Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
cb125twin
"Kaasari"
Viestit: 5 Liittynyt: La Syys 17, 2005 08:59
Viesti
Kirjoittaja cb125twin » Ke Syys 21, 2005 13:47
joku oli nähny netissä juttua ruotsalaisesta ford sierrasta johon oli ympätty saab 900s 16v ruisku turbo tekniikka.
Onko tullut vastaan? Saab 99 eka kone 1,7 oli triumpista ja sama kuin takavetoisissa. Ja kuulemma keskisuomessa on uudempaa h-konetta laitettu sen 1,85 koneen tilalle.
Onko kukaan huumorimielessä edes vertaillut sitä 16valve konetta ja onko siinä edes pultinreikiä takavetoisen kytkinkopalle?
t8
"Viggen"
Viestit: 606 Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja t8 » Ke Syys 21, 2005 14:38
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
tuna1000
"Kaasari"
Viestit: 27 Liittynyt: Ti Maalis 08, 2005 20:22
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti
Kirjoittaja tuna1000 » Ke Syys 21, 2005 16:12
Jokkiksessahan on 96 Saabbeja Fordin koneella. Käykö sitten suoraan vai jollain välilaipalla
tema
"Hirsch"
Viestit: 824 Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa
Viesti
Kirjoittaja tema » Ke Syys 21, 2005 16:56
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311 Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja himmee » Ke Syys 21, 2005 16:58
tuna1000 kirjoitti: Jokkiksessahan on 96 Saabbeja Fordin koneella. Käykö sitten suoraan vai jollain välilaipalla
Ymmärsinkö oikein vai onko tässä mitään ihmeellistä?
VW transporter 2.5tdi vm.99
tuna1000
"Kaasari"
Viestit: 27 Liittynyt: Ti Maalis 08, 2005 20:22
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti
Kirjoittaja tuna1000 » Ke Syys 21, 2005 18:17
himmee kirjoitti: tuna1000 kirjoitti: Jokkiksessahan on 96 Saabbeja Fordin koneella. Käykö sitten suoraan vai jollain välilaipalla
Ymmärsinkö oikein vai onko tässä mitään ihmeellistä?
mitä tarkotat. No ei kai siinä sitten mitään ihmeellistä ole.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411 Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola
Viesti
Kirjoittaja 900i » Ke Syys 21, 2005 18:41
Siis 96 saabissa on fordin V4 kone jo vakiona
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
tuna1000
"Kaasari"
Viestit: 27 Liittynyt: Ti Maalis 08, 2005 20:22
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti
Kirjoittaja tuna1000 » Ke Syys 21, 2005 19:01
No sitten. Ei oo tullu Saabbeihin vielä kovin paljoo tutustuttua
Käykös 96 Saabbiin sitten mitkä kaikki foordin koneet siis 2litraset ohc:t kenttiläiset...? Eikös näissä jokkis Saabeissa ole ainakin 1600 foordin koneita?
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48 Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jiska » To Syys 22, 2005 08:09
Jokkis-ysikutosissa on käytetty mm. Ford 2.0 OHC-, Fiat 2.0 TC-, Mazda 2.0 FE ja Volvo B20-moottoreita ja kaikkia välilaipan kanssa.
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen niin kaveri rakensi pikku-Corollan 8v Saabin koneella
Pikkusen on etupainoinen kapistus.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076 Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää
Viesti
Kirjoittaja Hessu » To Syys 22, 2005 08:55
Saab 96:n lootaan käyvät suoraan Fordin saksalaiset "cologne" V-koneet. Rivineloset eivät sovi.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093 Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa
Viesti
Kirjoittaja saabracing » To Syys 22, 2005 16:05
noita vinkkeleitä on aina 3 litrasen saakka.
6 pyttysiä, mutta käy suoraan
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175 Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari
Viesti
Kirjoittaja koshh » To Syys 22, 2005 16:54
Siis 4 litrasiin saakka.
cb125twin
"Kaasari"
Viestit: 5 Liittynyt: La Syys 17, 2005 08:59
Viesti
Kirjoittaja cb125twin » To Syys 29, 2005 08:58
Joku lukee aina otsikon väärin ja kymmenen muuta jatkaa juttua ihan muusta kun otsikon aiheesta
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451 Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä
Viesti
Kirjoittaja Aksu900 » To Syys 29, 2005 09:28
No jos 8venttiilinen H-kone käy jonkun takavetoisen laatikkoon niin käy myös 16-venttiiliset 900 koneet siitä yksinkertaisesta syystä että lohkot ovat samat.
Muistelenkin että jossain oli Triumphiin ympätty satkun i16-pannu.
Aki Peltola #1132
tema
"Hirsch"
Viestit: 824 Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa
Viesti
Kirjoittaja tema » To Syys 29, 2005 09:37
Jos joku vilkaisi postaamaani linkkiä yllä niin siitä selviää jotain. Eilen hain BMW:n M10 laatikon jotta sitä vois verrata B202:seen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84