etuiskarit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

etuiskarit

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Autostani pitäisi etuiskarit pitäisi vaihtaa, mutta minkäslaisia suosittelette?
Soitin laakkoselle ja siellä olis maksanu 75e/kpl. Vaihtotyö olis ollu 70 euroa päälle. Tuntuu liian kalliilta.

Motonetistä näyttäis saavan 30 eurolla, mutta käyköhän noi kun on kallistuksenvakaajat? Takaiskareiksi vaihdoin tossa kesällä motonetin kaasuiskarit ja ne on ollu hyvät :D

Entäs asennus? Onko mitään suositeltavia paikkoja PK-seudulla? Nykyään kun ei itsellä ole tallia missä roplata..

Niin autohan on OG900 2.1 vm.92
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Itse ostin edellis syksynä Motonetista KYB:in kaasuiskarit ´89 900:een joka nurkkaan ja "jenkkilintta"-huojuminen lakkasi oitis. Tosin välistä vaimo toivoo että alusta olisi vähemmän kivirekimäinen... Mutta ajotuntuma on hyvä 8)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ok, siis KYB ainakin toimii..

Mitens monroen öljyiskarit? Onko kellään niistä kokemusta? Tuossa yhdellä korjaamolla olis 126 euroa vaihdettuna monroen öljyiskarit (eteen).
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

iskarit

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Sachsia alle.. Kybit on kovemmassa ajossa aika vempulat.
Löytyy lähes kaikista varaosaputiikeista.. Boge lienee lähes yhtä hyvä, ainakin samaa konsernia ovat nykyään.
Saabillakaan ei enää ole vakaajilla varustettuun omaa iskaria, vaan oikea on tuo, joka on vakaajattomaan.. EPC näytti niin.. :)

EDIT:Vielä tuosta vaihtotyöstä, niin mikä tahansa nyrkkipaja vaihtaa ne alle vartissa ja hinnan tulisi olla sen mukainen.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Re: etuiskarit

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Teemu kirjoitti: Motonetistä näyttäis saavan 30 eurolla, mutta käyköhän noi kun on kallistuksenvakaajat? Takaiskareiksi vaihdoin tossa kesällä motonetin kaasuiskarit ja ne on ollu hyvät :D

Niin autohan on OG900 2.1 vm.92
Tilasin motonetistä kesällä myös koko satsin noita halvimpia kaasuiskaria mitä löytyi, sopii hyvin ja autohan oli -93 2.1 :)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: iskarit

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Juho80 kirjoitti:Sachsia alle.. Kybit on kovemmassa ajossa aika vempulat.
Joo. Suosittelen Sachsia kans. Kyb on hyvä 99:ssä, kun keula hiukan kevyempi. Itsellä edessä Gas-a-just Kybit ja takana Advantage Sachsit. Sopivat hyvin 99:iin. Mitä suosittelisitta 99:n keulaan, Kybbiä jäykempää tietenkin??? Kybit ku tuppaa olemaan kovassa ajossa "sopivan_löysät".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos vaihdat itse iskarit eteen, ja alapään mutteri tuntuu tiukalta, älä ota pidempää vartta apuun vaan yrita avata sitä kiintoavainta lyömällä jollain puu tai kuminuijalla. Ite nimittäin katkaisin yhden kierteen poikki. Helppo iskarin vaihto-operaatio muuttui paljon monimutkaisemmaksi kertaheitolla.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mertmi kirjoitti:Jos vaihdat itse iskarit eteen, ja alapään mutteri tuntuu tiukalta, älä ota pidempää vartta apuun vaan yrita avata sitä kiintoavainta lyömällä jollain puu tai kuminuijalla. Ite nimittäin katkaisin yhden kierteen poikki. Helppo iskarin vaihto-operaatio muuttui paljon monimutkaisemmaksi kertaheitolla.
Tuli de-jâvu (vai miten se kirjoitetaan). Sama juttu sattu veljelle, ku laittoi Kuularuiskuunsa madallusjousia. Eli, vaihtoi alatukivarrenkin :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikä hitsas pätkän uutta kierrettä tapin päähän... En nähnyt tuossa korjaustavassa mitään turvallisuutta heikentävää seikkaa. Sitäpaitsi tuo tankohan on hitsaamalla alatukivarressa kiinni. :) Toinen vaihtoehto olisi ollut vaihtaa koko alatukivarsi, joka ei ollut kovinkaan houkutteleva vaihtoehto.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ite nimittäin katkaisin yhden kierteen poikki. Helppo iskarin vaihto-operaatio muuttui paljon monimutkaisemmaksi kertaheitolla.
Iik, no toivottavasti pojat jollain nyrkkipajalla saa vaihdttua ilman katkeamisia. Eikös tukivarsien vaihto vaadi koneen irroitusta? 8O
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Teemu kirjoitti:
Ite nimittäin katkaisin yhden kierteen poikki. Helppo iskarin vaihto-operaatio muuttui paljon monimutkaisemmaksi kertaheitolla.
Iik, no toivottavasti pojat jollain nyrkkipajalla saa vaihdttua ilman katkeamisia. Eikös tukivarsien vaihto vaadi koneen irroitusta? 8O
Ei ainakaan alatukivarren vaihdossa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kyllä se pulttikoneella lähtee ehjänä :wink:

Mutta kannattaa varoa kiristämästä liikaa pallonivelten pultteja, ne on aikas haprasta tavaraa :lol:

Mulla on mustat Kyb Superit edessä, niille saa 2 vuojen takuun... On pelannut hyvin...

Ihmeen ohuilta vaan näyttävät verrattuna -91 Turbon alkuperäisiin ???
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Sachs numero 112 102 sopii kallistuksenvaakajan kanssa ilman madallusta, siis eteen. Jos madallusta ja vakaaja suositellaan 112 103.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Suurkiitos kaikille vinkkejä antaneille!

Kävin hakemassa motonetistä nuo edullisimmat kaasuiskarit. Sachs:t olisin halunnut, mutta ilmeisesti se on tuo 112 102 koska se ei sopinut kallistuksenvakaajalliseen (taakse kyllä kävi Sachs). Motonetin myyjäkin ihmetteli, että miksei käy kun paketit avattuamme todettiin iskarit ulkoisesti samanlaisiksi.
No tarkkaan ottaen Sachs:ssa oli iskarin alakartion ja yläpään kiinnityksen (siis se kohta mikä tulee koriin kiinni) väli vajaan sentin lyhyempi. Onko tuolla sitten merkitystä?

Asennuskin onnistuu tuossa läheisellä "nyrkkipajalla". :D
Tilasin motonetistä kesällä myös koko satsin noita halvimpia kaasuiskaria mitä löytyi, sopii hyvin ja autohan oli -93 2.1
Eiköhän nuo sitten munkin autoon käy 8)
Sachs numero 112 102 sopii kallistuksenvaakajan kanssa ilman madallusta, siis eteen. Jos madallusta ja vakaaja suositellaan 112 103.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

No nyt on vaihdettu nuo motonetin halvimmat kaasuiskarit eteen. Hyviltä tuntuvat.
Asentajan mukaan menivät "heittämällä". Tosin iskarien mukana tulleet yläpään prikat eivät sopineet vaan piti käyttää vanhoja.

Samalla loppui kolkotus etupäästä :D
Vastaa Viestiin