88 poliisi satku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

88 poliisi satku

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

elikkä olen hieronut kauppuja kyseisen laisesta 88 vuoden pysty nokkaisesta poliisi satkusta jolla ajettu 300tkm kori on jo aika ruosteinen mutta tekniikka ok.

mitä mieltä muut kannattaako säilyttää vai käyttää varaosina?

tarkoitus nyt ainakin olise talvella käydä jäällä kurvaile massa sillä, mutta kuinkas tuo rekisteristä poistaminen nykyää voisikohan auton saada säilyteettyä kun vetoaisi siihen että se on vanha poliisi auto ja siten harvinainen???
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
petromies
"Viggen"
Viestit: 584
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Mikä se noissa vanhoissa poliisisaabeissa kiinnostaa. Loppuunajettuja romuja joita on polettu säälittä. Alustat pieksetty nupukivikaduilla ja metsäteillä, moottoreita huudatettu ylikierroksilla ja vaihteet vaihdettu ilman kytkintä eli käytetty niinkuin yhteistä omaisuutta käytetään.
Sisusta täynnä ylimääräisiä reikiä ja viritelmiä. Moottorit ovat vakioita ja kaikki muukin karvalakkimallia. 900:set on pilattu nostamalla alustaa eikä alustan uudelleen massauksista tietoakaan.
Baas900
"Viggen"
Viestit: 585
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Ja noillahan on ajettu vähintään se 300tkm kun poliisin käytöstä poistuvat, että suhtaudu mittarilukemaan varauksella.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

sinuna pistäisin lihoiksi.
jos on kovin mätä niin voi olla että on enemmän hyötyä varaosina..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99_GL_77
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 13:02
Paikkakunta: 06

Re: 88 poliisi satku

Viesti Kirjoittaja 99_GL_77 »

antti.hakamaa kirjoitti:elikkä olen hieronut kauppuja kyseisen laisesta 88 vuoden pysty nokkaisesta poliisi satkusta jolla ajettu 300tkm kori on jo aika ruosteinen mutta tekniikka ok.

mitä mieltä muut kannattaako säilyttää vai käyttää varaosina?

tarkoitus nyt ainakin olise talvella käydä jäällä kurvaile massa sillä, mutta kuinkas tuo rekisteristä poistaminen nykyää voisikohan auton saada säilyteettyä kun vetoaisi siihen että se on vanha poliisi auto ja siten harvinainen???
Ei siinä muuta kuin viet kilvet konttorille ja sanot heippa :lol:
Ps. oikeinkirjoitus on mukava asia :wink:
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

elikkä auton mittari lukema kyllä on oikein koska edellinen omistaja on yksi tuttava joka on pitänyt kyseistä auto siitä lähtien kun se on poliisin käytöstä poistettu vaihteisto vian johdosta.

auto on kyllä tarkoitus joka tapauksessa poistaa rekisteristä ja käyttää talvella jääradalla ajeluun ja sen jälkeen laittaa pukeille talliin öljytä kotelot ja alusta ja odottella parempia aikoja. mutta varaosinakin tietysti sitä voisi käyttää jos akuuttia tarvetta ilmenee. vedoltaan auto on todellinen menijä tuntuu kuin se hakkaisi meikäläisen käyttö satkut vaikka vain 8 tappinen.

mut hintaa autolla kun ei juurikaan ole niin se on loppujen lopuks se ja sama mitä sillä tekee mut olis kiva säilyttää pala historiaa.

onhan siinä sakkovalo, takana nahka penki ja pelti satsi siis normi poliisi satku.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Peltisarja on 8v ruiskuissa melko yleinen.. ja ne penkit ovat keinonahkaa (itseltäni löytyy myös) :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

niin taitaaa olla koska omissa varaosa satkuissa jotka on 8 venttiilisiä ruiskuja on kahdessa peltisatsi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Minkäslainen sakkovalo on poliisisatkussa? 99-poliisissa on sellainen kulmikas keskellä kattoa, kuvaa ei satu tähän väliin kyllä olemaan. :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

sellainen kaks kertee normi kattovalon kokoinen kulmikas jossa erillinen katkaisija itse lampussa, ja sijaitsee keskellä kattoa kuskin ja repsikan penkin välissä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Siis ilmeisen sama kapistus, hyvä tietää. Vaikka oma poliisiauto on jo paalissa, kiinnostaisi silti joskus alkuperäistää ihka oikea poliisi-99 :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

sellainen kaks kertee normi kattovalon kokoinen kulmikas jossa erillinen katkaisija itse lampussa, ja sijaitsee keskellä kattoa kuskin ja repsikan penkin välissä
Ei v**tu, minkä takia Suomessa on vaikka peruskoulu 9 vuotta, onko se niin vaikeaa kirjoittaa luettavaa tekstiä, vai onko tälle palstalle eksynyt lauma jostain apukoulusta. Alkaa hiljaisempaakin miestä vituttaa pikkuhiljaa, onko saatana niin vaikea miettiä mitä kirjottaa, vai onko ÄÖ yhtä iso kuin kengännumero, tai isiltä roiskahtanut vähän muutakin joukkoon? Hätäilemällähän ei tule tunnetusti kuin kusipäisiä lapsia.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mikäs noin kovasti ahistaa? Väittäisin ymmärtäneeni kyseisen viestin aivan hyvin, vaikka itse pyrinkin yleensä kirjoittamaan mahdollisimman selkeää tekstiä.
Vaikka ei ihan kaikkien pilkkusääntöjen mukaan mennyt tuo lainattu viesti niin ei se minusta siltikään ole mikään syy avautua noin tökerösti.

p.s. Mikäs se ÄÖ on? Taitaa kuitenkin löytyä korjattavaa kenen tahansa kirjoittelusta.. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Ääh, sen kummemmin ahdista, asia tuli kyllä suht selväksi, mutta ei jumalauta kukaan kirjoita noin onnetonta tekstiä. Tökeröä avautumista ehkä, mut kyllä yleensä katson kirjoitukseni läpi, ennenkuin painan 'lähetä' nappia. Kuvastaa vaan paljon kirjoittajasta, jos tuon vertaa vaivaa näe, "mulonruiskusaabbiseeilähdekäyntiinmikähänvikasiinvoisolla" kärjistetttynä ehkä noin.

EDIT: Molempiin törmännyt ÄO/ÄÖen tiedä miksi jälkimmäinen, mutta ÄO on toki oikea :wink:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No joo. Minusta vain tuntui hiukan turhan hyökkäävältä kommentilta, totta on että jotain huomiota kannattaisi kiinnittää viestinsä luettavuuteenkin. Ihan vain sen takia, että on helpompi kommentoida jos ymmärtää mitä toinen tarkoittaa..

Tuo "ÄÖ" on yleinen ja helposti tapahtuva väärinkirjoitus, mutta tuolla viittasinkin vain juuri siihen, että virheitä on helppo tehdä ja kaikille niitä kuitenkin aina joskus sattuu. Välien jättäminen ja välimerkkien oikea (ei yli- eikä ali-) käyttö kyllä helpottaa luettavuutta huomattavasti, yhdyssanavirheet puolestaan ovat ärsyttäviä mutta valitettavan yleisiä nykyään. Eivät kuitenkaan sanottavasti haittaa ymmärrettävyyttä joka on pääasia.

Mutta eiköhän tämä riitä off-topicista, keskitytään olennaiseen eli Saabeihin. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin