Ligui&Moly molybdeenisulfidi-tuotteet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"

Ligui&Moly molybdeenisulfidi-tuotteet

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve!

Tässä ei nyt ole tarkoitus mainostaa. Ajattelin vain autojen parasta.

Niin mielipiteitä näistä tälläisistä lisäaineista on monia. Mutta ainakin mä oon käyttänyt tätä aika pitkään, eikä oo vielä ainakaan huonoa sanottavaa. Käytetäänhän joissakin vaseliineissakin vakionakin molybdeenisulfidia.

Ainakin mulla on toiminut hyvin koneessa MoS2 kitkanvähentäjä. Samaa oon käyttänyt vaihdelaatikkoon, jo loistavasti pelaa vaikka on vanha loota.

Synkrot kyllä vielä toimii. Jotkut ovat kyllä väittäneet, että ei tee hyvää toi molybdeenisulfidi noille keltametalleille (siis ainakin messinki). Olen kyllä kuullut, että vaihdelaatikon synkrot olis messinkiä. Tosin oon myös kuullut että ne olis päällystetty teflonilla.

Mutta mikähän mahtaa todellisuudessa olla se oikea tieto?

Niin ainakin myös Teboililta ja Mobililta saa täyssyntetteeistä SAE 75E-90 Hypoidiöljyä. Ja Teboililta saa myös pelkkiä EP-öljyjä vaihteistoon.

Nää sopii mielestäni parhaiten SAABien vaihdelaatikoihin.
SAAB
kimmoisa
"Hölösuu"

hiljasta on

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo muuta en voi todeta tämän viestin osalta että hiljasta on.

Tässä muuten vaan aattelin että jos jollakin on esteitä tms taikka esim. Motonetti on sen verran kaukana. Niin minäkin voin kyllä toimittaa noita aineita postissa.

En ny muista mitä esim. Motonetin postikulut on, että tulisko esim. halvemmaks kun lähettäis yksityisen paketin postissa.
SAAB
Vastaa Viestiin