Voiko vika olla esim. IlmaMassaMittarissa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Voiko vika olla esim. IlmaMassaMittarissa?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Mulla on og-satku turbo-16 mallia -84

edit: nyt on selvinny (TM koeajo -84) että autossa on LH-Jetronic ruisku, jossa on Ilmamassamittari. Voiko IMMun rikkinäisyys aiheuttaa alla olevat murheet? Jos voi, niin mitä sille tarttis tehdä? En tunne ko. vemputtimen tekniikkaa..

t.Koo

vika 1: kun vedättää hiukan pitempään (ahtopainemittari noin klo 1:ssä) pätkäisee sytytyksen tai bensansyötön.

vika 2: kun tekee vian 1 niin ei enää vastaa kaasuun, pääsee röpötellen kävelyvauhtia. Tyhjäkäynti moitteeton, vaikka on kyllä sammunutkin tämä vian tullessa päälle. Lähtee käyntiin normaalisti, mutta vika edelleen päällä - tai sitten ei! Kun muutaman kerran starttailee / odottelee, tms... niin sitten käy ja kukkuu taas normaalisti. Kunnes taas vika 1 tulee aikanaan päälle.

Olen tehnmyt seuraavaa:

vaihdettu uutta osaa
- tulpat
- tulpanjohdot
- virranajakajan kansi ja pyörijä
- ahtopaineen säätimelle meneviä johtoja uusittu kun oli muovipintaa poissa
- turboletkut tarkistettu, laitettu paremmin kiinni

Alipainesäädintä ei ole vaihdettu, kun sanovat tietäjät että ei aiheuta noin totaalista katkomista. Joku hukkaportin asentoa säätävä nivel tarttis vielä herkistää, mut en ole vielä päässyt auton alle.

Epäilen kyllä että jonnekin bensa/sytty puolelle vika johtaa, kun tuo vika 2 on mikä on.


Mitä mieltä? Missä voi olla vika? Ruiskusysteemi? Mikäköhän siellä?
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

up
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Vian 1 sattuessa, kokeilepa aukasta suutintukin jomman kumman pään liitos, onko ilmaa bensan seassa. Mulla itellä sytytyshäiriö aiheutti ihan helvetisti ilmaa suutintukkiin ja oireet oli vastaavat ku sulla.

Jos ilmat päästi pois tukista niin auto toimi jälleen normaalisti.

Mullahan syyllinen oli uudet mutta vialliset Bougicordin tulpanjohdot.
Aki Peltola #1132
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Voiko vika olla esim. IlmaMassaMittarissa?

Viesti Kirjoittaja ode »

a9000 kirjoitti:Mulla on og-satku turbo-16 mallia -84


vika 1: kun vedättää hiukan pitempään (ahtopainemittari noin klo 1:ssä) pätkäisee sytytyksen tai bensansyötön.
Voiskohan tuo olla rikkinäinen ylipainekytkin, itsellä on ainaskin kaksi kilahtanut niin, että katkaisee liian aikaisin, eikä säätö enää auta.
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

miten?

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Miten muka sytytyshäiriö voi aiheuttaa ilman menemisen siihen putkeen?

Eihän sytysys osallistu bensan syöttöön.
SAAB
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Tsekkaa maadotukset syylarin alta ja moottorin päältä.


T. Passi
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: miten?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

kimmoisa kirjoitti:Miten muka sytytyshäiriö voi aiheuttaa ilman menemisen siihen putkeen?

Eihän sytysys osallistu bensan syöttöön.
Mutta niiden välillä oleva johto jos puuttuu niin auto lähde käyntiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin