Aurausko pielessä ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Reetu

Aurausko pielessä ?

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tuossa kävin kaverin satkua kokeileen kun pyysi ja olipas huono ajettava , koko ajan piti ohjata , tuntui kun nuljahtelisi jatkuvasti, etu ja taka renkaat olivat ulkoreunasta kuluneet sileiksi , 195 /65 R15 oli alla.

Olisko auraus pielessä?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

... tai väljää vähän siellä sun täällä.

Reunoista kuluneet eturenkaat viittaa palloniveliin... reunoista kuluneet takarenkaat taas on hieman kummempi juttu, ettei olisi niin että takarenkaat on joskus olleet edessä? Jos takarenkaat on kulahtaneet itsekseen niin takanakin täytyy olla jotain mätää pyöränkulmissa ja se taas viittaisi esim mätään tukivarsien kiinnityspisteissä tai siihen että autoa on kolhittu niin pahasti että koria olisi pitänyt oikaista, mutta ei ole oikaistu.

Auraus ei ihan helposti mene pieleen itsekseen, ei ilman sellaista kolausta joka jää kyllä kuskinkin mieleen.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Pallonivelet väljät...
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Niinpä no tuo satku on kaupan ja kaveri ihmetteli miksei mene kaupaksi, mut ku oli noin surkea ajettava , välillä tuntui hakevan tosi pahasti, melko varmaan noita renkaitten paikkoja on vaihdettu , lisäksi epäilin alla olevia aluvanteita , eipä tullut kokeiltua noita välyksiä , mut täytyy tutkia jos vielä tulee kyseleen.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Pallonivelet

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jos säästöbudjetilla haluaa lähteä liikkeelle, niin yläpallot vaihtoon - yleensä siellä on väljyyttä jommalla kummalla puolella. Raidetangonpäätkin on hyvä vaihtaa, mutta tulee muistaa, että tarvikepäät eivät välttämättä ole samankokoisia kuin vanhat alkuperäiset, jolloin kierrosten lkm:n muistelu ei auta vaan joka tapauksessa tulee ohjauskulmat tarkistaa. Ja tätähän ei kannata tehdä ilman osien vaihtoa..:)

Vanhaan autoon rahan tuhlaamisesta voidaan olla montaa mieltä, mutta löysä satku on tylsä ajettava ja jos tälläinen on käyttöautona, niin sehän nostaa jo elämänlaatua kun pääsee ajamaan suoraan.
Vastaa Viestiin