Kellään tietoa noista uusista hellalaisita missä on celis-parkit elikkä samanlaiset kuin angel-eyssit.. mitä laki sanoo että saako kytkeä parkit palamaan vai tuleeko sakkoa? ois komian näköset satkun nokalla..
Xenoneista sen verran kokemusta raskaan kaluston puolelta, että keulalla on hella jumbo xenonit ja tavan luminaattorit, nii meinaa käydä jo pimeällä liikennemerkit häikäsemään ja vastaantulijat vaihtoivat valot jo melkein kilometrin päässä.. ja poliiseja kiinnostaa...
Vesseli kirjoitti:Kellään tietoa noista uusista hellalaisita missä on celis-parkit elikkä samanlaiset kuin angel-eyssit.. mitä laki sanoo että saako kytkeä parkit palamaan vai tuleeko sakkoa? ois komian näköset satkun nokalla..
Viime talvena jakelivat kirj.huom. noista "rinkeliparkeista". Toisaalta voisi olettaa että ne olivat liian kaukana (yli 40 cm) auton kylkilinjasta ja kaikki omat äärivalot olivat myös toiminnassa.
Mistä lähtien tavallinen luminator on ollut valo??? Ylihintainen fikkarinpohja alunperinkin.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
Nostan vanhaa aihetta kun sopii kysymykseen. Paljonkos noissa 900i -87-saabin pitkissä valoissa on referenssiluku? Aattelin laittaa lisäks hella comet ff200, jotka olis sitten yhteensä ref. 35. Näyttävätköhän nuo valot myös penkkoja jonkin verran? Kun tulevat mutkaiselle tielle käyttöön.
Enpä oo vielä ottanu selvää, mutta saakohan noita asennusrautoja kyseiseen saabiin motonetistä/biltemasta? Ilmeisesti rekkariin kiinnitettäessä täristää ajaessa?
Onko? Muistaakseni 99:ssä on 20, ja viistokeulasatkussakin 20. Olisiko siis pystykeulassa isompi referenssi?
Mutta eikös se pitkien maksimireferenssi nyt juuri noussut 75:stä 100:n. Eli vaikka olisikin 25 per kipale, niin siihen saisi laittaa nuo pitkät keulalle ilman omien pitkien poiskytkentää.
Minulla on kilpiraudassa kiinni 9" pitkät, ja ylhäällä säätötangot. On tukevat eikä lepata. Ref. luku 12,5, ja 100w polttimot. Näkyy ojat ja kottaraiset. Ei ehkä kauneimmat, mutta tehokkaat. En niitä kaunistukseksi asentanutkaan.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Ake kirjoitti:
E-säännön 48 muutossarjaan 04 tehdyn lisäyksen 3 mukaisesti samaan aikaan päälle kytkettävissä olevien kaukovalaisimien yhteenlaskettu referenssiluku saa olla 100. Aikaisemmin enimmäisluku on ollut 75. Muutos on tullut voimaan 24.10.2009. Asennusvaatimukset ovat muutoin ennallaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Niin tuohan oli tonnarin keula. Satkussa täytyy tarkistaa, että konepelti ei murskaa valoja. Valot ovat motonet 9" kaukovalo parkilla ja sinisellä lasilla. 39.90€/kpl. Merkkiä en muista, mutta ovat tehokkaat. Osansa tietysti 100w polttimolla. Valaisee hyvin kauas, ja ojasta ojaan. Laitoin ne siksi, kun työmatkalla on niin paljon peuroja. Todennäköisesti satkuun pitää olla raudat, että saa valot tarpeeksi sisään.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Naxu kirjoitti:Niin tuohan oli tonnarin keula. Satkussa täytyy tarkistaa, että konepelti ei murskaa valoja.
Minäkin kyllä huomasin, että on tonnarin keula. Mutta yhtään ei tullut mieleen tuo juttu. Mutta tosihan tuo on, ei taida olla mitään toiveita laittaa lisävaloja tuolla kilven taakse tulevalla raudalla satkuun.
Hellan Rallye 1000 -valojen kanssakin piti laittaa pari prikkaa konepellin saranoiden alla olevien kumien alle jottei pelti levännyt valojen varassa.
Eli satkun keulalla valot pitää saada mahdollisimman lähelle puskurin yläpintaa ja maskia.