Lämppäri polttaa sulakkeita

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Lämppäri polttaa sulakkeita

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Og satkussa tämmöinen onkelma, lämppärin sulake palaa tämän tästä. Onko kellään mitään mullistavia ideoita vai alanko suoraan vaihtamaan puhaltimen moottorin?
Lisäkysymyksenä voisin heittää, notta miten se olis helpoin vaihtaa se moottori? Ylä- vai alakautta? Purkamistahan siinä on tietenkin edessä väkisinkin aivan mahdoton määrä.
#2535 Antti Perkkiö
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ei se kyllä alhaalta onnistu kun ruuvin kannat on ylöspäin.
Vaihto operaatio alkaa kojelauta pois tai ainakin taaksepäin että saa otettua välistä.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Jos se sulake napsahtaa heti, voi olla että esivastuksen ylilämpösuoja on lauennut. Ei kai sitä flektiä muuten saa pois kuin kojelaudan irrottamalla? Hyvä että mahtuu muutenkaan siipipyörä tulemaan ulos sieltä tuulettimen kopasta, kun aukko on niin ahdas.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Se sulake kestää jonkun aikaa, kaupunkireissun ajan.
#2535 Antti Perkkiö
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Sulake palaa

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Sitä voisit kokeilla, että ota raitisilman suodatin pois ja koeta kurkotella kädellä puhaltimen siipeä sieltä konehuoneen puolelta.
Jos on jäykkä pyörimään niin moottori vaihtoon. :cry:
Mun Aerossa pyöri hyvin mutta kun yhdistin moottoriin suoraan
virran,(siis irroitin oman plusjohdon) selvisi että virta menee plussasta suoraan maihin.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Pihasta löytyy kaverin entinen palanut Saab missä 30A sulakkeilla rupes kestään se sulake mutta...

Vaihda se moottori jos et halua polttaa autoa. Se että sulake ei kestä on merkki siitä että siellä on jotain vikaa ja se sulake on juuri sitä varten ettei se auto pala tms. Voihan olla että johtokin ottaa runkoon ja se polttaa sulaketta mutta 99% vika on moottorissa tms.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

toms kirjoitti:Pihasta löytyy kaverin entinen palanut Saab missä 30A sulakkeilla rupes kestään se sulake mutta...

Vaihda se moottori jos et halua polttaa autoa. Se että sulake ei kestä on merkki siitä että siellä on jotain vikaa ja se sulake on juuri sitä varten ettei se auto pala tms. Voihan olla että johtokin ottaa runkoon ja se polttaa sulaketta mutta 99% vika on moottorissa tms.
Kuullostaa kovin tutulta, velipoika poltti yhden saabin juurikin tuolla tavalla. 30A sulake kesti, kun ei laittanut puhallinta täysille. Kunnes sitten eräänä päivänä... :evil:
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Vaihdoin tänään puhaltimen moottorin, kyllä se vaikutti se vanha puhallin jo tulleen matkansa päähän.

Maksoi muuten satasen se puhallin :evil:
#2535 Antti Perkkiö
Vastaa Viestiin