Täytyy myöntää

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sami kirjoitti: Jos joku OG900:ssa harmittaa on ruoste, josta nämä kärsii tilastollisesti hivenen enemmän kuin muut vastaavan ikäiset automerkit (yli 10 vuotta vanhojen autojen hylkäysperusteet vuosikatsastuksessa). Vika ei varmaan ole itse autossa, vaan siinä, että miten niitä on pidetty.
Olisko mitään osuutta tälle, että saabeilla ajetaan niin paljon kilometrejä? Aika vähissä ne sellaiset saabit on, joilla olisi ajettu alle 20tkm/vuosi... Mulla tosin on semmonen ihme itelläni. Ton 99 -78:n matkamittarissa on 293tkm, eli sehän tekee vajaan 11tkm/vuosi. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Mertmi kirjoitti:
Sami kirjoitti: Jos joku OG900:ssa harmittaa on ruoste, josta nämä kärsii tilastollisesti hivenen enemmän kuin muut vastaavan ikäiset automerkit (yli 10 vuotta vanhojen autojen hylkäysperusteet vuosikatsastuksessa). Vika ei varmaan ole itse autossa, vaan siinä, että miten niitä on pidetty.
Olisko mitään osuutta tälle, että saabeilla ajetaan niin paljon kilometrejä? Aika vähissä ne sellaiset saabit on, joilla olisi ajettu alle 20tkm/vuosi... Mulla tosin on semmonen ihme itelläni. Ton 99 -78:n matkamittarissa on 293tkm, eli sehän tekee vajaan 11tkm/vuosi. :D
Toi on ihan totta. Saabeilla ajetaan paljon, koska ajettavaksihan nämä on tehty. Harvoilla vastaavanikäisillä japseilla tai muilla euroautoilla on yli 300tkm mittarissa, kun taas OG900:ssa se on pääsääntöisesti näin. Mersuilla ja volvoilla myös tuppaa noita kilometrejä tulemaan ja autovalintaan varmaan on vaikuttanut se, että on ollut tarve ajaa paljon.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

niin, saab valitaan matka-ajoon, eikä kaupunkipyörittelyyn. ja talvisin suolataan juuri ne isot tiet...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1273
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Tunnepuoli on aina herkkää aluetta. Asiallisin perustein OG Saabien vahvuutta on ollut suuri kanta Suomessa ja sen vuoksi hyvä varaosien saatavuus ja korjauskokemus lähes kaikissa verstaissa. Itseltäni kerran simahti sytytysyksikkö Tervakoskella, mutta ei hätää, paikalliselta Shellin huoltoasemalta löytyi varaosa ja sen vaihtaja. Uudemmilla Saabeilla kuten monilla muillakin nykyautoilla huollon tuki on heikompi, kuten esim. Jämsässä päin on koettu.
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
Ddeccard
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ddeccard »

ruusp-2g kirjoitti:Mitäs ihmeellistä siinä sitten on.Ei kai voi odottaa että Saab klubin sivuilla olis muilla merkeillä ajavien kirjoituksia.Tämähän on nimeen omaanS A A B I L LA ajavien Klubi.Muilla merkeillä on omat Klubinsa. 8) :wink:
Lainaus Saab klubin "Jäseneksi?" sivulta :

Klubin jäseneksi voivat liittyä kaikki Saab henkiset henkilöt, Saab merkkisen auton omistamista ei edellytetä. Yhteisöt yms. voivat liittyä kannattajajäseniksi.

:)
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ddeccard kirjoitti:
Lainaus Saab klubin "Jäseneksi?" sivulta :

Klubin jäseneksi voivat liittyä kaikki Saab henkiset henkilöt, Saab merkkisen auton omistamista ei edellytetä. Yhteisöt yms. voivat liittyä kannattajajäseniksi.

:)
Niinpä.. minäkin olen rekisteröitynyt monille eri sivustoille, mainittakoon vaikkapa mersufoorum taikka opelclubfinland:in sivut, vaikka opelia ei tule ikinä minulla olemaan(varmempi asia kuin kuolema elämän loppuessa). :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Mughs
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 07:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mughs »

Ensimmäinen autoni oli Saab 99GL, toinen 900S. Seuraava eli kolmas autoni, jonka joskus ostan, ei ole Saab.
JSLAAKKO
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 21:26
Paikkakunta: JOENSUU

tIEDOTE

Viesti Kirjoittaja JSLAAKKO »

Se mikä muissa autoissa on vika on saabissa OMINAISUUS.
MHa
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja MHa »

12 vuotta olen Saabeilla ajanut ja en ole muita merkkejä omistanutkaan. Ajettu on erilaisilla autoilla ja OG900:nen on vaan aina tuntunut siltä kotoisimmalta ja parhaalta. Makuasioita.

Edellinen 1990 900S oli ostaessa 462000km ajettu ja kun sen pari päivää sitten myin pois mittarissa oli 495000km. Kahden vuoden aikana vaihdoin kannentiivisteen, kytkimentyösylinterin, tulpanjohdot. Kertaakaan ei tien päälle jääty, eikä auto jättänyt käynnistymättä.

Kori oli edelleen ihan ryhdikäs ja muutenkin auto toimi hyvin. Edullista ja luotettavaa ajoa vaikka kilometrejä oli jo paljon mittarissa.
Katsotaan miten tämä 1991 aero sitten kestää...

Tarvetta auto merkin tai mallin vaihtoon en ole vielä nähnyt. Todennäköisesti uudemmat autotkin tulevat kohdallani olemaan saabeja. Hyviä kavereitakin/tuttuja on tämän saabi harrastuksen kautta tullut.

-M
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

MHa kirjoitti:12 vuotta olen Saabeilla ajanut ja en ole muita merkkejä omistanutkaan. Ajettu on erilaisilla autoilla ja OG900:nen on vaan aina tuntunut siltä kotoisimmalta ja parhaalta. Makuasioita.

Edellinen 1990 900S oli ostaessa 462000km ajettu ja kun sen pari päivää sitten myin pois mittarissa oli 495000km. Kahden vuoden aikana vaihdoin kannentiivisteen, kytkimentyösylinterin, tulpanjohdot. Kertaakaan ei tien päälle jääty, eikä auto jättänyt käynnistymättä.

Kori oli edelleen ihan ryhdikäs ja muutenkin auto toimi hyvin. Edullista ja luotettavaa ajoa vaikka kilometrejä oli jo paljon mittarissa.
Katsotaan miten tämä 1991 aero sitten kestää...

Tarvetta auto merkin tai mallin vaihtoon en ole vielä nähnyt. Todennäköisesti uudemmat autotkin tulevat kohdallani olemaan saabeja. Hyviä kavereitakin/tuttuja on tämän saabi harrastuksen kautta tullut.

-M
Asiahan ei minulle tietenkään kuulu, mutta taisi jäädä mainitsematta, että muistaakseni vaihdoit siihen vaihdelaatikon heti alkuun? Vaihteiston vaihto ei sinänsä ole mikään paha rasti ogsatkun kera. Vähän sama, kuin tulppien vaihto. Hehheh. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
MHa
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja MHa »

Vaihdelaatikko siinä oli hajalla kun sen ostin, joten se oli pakko vaihtaa ennekuin ajoin sillä metriäkään eli noihin minun käytön aikana tekemiin muihin remontteihin sillä ei ole mitään merkitystä.

Alkuperäinen laatikkokin oli aivan hyvässä kunnossa siihen asti kun entinen omistaja unohti laitaa öljyt sinne. Öljyllä on näköjään yllättävän suuri vaikutus tuon laatikon toimintaan.

Pienellä alku vaivalla sai ihan kelpo auton pariksi vuodeksi.
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

Terveisiä Pornaisista :!: :!:

Minulla oli joskus vanha corolla mihin ei saanut vikaa edes tekemälläkään. Tankkasin jopa vahingossa dieseliä tankkiin, ja hyvin porskutti räntäsateessa äijän kotiin. :lol: :lol: :lol:

Mutta sitten joku helvetin saabisti tuli kolmion takaa siihen kylkeen, niin meni erinomainen corolla lunastukseen. Onneksi saabistakin vääntyi runko. Yksi saabinromu vähemmän tiellä. :twisted: :twisted:

Mutta pitihän sitä paatunen corollamiehen ostaa jokin kulkuneuvo kun ei vaimon helkamaakaan pysty jatkuvasti lainailemaan. Ja se oli vielä tyttöjen mallia, joten eihän sellaisella tälläinen raavas mies kehtaa iltaisin lähipubiin kaartaa, niin oli ottaa vastaan ilmaiseksi ruosteinen kuuppa. Täytyy sanoa että jos en olisi työttömänä niin en kehtaisi moisella ajaa lainkaan, vaan pihaa koristaisi uusi corolla :!: :!:

Corollasta unia nähden, teidän kaikkien hyvä ystävä

-soossi-
Vastaa Viestiin