Ölynpaine valo ei sammu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Ölynpaine valo ei sammu
Sain eilen kansiremontin niin pitkälle että pääsi pyöritteleen konetta.
JOnkun ohjeenmukaan pitäisi startilla pyöritellä konetta nin kauan että öljynpainevalo sammuu. bensapumpun rele ja tulpat irti pyörittelin konetta. Aika kauan sahaislin mutta valo ei sammunut.?
On se ennekin sahaamisella sammunut (Bensa oli loppu).
Onko joku piuha jäänyt laittamatta kiinni??
Miten sen uskaltaa polkasta tulille?
Olisiko kenelläkään kuvaa läppäkotelon jäähdytys letkujen paikoista.
JOnkun ohjeenmukaan pitäisi startilla pyöritellä konetta nin kauan että öljynpainevalo sammuu. bensapumpun rele ja tulpat irti pyörittelin konetta. Aika kauan sahaislin mutta valo ei sammunut.?
On se ennekin sahaamisella sammunut (Bensa oli loppu).
Onko joku piuha jäänyt laittamatta kiinni??
Miten sen uskaltaa polkasta tulille?
Olisiko kenelläkään kuvaa läppäkotelon jäähdytys letkujen paikoista.
No jos ö.p-anturin piuha roikkuu irtonaisena lohkon päällä niin ei sammu.
Joskus on puhuttu että ö.p.anturin reiästä tippakannulla öljyy niin vois lähtee paineet paremmin nousuun.
f-19 taisteli joku aika sitten oman projektinsa kanssa saman asian kanssa, mutta en muista mikä tarkalleen oli vikana, olikohan öljypumpun takaisku jumissa tai vastaavaa. En nyt yht'äkkiä löytäny haulla juttua tuosta.

Joskus on puhuttu että ö.p.anturin reiästä tippakannulla öljyy niin vois lähtee paineet paremmin nousuun.
f-19 taisteli joku aika sitten oman projektinsa kanssa saman asian kanssa, mutta en muista mikä tarkalleen oli vikana, olikohan öljypumpun takaisku jumissa tai vastaavaa. En nyt yht'äkkiä löytäny haulla juttua tuosta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Missäs tuo ö.p anturi sijaitsee
En sen pahemmin tutkinut että mikä osa on mikä.
Katselin tarkemmin öljytikkua ja huomasin että "öljya" on REILUSTI yli MAX rajan. Siellä on varmaan ne kadonneet jäähdytys nesteet.
Kannattaa varmaan vaihtaa öljyt. Miten monta litraa öljyä koneeseen menee? jos vaikka oiskin tikun putki siirtyny jotenkin tässä robeltaessa.
Missäs kohdin se lohkon jäähdytys nesteen tyhjennys roppu on?
Kiitos teille.

En sen pahemmin tutkinut että mikä osa on mikä.
Katselin tarkemmin öljytikkua ja huomasin että "öljya" on REILUSTI yli MAX rajan. Siellä on varmaan ne kadonneet jäähdytys nesteet.
Kannattaa varmaan vaihtaa öljyt. Miten monta litraa öljyä koneeseen menee? jos vaikka oiskin tikun putki siirtyny jotenkin tässä robeltaessa.
Missäs kohdin se lohkon jäähdytys nesteen tyhjennys roppu on?
Kiitos teille.
siinä öljynsuodattimen yläpuolellaDIggItaLLr kirjoitti:Missäs tuo ö.p anturi sijaitsee![]()
Katselin tarkemmin öljytikkua ja huomasin että "öljya" on REILUSTI yli MAX rajan. Siellä on varmaan ne kadonneet jäähdytys nesteet.
Kannattaa varmaan vaihtaa öljyt.
Ja suodatin myös. Noikin saattaa vaikuttaa kadonneisiin ö-paineisiin.
En nyt muista mikä oli virallinen tilavuus mutta ei 4litran tonkasta paljon lisäilyvaroja ole jääny.Miten monta litraa öljyä koneeseen menee? jos vaikka oiskin tikun putki siirtyny jotenkin tässä robeltaessa.
Mä olen kerran yrittäny jostain vanhemmasta tuota auki, oli kaiketi jossain pakosarjan alla mutta ei toivookaan saada auki.Missäs kohdin se lohkon jäähdytys nesteen tyhjennys roppu on?
Itse olen tyytyny huuhtelemaan puutarhaletkulla vesikierron molempiin suuntiin pariin otteeseen ja tehny hieman väkevämmän seoksen kompensoimaan lohkoon jäänyttä vettä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Ne öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa samantien, ehkä vielä käyttää jotain halpoja huuhteluöljyinä. Glykoli öljyn seassa tekee erittäin tehokkaasti alakerran laakereista selvää, kokemusta on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Paljon kiitoksia jeesanneille
Toivottavasti ei eilinen pyörittely hirveätä hallaa tehny.
Ölypropun ruuvista tuli ensiksi aikamoinen ryöppy vettä. Öljyfiltteri oli myöskin ihan vetinen.
Paljonkohan sitä vettä on öljypumpussa? öljykanavissa? yms yms..
Valuuko ulos, nyt siis öljyproppu on auki.
Joku ehdotti että "halpis" öljyä koneeseen. 5min tyhjäkäyntiä. ja sit vasta kunnon öljyt koneeseen.?
Itse ajattelin että laittaisin nytten "ok" öljyt ja 200km jälkeen vaihatan siihen öljyt+filtterin.
Mitä kannattais tehdä?
Toivottavasti ei eilinen pyörittely hirveätä hallaa tehny.
Ölypropun ruuvista tuli ensiksi aikamoinen ryöppy vettä. Öljyfiltteri oli myöskin ihan vetinen.
Paljonkohan sitä vettä on öljypumpussa? öljykanavissa? yms yms..
Valuuko ulos, nyt siis öljyproppu on auki.
Joku ehdotti että "halpis" öljyä koneeseen. 5min tyhjäkäyntiä. ja sit vasta kunnon öljyt koneeseen.?
Itse ajattelin että laittaisin nytten "ok" öljyt ja 200km jälkeen vaihatan siihen öljyt+filtterin.
Mitä kannattais tehdä?
Se mikä mulla aiheutti öljynpaineiden puuttumisen oli kai juuri se öljypumpun takaiskun jumittuminen. Löytyy jakopään kyljestä kuskin puolelta. ~19mm pultti mihin pääsee käsiksi alakautta. Ruuvasin sen irti jousineen, putsasin ja voitelin vähän CRC:llä ja varmistin että liikkuu hyvin. Sitten vaan ruuvi takaisin kiinni ja öljynpaineet löytyivät heti. Ensin minäkin kokeilin kaataa öljyä öljynsuodattimen jalan irroittamalla ja sieltä suoraan lohkoon, sekä myös lohkossa olevaan turbon öljyntuloreikään kaataen, ei ollut apua minun tapauksessa.
Voi olla myös että kannattaa kokeilla pyörittää konetta tulpat (ilman bensaa toki) paikoillaan niin saa vastapainetta koneseen ja koneen tominta olisi lähempänä normaalia?
Jos öljyt oivat olleet noin vetisiä niin minäkin suosittelisin tehokasta öljynvaihtoa useaan kertaan. Halpis öljyt ovat hyviä tähän tarkoitukseen, vaikka halvin 10w30 mitä löytyy, sellaisella pari kertaa, sitten halpis synteettinen ja lopuksi sitten hyvää synteettistä. Mä tekisin niin että öljyt lämpimäksi ja vaihtoon, joka toisella kertaa suodatin vaihtoon, niin että kun lopuksi pistää synteettiset niin samalla uusi suodatin.
Voi olla myös että kannattaa kokeilla pyörittää konetta tulpat (ilman bensaa toki) paikoillaan niin saa vastapainetta koneseen ja koneen tominta olisi lähempänä normaalia?
Jos öljyt oivat olleet noin vetisiä niin minäkin suosittelisin tehokasta öljynvaihtoa useaan kertaan. Halpis öljyt ovat hyviä tähän tarkoitukseen, vaikka halvin 10w30 mitä löytyy, sellaisella pari kertaa, sitten halpis synteettinen ja lopuksi sitten hyvää synteettistä. Mä tekisin niin että öljyt lämpimäksi ja vaihtoon, joka toisella kertaa suodatin vaihtoon, niin että kun lopuksi pistää synteettiset niin samalla uusi suodatin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Kadonneet ölynpaineet löyty.
Syy 1 : Liian vähän virtaa akussa, ei pyörittäny tarpeks nopeeksi.
syy 2 : Turbon öljylaipan tiiviste oli vain "toisen pultin alla" eli tiivari vinossa ja kusi ulos sieltä.
Nyt on paineet, konekkin kävi... mutta haluaa törpsäyttää öljyt ulos öljyntäyttö/tikku aukosta.... Kyllähän sieltä aina vähän hengittää, mutta hyvä ettei tullu silmille...
Syy 1 : Liian vähän virtaa akussa, ei pyörittäny tarpeks nopeeksi.
syy 2 : Turbon öljylaipan tiiviste oli vain "toisen pultin alla" eli tiivari vinossa ja kusi ulos sieltä.
Nyt on paineet, konekkin kävi... mutta haluaa törpsäyttää öljyt ulos öljyntäyttö/tikku aukosta.... Kyllähän sieltä aina vähän hengittää, mutta hyvä ettei tullu silmille...
