Heräs kysymys...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Heräs kysymys...

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Mitä jos laittaas,oikeen nakkaas meinaan,tollase fordin 6-koneen tonne og keulapelli alle?onnistuusko??
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
kkarjala
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Elo 03, 2005 17:32
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja kkarjala »

tila varmaan riittäs mutta katsatus vois olla vaikeeta
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kaikkihan onnistuu... ei se ole kuin ajasta, rahasta ja osaamisesta kiinni.

Tuo homma tosin vaatii kaikkia edellä mainittuja melkoisesti. Miten ajattelit voimansiirron toteuttaa?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

en nyt mitenkään ajatustasi tyrmää, mutta ainakin minun ja varmasti monen muunkin mielestä on saabin oma T16 paljon järkevämpi vaihtoehto
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Mites olisi Thriumph Stag tmv. malleisssa käytetty Thriumphin V8, ulkoisesti muistuttaa ainakin kahta yhdistettyä 1,7L Thriumpin moottoria. Tiedä vaikka menis helpolla laatikkoonkin kiinni. Tosin moottori ei kai laadultaan ollut kaksinen ja varmaan nykyään aika vaikeasti saatavissa. Ja kuutiorajathan tuossa menis yli muutoskatsastusta ajatellen. Juolahtipahan vaan tuollainenkin moottori mieleen.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

mikkoimp kirjoitti:en nyt mitenkään ajatustasi tyrmää, mutta ainakin minun ja varmasti monen muunkin mielestä on saabin oma T16 paljon järkevämpi vaihtoehto
No siinä on se kahden sylinterin ero.

Omasta mielestä ei kyllä mitään järkee, ostakoon voortin jos kerran koneen haluaa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Eikös saabin kone, tai ainakin B kone ole juri tuosta trumpan 1.7 lohkosta.
Ja eise kone ole vain huvinvuoksi ole 45o vinkkelissä.
Hkone on sitten saabin ihan oma versio kyseisestä värkistä.

Sisudieselin museossa on siitä todiste...

PRKL:ee n GMC, tuhos hyvän idean heti ensalkuun. Ei ois tarvinnu oottaa tähän päivään Turbo-V konetta. Ja sekin jokin kengurunuloste, YHDELLÄ föönillä. :cry:
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Roverin V8 Range Roverista passaa.... hiukka ahasta pakosarjoilla. Lohkon alapinnasta kampiakselin keskelle mitta pitäis olla sama.... Nam,... V8 Saabbi 8) Ou jee...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

v6 saabiin

Viesti Kirjoittaja timpetti »

yllätyin topicin saamasta mielenkiinnosta,vaikka se vahingossa tavallaan osui tuonne mihin meni.Enhän minä mitään foordia halua,vaan v6-koneen tai isomman og900:een..eli älkää nyt suuttuko.Nyky-Saabitkaa ole enää yhtää Saabia, vaan Opelia ja Subarua ja muita ***..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

1,75 ja 1,85 ovat Triumphin moottoreita. Stag:in V8 on samaa sukua.
B-moottori on näiden kaksilitrainen jatkokehitelmä, mutta Saabin suunnittelua, eikä ole käytetty muussa kuin Saabeissa.
H-moottoriiin korjattiin muutama B:n perusvika, kuten esim. vesipumppu ja myöhemmin myös startin sijoitus.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eihän tästä ole kuin muutama aika, kun jostain tuon tapaisesta oli puhetta. Ja löysin netistä tiedon, että reilu 40 kpl 99:jä on tehty tuolla Triumph Stag8:ssa olleella V8-koneella.

Ja olen nähnyt yhdessä Saab-kirjassa kuvankin tämmöisen Saabin konehuoneesta. Ja kuin joku edellä mainitsi, aivan kuin kaksi Triumphin konetta olis yhdessä. No, nehän on itseasiassa tehty samalla tuotantotavalla/linjalla ne 4- ja 8-sylinteriset koneet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin