Lisävalojen asennus OG900
Viime talvena jakelivat kirj.huom. noista "rinkeliparkeista". Toisaalta voisi olettaa että ne olivat liian kaukana (yli 40 cm) auton kylkilinjasta ja kaikki omat äärivalot olivat myös toiminnassa.Vesseli kirjoitti:Kellään tietoa noista uusista hellalaisita missä on celis-parkit elikkä samanlaiset kuin angel-eyssit.. mitä laki sanoo että saako kytkeä parkit palamaan vai tuleeko sakkoa? ois komian näköset satkun nokalla..
Mistä lähtien tavallinen luminator on ollut valo??? Ylihintainen fikkarinpohja alunperinkin.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
Re: Lisävalojen asennus OG900
Nostan vanhaa aihetta kun sopii kysymykseen. Paljonkos noissa 900i -87-saabin pitkissä valoissa on referenssiluku? Aattelin laittaa lisäks hella comet ff200, jotka olis sitten yhteensä ref. 35. Näyttävätköhän nuo valot myös penkkoja jonkin verran? Kun tulevat mutkaiselle tielle käyttöön.
Enpä oo vielä ottanu selvää, mutta saakohan noita asennusrautoja kyseiseen saabiin motonetistä/biltemasta? Ilmeisesti rekkariin kiinnitettäessä täristää ajaessa?
Enpä oo vielä ottanu selvää, mutta saakohan noita asennusrautoja kyseiseen saabiin motonetistä/biltemasta? Ilmeisesti rekkariin kiinnitettäessä täristää ajaessa?
Saab 900i -93, 2.1
Re: Lisävalojen asennus OG900
Eli pitäisi rakentaa tuolla aiemmin mainittu kytkentä, jossa lisäpitkien kytkeytyessä omat lyhyet palaa ja omat pitkät ovat pimeänä. Kiitos.Mimmi kirjoitti:a 25.
Saab 900i -93, 2.1
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Lisävalojen asennus OG900
ihan turhaa touhua.
tarvike liikkeistä voi löytyä orggis rautoja...ainakin 8v sitten löytyi ihan hyllystä.
tarvike liikkeistä voi löytyä orggis rautoja...ainakin 8v sitten löytyi ihan hyllystä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Lisävalojen asennus OG900
Onko? Muistaakseni 99:ssä on 20, ja viistokeulasatkussakin 20. Olisiko siis pystykeulassa isompi referenssi?Mimmi kirjoitti:a 25.
Mutta eikös se pitkien maksimireferenssi nyt juuri noussut 75:stä 100:n. Eli vaikka olisikin 25 per kipale, niin siihen saisi laittaa nuo pitkät keulalle ilman omien pitkien poiskytkentää.
Re: Lisävalojen asennus OG900
Minulla on kilpiraudassa kiinni 9" pitkät, ja ylhäällä säätötangot. On tukevat eikä lepata. Ref. luku 12,5, ja 100w polttimot. Näkyy ojat ja kottaraiset. Ei ehkä kauneimmat, mutta tehokkaat. En niitä kaunistukseksi asentanutkaan.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Lisävalojen asennus OG900
Ei tartte.pirtanen kirjoitti:Eli pitäisi rakentaa tuolla aiemmin mainittu kytkentä, jossa lisäpitkien kytkeytyessä omat lyhyet palaa ja omat pitkät ovat pimeänä. Kiitos.Mimmi kirjoitti:a 25.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5F61A0FA ... ajille.pdf
Ake kirjoitti: E-säännön 48 muutossarjaan 04 tehdyn lisäyksen 3 mukaisesti samaan aikaan päälle kytkettävissä olevien kaukovalaisimien yhteenlaskettu referenssiluku saa olla 100. Aikaisemmin enimmäisluku on ollut 75. Muutos on tullut voimaan 24.10.2009. Asennusvaatimukset ovat muutoin ennallaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Lisävalojen asennus OG900
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Lisävalojen asennus OG900
Kiitos selvennyksistä, olikin mennyt tuo referenssiluvun muutos ihan ohi. No eihän tässä sitten ole mitään syytä huoleen!
Tuota rekkarikiinnitystä mietin vaan tuon konepellin suhteen että eikö se konepelti ota aika pahasti kiinni tollaseen mikä tuossa ylempänä kuvassa on?
Edit: ja mitkä valot on muuten kyseessä?
Tuota rekkarikiinnitystä mietin vaan tuon konepellin suhteen että eikö se konepelti ota aika pahasti kiinni tollaseen mikä tuossa ylempänä kuvassa on?
Edit: ja mitkä valot on muuten kyseessä?
Saab 900i -93, 2.1
Re: Lisävalojen asennus OG900
Niin tuohan oli tonnarin keula. Satkussa täytyy tarkistaa, että konepelti ei murskaa valoja. Valot ovat motonet 9" kaukovalo parkilla ja sinisellä lasilla. 39.90€/kpl. Merkkiä en muista, mutta ovat tehokkaat. Osansa tietysti 100w polttimolla. Valaisee hyvin kauas, ja ojasta ojaan. Laitoin ne siksi, kun työmatkalla on niin paljon peuroja. Todennäköisesti satkuun pitää olla raudat, että saa valot tarpeeksi sisään.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Lisävalojen asennus OG900
jopa rautojen kanssa ongelmia aukeamisen kanssa...
ei yhtään talvea saabilla että pelti ois mahtunu aukeamaan kunnolla.
rallitonnit+raudat ois lemillä joutilaana...50e+20e = noutaen.
ei yhtään talvea saabilla että pelti ois mahtunu aukeamaan kunnolla.
rallitonnit+raudat ois lemillä joutilaana...50e+20e = noutaen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Lisävalojen asennus OG900
On vähän kaukana, muuten kuulostaa hyvältä. Kiitos silti.nalleolut kirjoitti:jopa rautojen kanssa ongelmia aukeamisen kanssa...
ei yhtään talvea saabilla että pelti ois mahtunu aukeamaan kunnolla.
rallitonnit+raudat ois lemillä joutilaana...50e+20e = noutaen.
Saab 900i -93, 2.1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Lisävalojen asennus OG900
Minäkin kyllä huomasin, että on tonnarin keula. Mutta yhtään ei tullut mieleen tuo juttu. Mutta tosihan tuo on, ei taida olla mitään toiveita laittaa lisävaloja tuolla kilven taakse tulevalla raudalla satkuun.Naxu kirjoitti:Niin tuohan oli tonnarin keula. Satkussa täytyy tarkistaa, että konepelti ei murskaa valoja.
Hellan Rallye 1000 -valojen kanssakin piti laittaa pari prikkaa konepellin saranoiden alla olevien kumien alle jottei pelti levännyt valojen varassa.
Eli satkun keulalla valot pitää saada mahdollisimman lähelle puskurin yläpintaa ja maskia.