Jarrusatuloiden vaihto keskenään.
Jarrusatuloiden vaihto keskenään.
Kuulin huhua että 99 Saabissa kävis etu ja taka jarrusatulat keskenään. Eli eestä taakse ja toisinpäin. Onkohan tämä totta? Sais vaan käsijarrun taakse.
ei helevetissä, 5 senttii vetoo ettei passaa.
ei meitä saapastelijoita saa noin rajusti vedättää, saadaan vaikka allergia tai luukato moisesta järkytyksestä .
Son sit direktiivin mukanen tuotevastuujuttu.
ei meitä saapastelijoita saa noin rajusti vedättää, saadaan vaikka allergia tai luukato moisesta järkytyksestä .
Son sit direktiivin mukanen tuotevastuujuttu.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Vaihda 900:sen takakäsijarru, joita löytyy -88 alkaen. Yksinkertaisinta vaihtaa koko taka-akseli. Lisäksi joutuu tosin vaihtamaan myös keskikonsolin.tuna1000 kirjoitti:Pitäs vaan saada se käkkäri ottamaan taakse eikä jaksas oikein väsätä hydraulista jarruakaa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
ei kas tos muuta ku uudempi akseli napoineen ja jarruineen taakse. etupäähän saa olla ennallaan.
En sit tiiä käykö toi uudempi kahva ihan heittämällä mutta ei se varmaan paljosta oo kiinni.
sit on känkät molemmissa päissä, voi tehdä piruetteja sekä eteen että taakse
En sit tiiä käykö toi uudempi kahva ihan heittämällä mutta ei se varmaan paljosta oo kiinni.
sit on känkät molemmissa päissä, voi tehdä piruetteja sekä eteen että taakse

900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Ysiysissä oli vuosimalliin -74 asti edessä käsijarru erillisillä jarrukengillä. Jarrurumpu on samaa valua jarrulevyn kanssa. Kaikissa ysiyseissä on myös TAKANA juuri tuo sama jarrulevy rumpuineen, jota ei tietysti käytetä. Vm. -74 asti oli jarrusatula samannäköinen Aten valmistama sekä edessä, että takana. Eivät kuitenkaan vaihtokelpoisia, koska takana on pienempi.
Myös kaikissa ysikympeissä sekä satkuissa vm. -87 asti on TAKANA edelleen sama jarrulevy, jossa siis periaatteessa on rumpu valmiina. Joku voisi siihen lisätä vanhan 99:n jarrukenkäsysteemin ja näin käsijarru olisi takana. En tiedä pystyisikö tätä käytännössä toteuttamaan. Sekä tietysti katsastus on asia erikseen!
RJK
99 -84
Myös kaikissa ysikympeissä sekä satkuissa vm. -87 asti on TAKANA edelleen sama jarrulevy, jossa siis periaatteessa on rumpu valmiina. Joku voisi siihen lisätä vanhan 99:n jarrukenkäsysteemin ja näin käsijarru olisi takana. En tiedä pystyisikö tätä käytännössä toteuttamaan. Sekä tietysti katsastus on asia erikseen!
RJK
99 -84
Jos "Sladittelusta" tykkäät niin tässä pari vaihtoehtoa:
1.Hommaa 900 og satku missä jo valmiiksi kässäri takapyörille.
2.Vasemmanjalan jarrutus opetteluun.
3.Kun TALVI koittaa jääradalla ja Saabi alle. Eteen helvetin hyvät 15" piikkirenkaat ja taakse kesärenkaat. Voin taata että mennään paremmin sladissa kun takatuuppareilla
1.Hommaa 900 og satku missä jo valmiiksi kässäri takapyörille.
2.Vasemmanjalan jarrutus opetteluun.
3.Kun TALVI koittaa jääradalla ja Saabi alle. Eteen helvetin hyvät 15" piikkirenkaat ja taakse kesärenkaat. Voin taata että mennään paremmin sladissa kun takatuuppareilla

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Niin ihan asian selvityksenä autoa ei enää saa tieliikenteeseen. Eli se on vuosmallia 78. Ja päästetty aika huonoon kuntoon noin korinsa puolesta. Sisustassa nyt ei oikein muuta ole kuin kuskin penkki ja ratti. auto kattoa on joku rutannut ja muutenkin ruttunen yksilö. Tarkotus olis vaan ajaa jäällä. Muttakun perhana rakentelu on vaikeaa kun auto ei ole tässä pihassa vaan kaverin luona. Eilen ajoin kaverin 99 Saabilla ja tuntuu kyllä menevän kun juna raiteillaan noin hiekkapoluilla eli todella hyvät fiilikset jäi näin etuvetoisesta vaikka on tullu ajeltua vaan takapotkuilla. Ja edessä tuntus paino pistettä olevan ettei se puskekkaan. Eli onkohan se käkkäri edes pakollinen jäällä? Seuraako se Saban perä ku näyttää keulalla suunnan?
Ainahan saboja on moitittu puskemisesta.Onhan noita keinoja laittaa soralla menemään.Laitat pikkusen jäykemmät iskarit taakse ja muutat etupyöriin kulmat haritukselle.Toi vasemmanjalan jarruttaminen onnistuu kyllä jäällä mutta soralla ei yleensä tahdo tehot riittää ellei rankasti ole viritetty.Vastaheitolla tuo parhaiten etenee kunhan ei liioittele.Kyllä se moottorijarrutuskin siihen hommaan riittää.
Ei jäällä tee käsijarrulla mitään. Nimimerkillä kokemusta on. Kun kunnon piikkipyörät laittaa eteen niin ei puske ollenkaan. Ja Saabi menee kyllä komeasti jäällä, kun sen oppii hallitsemaan. Kyllä Saabilla melkein näyttävämmin sielä mennään, kun takatuuppareilla 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*