Ostin ensimmäisen satkuni

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Ostin ensimmäisen satkuni

Viesti Kirjoittaja tany »

Ostin tällaisen, 89-mallin 900i satkun aika edullisesti. Pitää käyttää katsastuksessa ja vähän ruosteita rapistella, on seisonut viimeisen vuoden.
Käy ja kukkuu. Käykö muuten 99:n vanteet tähän 900:seen?

http://groups.msn.com/Veneetjakoneet/sa ... PhotoID=22

http://groups.msn.com/Veneetjakoneet/sa ... PhotoID=23

http://groups.msn.com/Veneetjakoneet/sa ... PhotoID=24
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

89 on uudempi pulttijako, eli 99-vanteet ei sovi :(

Komea peli kyllä :)

Edit: eikö ruiskuissa yleensä ole ollut kierroslukumittari, vai näenkö väärin, kun mielestäni tuossa on kello kieppikellon tilalla?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Kyllähän tuo kello on kun pisteet näkyy numeroiden sijasta, olisiko tuohon mittari jossain vaiheessa vaihdettu???
Hieno peli muuten ! :D
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

Harmi kun ei vanteet käy, olis kauniit aluvanteet 99:n alla. Mittaristossa on pelkkä kello, omistajan käsikirjassakin on kiekkomittari. Oliskohan tää joku
"kirvesmiesmalli", tai sit on mittaristo vaihdettu. Ei kyllä läheskään kaikkia muitakaan omistajan käsikirjassa mainittuja namiskoita löydy. Mut ei sen o niin väliä. Kunhan kärry kulkee ja bensaa palaa.
Vähän pelottaa jos toi "yrjömäki" ottaa mun Saabin hampaisiinsa, ties mitä lisäveroja napsahtaa 8O
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Höylä kirjoitti:Kyllähän tuo kello on kun pisteet näkyy numeroiden sijasta, olisiko tuohon mittari jossain vaiheessa vaihdettu???
Hieno peli muuten ! :D
Veikkaan, että auton varsinainen vuosimalli on -90 mutta -89 vuoden puolella kilvitetty tai sitten tehty jälkeenpäin ruisku.

-89 ruiskujen ikkunanpuitteet on mustat, mutta -90:ssä kirkkaat.
Jos vielä katti löytyy, on aika varmasti -90

Siisti ja varma käyttöpelihän satku on :)
# 419 Vesa Pohjalainen
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

Harmi kun ei vanteet käy, olis kauniit aluvanteet 99:n alla. Mittaristossa on pelkkä kello, omistajan käsikirjassakin on kiekkomittari. Oliskohan tää joku
"kirvesmiesmalli", tai sit on mittaristo vaihdettu. Ei kyllä läheskään kaikkia muitakaan omistajan käsikirjassa mainittuja namiskoita löydy. Mut ei sen o niin väliä. Kunhan kärry kulkee ja bensaa palaa.
Vähän pelottaa jos toi "yrjömäki" ottaa mun Saabin hampaisiinsa, ties mitä lisäveroja napsahtaa 8O
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Aivan identtinen peli mulla mutta puskurit on värjätty vielä korinvärisiks. Kiekkamittaria ei löydy multakaan.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

900i oli -90 mallina ns. perusmalli. C taisi vielä olla jonkin aikaa mukana, mutta niissä ei ollut keskuslukkoa. Uskon vakaasti autosi olevan alkuperäisen -90 mallin. Hyvä käyttöauto se on.
# 419 Vesa Pohjalainen
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

Joo, kyllä vuosimalli on -90 ja katalysaattorilla. Otettu vaan käyttöön jo -89.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onnea uudelle Saabille.
Tuo beryl green on hieno väri ja varsinkin talvella kirkasta lumihankea vastaan näyttää todella komealta 8)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Beryl green on parasta mitä rahalla saa.
8v kone kat mallina toimitettiin ilman kierroslukumittaria vaeltavan käynnin takia, "erään saabilaisen mukaan".Olis tullut vaan turhia kyselyitä uutena miksi käynti vaeltaa. Se on ominaisuus. Itsellä myös 8v katti.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

900i kirjoitti:...8v kone kat mallina toimitettiin ilman kierroslukumittaria vaeltavan käynnin takia, "erään saabilaisen mukaan".Olis tullut vaan turhia kyselyitä uutena miksi käynti vaeltaa. Se on ominaisuus. Itsellä myös 8v katti.
No ilmankos... tapeltiin viikon verta tuttavan saabin kanssa eikä tultu hullua hurskaammaksi.. :?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Baas900
"Viggen"
Viestit: 585
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Hitsi kun on siisti. 8O

Mitä tuossa tarrassa muuten lukee, mikä on puhaltimen kytkimen vasemmalla puolella? :oops:
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ei ole mikään tarra vaan ihan kyltti ...
Endast blyfri bensin.
Katti malleis tuo.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Jos og 900:sia vielä tehtäis ostaisin vielä sellaisen .On vain hyvät muistot... Pidä huolta aarteestasi :P
Vastaa Viestiin