ohjaustehostin
ohjaustehostin
mistä johtuu satkussa ohjaustehostimen jäykkyys?
kaikki arvailut tervetulleita...
kaikki arvailut tervetulleita...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tukos jossain. Tai sitten ohjaustehostimen letkut on tehnyt saman ku kytkimen letku tekee. Eli hajoaa sisältä niin, että se irtoava puru tukkii ja estää nesteen virtauksen kunnolla...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Sama vika omassa -86 mallin tehostajassa. Pelkäänpä vain, että joudut uusimaan hammastangon jos haluat tehostajan taas toimivan (352.86€ motonetissä). Kuluu meinaan noi ohjauksen osat sillälailla ettei tiivisteiden vaihto auta, eli vuotaa edelleen. Ohjasivat Saabin merkkiliikkeestä motonetin tiskille, koska hammastangon saa kuulemma huomattavasti halvemmalla sieltä.
Niin ja huomion arvoista lienee se, ettei kannata laittaa muita kuin saabin omia tehostajanöljyjä. On ilmeiseti ainoat öljyt mitkä pysyy edes sisällä. Itse en ole koittanut vaihtaa tiivisteitä, eli tämä on vain kuultua juttua. Ihmettelen kuitenkin tuota vuosimallia, koska -88 mallista eteenpäin piti ohjauksen osat olla eri matskusta, eli kestävämpiä. Voihan se olla, että selviät pelkillä tiivisteiden vaihdolla/perushuollolla. Toivotan onnea yritykselle. Jos saat tehostimen toimimaan, niin olisin kiitollinen tiedoista miten sinä onnistuit. Itse olen tyytynyt vääntämään kovempaa.
Niin ja huomion arvoista lienee se, ettei kannata laittaa muita kuin saabin omia tehostajanöljyjä. On ilmeiseti ainoat öljyt mitkä pysyy edes sisällä. Itse en ole koittanut vaihtaa tiivisteitä, eli tämä on vain kuultua juttua. Ihmettelen kuitenkin tuota vuosimallia, koska -88 mallista eteenpäin piti ohjauksen osat olla eri matskusta, eli kestävämpiä. Voihan se olla, että selviät pelkillä tiivisteiden vaihdolla/perushuollolla. Toivotan onnea yritykselle. Jos saat tehostimen toimimaan, niin olisin kiitollinen tiedoista miten sinä onnistuit. Itse olen tyytynyt vääntämään kovempaa.
Viimeksi muokannut IlkkaO, Su Tammi 25, 2004 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 i 2,1 -91
9-3 ss 2,0t -03
9-3 ss 2,0t -03
Yksi temppu on, joita ovat kuulemma usein tehneet: Siinä ohjausakselissa on tiiviste, nailonia tai sen tapaista. se halkaistaan vinoittain ja alkaa tehostamaan. Tietääkseni ohjaustehostimien perusvika olisi varsinkin vanhemmissa osittainen tehostaminen vain toiseen suuntaan tai kylmänä tehostuksen puute. Tuo vuosi 1988 on ratkaiseva sen rungon rakenteen osalta. Tuosta vuosimallista lähtien runko on parempi, eikä ohjausakselin sija kulu pilalle niin herkästi, kuin vanhemmissa. En ole varma voisiko tehostuksen puutetta aiheuttaa pumpussa olevan venttiilin jumittuminen tai roska. Venttiilin vajaatoiminta voisi paljastua esim. erilaisena tehostuksena eri kierrosluvuilla. Nämä oli sitten vihjeitä harrastajalta.
Ennen kuin tekee mitään noin radikaalia, niin kannattaa tarkastaa alapallonivelet huolella. Just vaihdoin appiporukoiden satkuun alapallot ja ohjaus keveni huomattavasti.
Ja tietty saabin omat öljyt tehostimeen.
Ja tietty saabin omat öljyt tehostimeen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9808#19808
En tiedä onko mitään samaa, muuta kuin vika. Kannattanee lukaista toikin
En tiedä onko mitään samaa, muuta kuin vika. Kannattanee lukaista toikin