakeripukki aivan tohjoksi 5-laakeripinnalta, silloin piti kivaa dieselkilkatusta.
Joskus pettänyt tuon pinnan voitelu oikein kunnolla, ihme kyllä muut laakerit olivat kunnossa, myös alakerta.

Tuolta muutama kuva: http://users.tkk.fi/~vklukkar/sininen/1/index.html
Vastaa Viestiin