-74 99 1.85 -->H ruiskukone

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

-74 99 1.85 -->H ruiskukone

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Koska tuo mun 99 ei mene kaupaksi (eipä ole kukaan edes käynyt katsomassa) niin ajattelin nyt sitten vaihtaa sen tekniikan hieman ripeämmäksi.Eli mulla löytyy hyvä ruiskukone ja 5 vaihteinen loota.turbo 99:sin tankin ostin tuossa kanssa taannoin.Muutama asia tässä nyt ihmetyttäisi kun en kuitenkaan ole niin perehtynyt noihin ysiyskiin,
eli:tuossa vuosimallissa on vanhat jarrut joissa on käsijarru rummun sisällä.Meneekö ne vaihtoon vai hyväksyykö katsari ne kun koneeksi vaihdetaan 118 hv ruisku?Turboonhan ne ei kävisi.Sitten tuo pakoputki,onko sovitusvaikeuksia kun ajattelin käyttää 900:sen saabin omaa peltipakosarjaa?Vai joutuuko käyttämään valurautaista?Kun on tuossa joutilaana virinokkakin :wink:
Entäs tuo vaihdevivusto?Riittääkö kun vaihtaa sen vaihdekeppihärdellin?
Sen tiedän kanssa että paloseinää joutuu muotoilemaan/vaihtamaan.
Mitäs muuta tuossa projektissa olisi syytä ottaa huomioon?
Eipähän tuota jouda aloittamaan kuin vasta sydäntalvella mutta hyvä olisi etukäteen tietää nämä asiat.
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Tuskin jarruihin puuttuvat, eteenkään 'seisontajarruun'. Koska sillä ei ole muuta tehtävää kuin pitää auto 'paikallaan'. Jos samankokoiset levyt on edessä kuin uudemmissa (tod. näk. ovat), niin tuskin ne aiheuttavat ongelmaa. En tiedä miten perillä ovat 99 vuosimallimuutoksista, mutta ei luulisi aiheuttavan ainakaan jarrujen osalta ongelmaa. Tehorajankaan ei pitäisi olla ongelma, koska kai 1971 1,85 kaasarissa oli 86 hp ja ruiskussa 95 hp ja +25%? lisää, menee vähän yli 118hp, tuskin muuta kuin kone paikalleen ja suoraan leimalle. Prosenteista en ole kyl varma oliko se 20 vai 25? Tosin jos jo oli EMS:ssi -74 (ruutta, tehoa n. 110hp) , niin ei mitään hätää, pitäs mennä muutoskatsastuksella. Samat jarrut noissa kuitenkin on EMS/vakio 99, voisi vielä laittaa 110hp+ ne prosentit olkoon ne sitten +20% vai +25%. Emssi vaan vertailuautoksi ja ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Vastaa Viestiin