Forte-käsittely + öljyn laatu
täältä löytyy muuten tuo stp flush pakkauksen kuva, tuotenumero stp209, sivulla myös se "smoke treatment" lisäaine josta oli kai maininta myös tämän viestiketjun alkupäässä.
http://www.seab.fi/oljynlisaaineet.htm
edit: hyvinkäällä saa tuota flushia muuten myös JESS halpiskaupasta (vanhalla villatehtaalla kirppiksen yhteydessä)
http://www.seab.fi/oljynlisaaineet.htm
edit: hyvinkäällä saa tuota flushia muuten myös JESS halpiskaupasta (vanhalla villatehtaalla kirppiksen yhteydessä)
Viimeksi muokannut lucaf, Ma Maalis 27, 2006 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jotenkin otti silmään että MONI käyttää öljytilassa Mobilia. Voisiko joku kertoa miksi?
Ihan vaan sen takia kysyn että onko jollakulla joku muukin syy siihen kuin että "sitä kaikki muutkin käyttää". Tosiasiahan on että Mobil on suomen myydyin merkki ja varsinkin 5w50 rally formula on markkinajohtaja. Tämä ei kylläkään taida perustua laatuun vaan kovaan mainontaan.
Öljyä vaihdettaessa kesällä tulee 5w50 mobili ulos koneesta kuin vesi; vaikka
pitäisikin olla kuuma luokitus sae50 niin kyllä tuntuu PALJON löysemmälle tavaralle kuin Valvoline tai Kendall. Tämä siis on aivan pers'tuntuma juttu; onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ihan vaan sen takia kysyn että onko jollakulla joku muukin syy siihen kuin että "sitä kaikki muutkin käyttää". Tosiasiahan on että Mobil on suomen myydyin merkki ja varsinkin 5w50 rally formula on markkinajohtaja. Tämä ei kylläkään taida perustua laatuun vaan kovaan mainontaan.
Öljyä vaihdettaessa kesällä tulee 5w50 mobili ulos koneesta kuin vesi; vaikka
pitäisikin olla kuuma luokitus sae50 niin kyllä tuntuu PALJON löysemmälle tavaralle kuin Valvoline tai Kendall. Tämä siis on aivan pers'tuntuma juttu; onko muilla vastaavia kokemuksia?
Niin no öljypohjahommasta jo mainittu,peinu kirjoitti:Onko sun mielestä isompi homma tehdä alakerran remontti vai ottaa öljypohjan irti?mikkoimp kirjoitti:peinu kirjoitti:Kokemusten perusteella Forte-käsittelyn jälkeen kannattaa ottaa öljypohja auki ja putsata öljysumppu ja kaikki muuta mahdolliset, kuten nuo Mikon epäilykset osoittaa. Johonkinhan ne paskat sieltä menee. Ei ne ilmaanhäviä, eikä kaikki tule öljyjen mukana vaikka kuinka valuttaa. Ne jotka on avanneet öljypohjan ja näkee sen rakenteen, eivät ihmettele![]()
heh, eipä ole ihan pikku homma tuo "öljypohjan" irrotus
Toi Fortekin on noita "oikotie onneen" aineita, jolla voi väliaikasesti saada venttiilien raplatulsen pienemmäksi.



Mobilin käyttöön on ainakin minulla yksinkertainen syy:SD-Pekko kirjoitti:Jotenkin otti silmään että MONI käyttää öljytilassa Mobilia. Voisiko joku kertoa miksi?
Ihan vaan sen takia kysyn että onko jollakulla joku muukin syy siihen kuin että "sitä kaikki muutkin käyttää". Tosiasiahan on että Mobil on suomen myydyin merkki ja varsinkin 5w50 rally formula on markkinajohtaja. Tämä ei kylläkään taida perustua laatuun vaan kovaan mainontaan.
Öljyä vaihdettaessa kesällä tulee 5w50 mobili ulos koneesta kuin vesi; vaikka
pitäisikin olla kuuma luokitus sae50 niin kyllä tuntuu PALJON löysemmälle tavaralle kuin Valvoline tai Kendall. Tämä siis on aivan pers'tuntuma juttu; onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kun auton vie öljynvaihtoon ei muuta öljyä ole saatavana.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Juu... saman suuntaisia kokemuksia on kyllä. Silloin kun vielä työkseni tein noita autonasentajan hommia niin tuli tehtyä tuota empiiristä testiä ottamalla sormien väliin ulos otettua öljyä ja kokeiltua sitä liukkautta eri öljy merkkien välillä. Helix ja mobil 1 oli lähes yhtä hyviä ja nesteen öljy oli selvästi nahkeaa samoilla kilometreillä. Kendaalia ei ole tullut kokeiltua (kehuvat nuo käyttäjät kovasti tuota öljyä). Mutta ite oon noissa viri vehkeissä käyttänyt vain tuota valvolinen 20W-50 racing öljyä ja vain hyvää sanottavaa on tuosta öljystä.SD-Pekko kirjoitti:Jotenkin otti silmään että MONI käyttää öljytilassa Mobilia. Voisiko joku kertoa miksi?
Ihan vaan sen takia kysyn että onko jollakulla joku muukin syy siihen kuin että "sitä kaikki muutkin käyttää". Tosiasiahan on että Mobil on suomen myydyin merkki ja varsinkin 5w50 rally formula on markkinajohtaja. Tämä ei kylläkään taida perustua laatuun vaan kovaan mainontaan.
Öljyä vaihdettaessa kesällä tulee 5w50 mobili ulos koneesta kuin vesi; vaikka
pitäisikin olla kuuma luokitus sae50 niin kyllä tuntuu PALJON löysemmälle tavaralle kuin Valvoline tai Kendall. Tämä siis on aivan pers'tuntuma juttu; onko muilla vastaavia kokemuksia?
Tuota "muuta öljyä ei ole saatavana" juttua en ymmärrä? kaupastahan saa vaikka mitä jos vain haluaa? Kyllä ne liikkessä laittaa kunhan vain täyttää valmistajan speksin eli vaativuus luokituksen. Uudemmissa saattavat uhkailla takuun menetyksistä mutta se onkin jo toinen juttu. Nihinkin tepsii se että ostaa ne "samat" öljyt halvemmalla tarvikkeesta tms. Mutta tietty vaatii hieman tekemistä ja viitseliäisyyttä. Ja jos ei viitsi niin silloin maksaa, helppoa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Niin en mäkään oikeen allekirjoita tuota oikotie asiaa, useamman merkin määräaikais huollossa on yhtenä tehtävänä ajaa tuo forte käsittely koneelle (siis näissä uusissa autoissa) esimerkkinä Skoda (siis VAG kone).Tri-Lo kirjoitti:Niin no öljypohjahommasta jo mainittu,peinu kirjoitti:Onko sun mielestä isompi homma tehdä alakerran remontti vai ottaa öljypohjan irti?mikkoimp kirjoitti:
heh, eipä ole ihan pikku homma tuo "öljypohjan" irrotus
Toi Fortekin on noita "oikotie onneen" aineita, jolla voi väliaikasesti saada venttiilien raplatulsen pienemmäksi.eikä se nyt mielestäni mikään varsinainen "oikotie" ole tuo puhdistusaine. Ventt.painajien raplatus kuumanahan johtuu nimenomaan siitä että niihin on kertynyt likaa..
Riippuu sitten mitä "väliaikaisella" tarkoittaa, eli vaikka koneen purkaisi atomeiksi ja puhdistaisi jokaisen osan, niin eihän se silloinkaan pysyisi puhtaana ikuisesti..?
Kyllä tuo Saban kone ainakin on pysynyt kohtuu puhtaana, nyt on 20tkm ajettu ja 4 öljyn vaihtoa + se forte käsittely puhdistus öljyillä. Seuraavan kerran keväällä sitten "fortet" sisään.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tuo on kyllä totta että kaikilla ei ole muuta kuin mobilia myynnissä.
Valvoline racing on kyllä hyvä tuote ja löytyy myös synteettisenäkin (5w50 ja 10w60) eikä ole kauheen kallista. Lämmönkesto tuntuu olevan paljon parempi kuin esim rally formulalla.
Eräs tuttu JM-kuski ajoi rally formulan kanssa ; tulos 5 hajonnutta konetta. senjälkeen ajoi Valvoline 20w50 racingillä eikä mitään ongelmaa
Itellä meni roskapönttöautosta kangen laakeri siten että kammen kaula oli sininen; kuitenkin öljyt aivan kirkkaat
Valvoline racing on kyllä hyvä tuote ja löytyy myös synteettisenäkin (5w50 ja 10w60) eikä ole kauheen kallista. Lämmönkesto tuntuu olevan paljon parempi kuin esim rally formulalla.
Eräs tuttu JM-kuski ajoi rally formulan kanssa ; tulos 5 hajonnutta konetta. senjälkeen ajoi Valvoline 20w50 racingillä eikä mitään ongelmaa

Itellä meni roskapönttöautosta kangen laakeri siten että kammen kaula oli sininen; kuitenkin öljyt aivan kirkkaat

juuri käytin uusimmassa melkein 500tkm ajetussa ässässä tuon STP:n tuotteen, siistiytyi aika pirusti käynti! muissa ei ennen ole tarvinnut mitän puhdistusta...
itseni olen aiemmin myös lähes ainoaksi tuntenut joka ei ole mobilin öljyjä koneeseen laittanut. kerran käytin mobilin 5w-50 oliko se nyt sitten rally formulaa kun muuta "hyvää" ei lähi putiikissa ollut, uloshan ne koneesta tulivat, savuna ja hiukan tiputti.
nyt perus koneissa käytän valvolinen synpoweria 5w-50, viritetyissä castrolin racing 10w-60, pysyvät kuumanakin täysin sisällä eikä tarvi lisäillä!
itseni olen aiemmin myös lähes ainoaksi tuntenut joka ei ole mobilin öljyjä koneeseen laittanut. kerran käytin mobilin 5w-50 oliko se nyt sitten rally formulaa kun muuta "hyvää" ei lähi putiikissa ollut, uloshan ne koneesta tulivat, savuna ja hiukan tiputti.
nyt perus koneissa käytän valvolinen synpoweria 5w-50, viritetyissä castrolin racing 10w-60, pysyvät kuumanakin täysin sisällä eikä tarvi lisäillä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu