Olisko mitään osuutta tälle, että saabeilla ajetaan niin paljon kilometrejä? Aika vähissä ne sellaiset saabit on, joilla olisi ajettu alle 20tkm/vuosi... Mulla tosin on semmonen ihme itelläni. Ton 99 -78:n matkamittarissa on 293tkm, eli sehän tekee vajaan 11tkm/vuosi.Sami kirjoitti: Jos joku OG900:ssa harmittaa on ruoste, josta nämä kärsii tilastollisesti hivenen enemmän kuin muut vastaavan ikäiset automerkit (yli 10 vuotta vanhojen autojen hylkäysperusteet vuosikatsastuksessa). Vika ei varmaan ole itse autossa, vaan siinä, että miten niitä on pidetty.
Täytyy myöntää
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Toi on ihan totta. Saabeilla ajetaan paljon, koska ajettavaksihan nämä on tehty. Harvoilla vastaavanikäisillä japseilla tai muilla euroautoilla on yli 300tkm mittarissa, kun taas OG900:ssa se on pääsääntöisesti näin. Mersuilla ja volvoilla myös tuppaa noita kilometrejä tulemaan ja autovalintaan varmaan on vaikuttanut se, että on ollut tarve ajaa paljon.Mertmi kirjoitti:Olisko mitään osuutta tälle, että saabeilla ajetaan niin paljon kilometrejä? Aika vähissä ne sellaiset saabit on, joilla olisi ajettu alle 20tkm/vuosi... Mulla tosin on semmonen ihme itelläni. Ton 99 -78:n matkamittarissa on 293tkm, eli sehän tekee vajaan 11tkm/vuosi.Sami kirjoitti: Jos joku OG900:ssa harmittaa on ruoste, josta nämä kärsii tilastollisesti hivenen enemmän kuin muut vastaavan ikäiset automerkit (yli 10 vuotta vanhojen autojen hylkäysperusteet vuosikatsastuksessa). Vika ei varmaan ole itse autossa, vaan siinä, että miten niitä on pidetty.
Mondeo Ecoboost 2.0 mk4.5 Powershift
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Tunnepuoli on aina herkkää aluetta. Asiallisin perustein OG Saabien vahvuutta on ollut suuri kanta Suomessa ja sen vuoksi hyvä varaosien saatavuus ja korjauskokemus lähes kaikissa verstaissa. Itseltäni kerran simahti sytytysyksikkö Tervakoskella, mutta ei hätää, paikalliselta Shellin huoltoasemalta löytyi varaosa ja sen vaihtaja. Uudemmilla Saabeilla kuten monilla muillakin nykyautoilla huollon tuki on heikompi, kuten esim. Jämsässä päin on koettu.
Lainaus Saab klubin "Jäseneksi?" sivulta :ruusp-2g kirjoitti:Mitäs ihmeellistä siinä sitten on.Ei kai voi odottaa että Saab klubin sivuilla olis muilla merkeillä ajavien kirjoituksia.Tämähän on nimeen omaanS A A B I L LA ajavien Klubi.Muilla merkeillä on omat Klubinsa.![]()
Klubin jäseneksi voivat liittyä kaikki Saab henkiset henkilöt, Saab merkkisen auton omistamista ei edellytetä. Yhteisöt yms. voivat liittyä kannattajajäseniksi.
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
Niinpä.. minäkin olen rekisteröitynyt monille eri sivustoille, mainittakoon vaikkapa mersufoorum taikka opelclubfinland:in sivut, vaikka opelia ei tule ikinä minulla olemaan(varmempi asia kuin kuolema elämän loppuessa).Ddeccard kirjoitti:
Lainaus Saab klubin "Jäseneksi?" sivulta :
Klubin jäseneksi voivat liittyä kaikki Saab henkiset henkilöt, Saab merkkisen auton omistamista ei edellytetä. Yhteisöt yms. voivat liittyä kannattajajäseniksi.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
12 vuotta olen Saabeilla ajanut ja en ole muita merkkejä omistanutkaan. Ajettu on erilaisilla autoilla ja OG900:nen on vaan aina tuntunut siltä kotoisimmalta ja parhaalta. Makuasioita.
Edellinen 1990 900S oli ostaessa 462000km ajettu ja kun sen pari päivää sitten myin pois mittarissa oli 495000km. Kahden vuoden aikana vaihdoin kannentiivisteen, kytkimentyösylinterin, tulpanjohdot. Kertaakaan ei tien päälle jääty, eikä auto jättänyt käynnistymättä.
Kori oli edelleen ihan ryhdikäs ja muutenkin auto toimi hyvin. Edullista ja luotettavaa ajoa vaikka kilometrejä oli jo paljon mittarissa.
Katsotaan miten tämä 1991 aero sitten kestää...
Tarvetta auto merkin tai mallin vaihtoon en ole vielä nähnyt. Todennäköisesti uudemmat autotkin tulevat kohdallani olemaan saabeja. Hyviä kavereitakin/tuttuja on tämän saabi harrastuksen kautta tullut.
-M
Edellinen 1990 900S oli ostaessa 462000km ajettu ja kun sen pari päivää sitten myin pois mittarissa oli 495000km. Kahden vuoden aikana vaihdoin kannentiivisteen, kytkimentyösylinterin, tulpanjohdot. Kertaakaan ei tien päälle jääty, eikä auto jättänyt käynnistymättä.
Kori oli edelleen ihan ryhdikäs ja muutenkin auto toimi hyvin. Edullista ja luotettavaa ajoa vaikka kilometrejä oli jo paljon mittarissa.
Katsotaan miten tämä 1991 aero sitten kestää...
Tarvetta auto merkin tai mallin vaihtoon en ole vielä nähnyt. Todennäköisesti uudemmat autotkin tulevat kohdallani olemaan saabeja. Hyviä kavereitakin/tuttuja on tämän saabi harrastuksen kautta tullut.
-M
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Asiahan ei minulle tietenkään kuulu, mutta taisi jäädä mainitsematta, että muistaakseni vaihdoit siihen vaihdelaatikon heti alkuun? Vaihteiston vaihto ei sinänsä ole mikään paha rasti ogsatkun kera. Vähän sama, kuin tulppien vaihto. Hehheh.MHa kirjoitti:12 vuotta olen Saabeilla ajanut ja en ole muita merkkejä omistanutkaan. Ajettu on erilaisilla autoilla ja OG900:nen on vaan aina tuntunut siltä kotoisimmalta ja parhaalta. Makuasioita.
Edellinen 1990 900S oli ostaessa 462000km ajettu ja kun sen pari päivää sitten myin pois mittarissa oli 495000km. Kahden vuoden aikana vaihdoin kannentiivisteen, kytkimentyösylinterin, tulpanjohdot. Kertaakaan ei tien päälle jääty, eikä auto jättänyt käynnistymättä.
Kori oli edelleen ihan ryhdikäs ja muutenkin auto toimi hyvin. Edullista ja luotettavaa ajoa vaikka kilometrejä oli jo paljon mittarissa.
Katsotaan miten tämä 1991 aero sitten kestää...
Tarvetta auto merkin tai mallin vaihtoon en ole vielä nähnyt. Todennäköisesti uudemmat autotkin tulevat kohdallani olemaan saabeja. Hyviä kavereitakin/tuttuja on tämän saabi harrastuksen kautta tullut.
-M
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vaihdelaatikko siinä oli hajalla kun sen ostin, joten se oli pakko vaihtaa ennekuin ajoin sillä metriäkään eli noihin minun käytön aikana tekemiin muihin remontteihin sillä ei ole mitään merkitystä.
Alkuperäinen laatikkokin oli aivan hyvässä kunnossa siihen asti kun entinen omistaja unohti laitaa öljyt sinne. Öljyllä on näköjään yllättävän suuri vaikutus tuon laatikon toimintaan.
Pienellä alku vaivalla sai ihan kelpo auton pariksi vuodeksi.
Alkuperäinen laatikkokin oli aivan hyvässä kunnossa siihen asti kun entinen omistaja unohti laitaa öljyt sinne. Öljyllä on näköjään yllättävän suuri vaikutus tuon laatikon toimintaan.
Pienellä alku vaivalla sai ihan kelpo auton pariksi vuodeksi.
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Terveisiä Pornaisista
Minulla oli joskus vanha corolla mihin ei saanut vikaa edes tekemälläkään. Tankkasin jopa vahingossa dieseliä tankkiin, ja hyvin porskutti räntäsateessa äijän kotiin.
Mutta sitten joku helvetin saabisti tuli kolmion takaa siihen kylkeen, niin meni erinomainen corolla lunastukseen. Onneksi saabistakin vääntyi runko. Yksi saabinromu vähemmän tiellä.
Mutta pitihän sitä paatunen corollamiehen ostaa jokin kulkuneuvo kun ei vaimon helkamaakaan pysty jatkuvasti lainailemaan. Ja se oli vielä tyttöjen mallia, joten eihän sellaisella tälläinen raavas mies kehtaa iltaisin lähipubiin kaartaa, niin oli ottaa vastaan ilmaiseksi ruosteinen kuuppa. Täytyy sanoa että jos en olisi työttömänä niin en kehtaisi moisella ajaa lainkaan, vaan pihaa koristaisi uusi corolla
Corollasta unia nähden, teidän kaikkien hyvä ystävä
-soossi-
Minulla oli joskus vanha corolla mihin ei saanut vikaa edes tekemälläkään. Tankkasin jopa vahingossa dieseliä tankkiin, ja hyvin porskutti räntäsateessa äijän kotiin.
Mutta sitten joku helvetin saabisti tuli kolmion takaa siihen kylkeen, niin meni erinomainen corolla lunastukseen. Onneksi saabistakin vääntyi runko. Yksi saabinromu vähemmän tiellä.
Mutta pitihän sitä paatunen corollamiehen ostaa jokin kulkuneuvo kun ei vaimon helkamaakaan pysty jatkuvasti lainailemaan. Ja se oli vielä tyttöjen mallia, joten eihän sellaisella tälläinen raavas mies kehtaa iltaisin lähipubiin kaartaa, niin oli ottaa vastaan ilmaiseksi ruosteinen kuuppa. Täytyy sanoa että jos en olisi työttömänä niin en kehtaisi moisella ajaa lainkaan, vaan pihaa koristaisi uusi corolla
Corollasta unia nähden, teidän kaikkien hyvä ystävä
-soossi-