900 T16 (cabriolet) -88 automaatti hengetön

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

900 T16 (cabriolet) -88 automaatti hengetön

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

no niin, edellisiä aiheitani seuranneet ovat tietoisia että jenkkituonticabbe on saatu käyntikuntoon, kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille :wink:

autossa on jenkeissä rempattu automaatti ja sillä on tiettävästi myös ajettu rempan jälkeen.
nyt loota on kuitenkin hengetön, vain parkkilukko toimii.
öljyä on riittävästi ja se on siistin näköistä.
vaijerin säädöstä ei tuntuisi olevan apua.
öljyn jäähdyttimen korvasin tilapäisesti letkulla, pitäisikö systeemi ilmata vai mikä mättää?

aikaisempia automaatteja koskevia viestejä olen lueskellut mutta en löytänyt apua :?

EDIT: saabin tomaatissa tuskin on mitään toimintaan vaikuttavia sähkölaitteita!?
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

meni yksinkeskusteluksi :?

raotin öljynjäähdyttimelle meneviä letkuja, ei tunnu olevan öljynpaineita auton käydessä :(
harry
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 17, 2005 16:28

Viesti Kirjoittaja harry »

sama vika mullakin,cabrio tuli juuri jenkeistä ja laatikko(automaatti) on kuollut. ei toimi kun parkkilukko,öljyt erittäin hyvät,ei haise palaneelta. jos olet löytänyt jotakin JÄRKEVÄÄ selitystä laatikon tempuiluun niin annatko konsultointi apua mulle T:harry
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

harry kirjoitti:sama vika mullakin,cabrio tuli juuri jenkeistä ja laatikko(automaatti) on kuollut. ei toimi kun parkkilukko,öljyt erittäin hyvät,ei haise palaneelta. jos olet löytänyt jotakin JÄRKEVÄÄ selitystä laatikon tempuiluun niin annatko konsultointi apua mulle T:harry
laitoin lootan täyteen öljyä jos vaikka olisi pumppu niin kuiva ettei nosta painetta. ei ole vielä auttanut (2 vrk)
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

jees, moottori irroitettu laatikosta.
8 starttikehän ja turbiinin välistä pulttia piti avata ennen kuin homma onnistui.

enska ei pyöri kun turbiinia pyörittää käsin, turbiinissa vikaa!?
mitenkähän tuon turbiinin saa irti, enska purkuun vai?

8v satkussa lienee sama turbiini?

EDIT: niin se turbiini kytkeytyy varmaan vasta kierroksilla mutta irti sen kuitenkin haluaisin :)

EDIT2: löytyikin tuolta toisesta aloittamastani viestiketjusta ohjeita myös turbiinin irroittamiseen, kokeilen niiden avulla.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

turbiini ja öljypumppu irroitettu.
öljypumppua pyörittävä hahlo turbiinissa oli ehjä.
öljyn imuputki oli tiivis.
mitäs nyt, vai pitääkö nöyrtyä ja laittaa manuaali :)
tietty voisi yrittää kasata laatikon pöydälle ja duunata vanhasta turbiinin hahlosta ja porakoneesta vimpaimen ö-pumpun testipyöritystä varten.
jos vaikka on kuitenkin puuttunut siemenöljy pumpusta.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Vastaa Viestiin