Ysisatasen löysä ohjaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Ysisatasen löysä ohjaus

Viesti Kirjoittaja tany »

Kävin katsomassa 89 mallin 900i saabia, seisonut vuoden. Ajettu n. 280 tkm. Ruostetta oli ja muuta saabivaivaa mutta uutta oli ohjauksen velttous. Autossa on tehostin ja ratti hieman oikealle vinossa keskiasennosta suoraan ajettaessa. Ohjaus tuntui jotenkin veltolta ja väljältä.
Omistaja kertoi että siinä on jokin tyyppivika mitä aiemminkin korjattu. Ei osannut sanoa mikä vika oli.
Osaakos kukaan antaa vinkkiä, onko tällaista tyyppivikaa ja ennen kaikkea onko vaikea / kallis korjata? Paljonko katalysaattorilla varustettu 900i syö seka-ajossa satasella.?99:n vie noin 10-12 litraa/100km.
Saattaa olla "uusi" saabi tulossa taloon.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Etupyörien suuntaukset kannattaa tarkistaa. Ei pelkästään aurausta. Omassani oli jossakin vaiheessa pystysuunnassa silminnähden heittoa (ehkä raidetangonpäiden tai pallonivelten vaihdon jäljiltä) ja ohjaus oli eri kevyt. Minulla on K-Jet + Kat. Kulutus maantiellä 8, kaupungissa noin 10-12 l/100km.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jos se on tyyppivika niin ei kai paljon muuta mahd. kuin pallonivelet.

Oliko 16v? vie itselläni noin 9 seka ajossa
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

8-venttiliinen kone. Pallonivel on mahdollinen, entäpä ohjausvaihde, onko niissä ollut ongelmia?
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

tany kirjoitti:8-venttiliinen kone. Pallonivel on mahdollinen, entäpä ohjausvaihde, onko niissä ollut ongelmia?
Ei ole laajempaa kokemusta, mutta omasta vm 88:sta on vähitellen toinen raidetangon sisempi nivel niin finaalissa, että se pitäisi vaihtaa. Vaikutus on kutakuinkin samanlainen, kun jos olisi ohjauskulmat pielessä, l. liikaa haritusta. Vetelee kiihdytyksissä, jurnuttaa urissa, kuluttaa rengasta ulkoreunasta, ohjaus tuntuu hieman vetelältä keskialueella.
Vastaa Viestiin