Satkun lukoista
Satkun lukoista
Tulipa tenkkapoo kasaillessani satkua. Mites vänkärin oven ja takaluukun lukon kuuluis toimia? Molemmat saa avattua avaimella, muttei mene lukkoon. Onko tullut kasattua jotenkin väärin? Perskules kun ei enää muista viime kesältä
Entinen jäsen#2331
...
Viimeksi muokannut Mertmi, Ke Loka 19, 2005 22:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Satkun lukoista
Ainakin combisatkun takaluukun lukosta löytyy kuva:tuhojuho kirjoitti:Tulipa tenkkapoo kasaillessani satkua. Mites vänkärin oven ja takaluukun lukon kuuluis toimia? Molemmat saa avattua avaimella, muttei mene lukkoon. Onko tullut kasattua jotenkin väärin? Perskules kun ei enää muista viime kesältä
http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ock?full=1
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Mertmi kirjoitti:Mie nyt törtsysti laitan tähän samaan topikkiin, kun liippoo niin samoja aihepiirejä. Onko 99:n nelilovisessa sama virtalukon avainpesä, kuin esim. 900:n viis lovisessa? Meinasin, että jos sarjoituttaisin 900:sta napatun pesän valmiiks oikealle avaimelle, ja joku päivä sitten vaihtaisin sen 99:iin paikalleen nauttien yksiavaimisesta järjestelmästä.
Kyl se sama on, eikä eroa 4 tai 5 vaihteisissa mitenkään.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Njoo, mie jo pyyhin puheeni, mutta olkoot sitten. Kaivelin tietoa vielä lisää ja sain selville, että 900:n pesä käy 99:iin. Eikä tee eroa edes automaatin/manuaalin välillä.tUrpoEinari kirjoitti:Mertmi kirjoitti:Mie nyt törtsysti laitan tähän samaan topikkiin, kun liippoo niin samoja aihepiirejä. Onko 99:n nelilovisessa sama virtalukon avainpesä, kuin esim. 900:n viis lovisessa? Meinasin, että jos sarjoituttaisin 900:sta napatun pesän valmiiks oikealle avaimelle, ja joku päivä sitten vaihtaisin sen 99:iin paikalleen nauttien yksiavaimisesta järjestelmästä.
Kyl se sama on, eikä eroa 4 tai 5 vaihteisissa mitenkään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Satkun lukoista
tuhojuho kirjoitti:Tulipa tenkkapoo kasaillessani satkua. Mites vänkärin oven ja takaluukun lukon kuuluis toimia? Molemmat saa avattua avaimella, muttei mene lukkoon. Onko tullut kasattua jotenkin väärin? Perskules kun ei enää muista viime kesältä
Olisko lukkosylinterin asento väärä tai sen päässä oleva valkoinen muovilevy ei ole oikeassa asennossa. Kattelin kuvia ko. osista ja en nyt muutakaan osaa neuvoa. Tutki sitä että kun avaimesta kääntää niin muovilevy tekee molempiin suuntiin oikeassa kohtaa liikkeen. Ok. onse hankala paikka....
tiedetään, olen muutaman oven kasannut ja kaikki on toiminut, yritys ja erehdys ja yritä uudelleen.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Ei ole vika ovien säädössä, koska silloin ei keskuslukkokaan pelittäisi. Se toimii aivan moitteettomasti.Reetu kirjoitti:Ovessa vastakappale liian syvällä , siirrä sitä ulospäin ja takaluukun lukon alle prikat.
Avain ei vaan halua kääntyä lukkopesässä lukitusasentoon. Luultavasti toi vänkärin ovi vois olla ihan OK, eli ei menekään lukkoon kuin napista, mutta tuo takaluukku ihmetyttää. Tuskin on tarkoitettu lukittavaksi keskuslukon kautta, jos on asiaa takakonttiin.
Hitto kun ei tullut kesällä autoa purkaessa kiinnitettyä mokomaan asiaan huomiota
Entinen jäsen#2331
Oven lukosta: onko keskuslukon moottori jotenkin niin jäykkä, että avainta kääntämällä ei saa sitä moottoria liikkumaan?
Entä toimisiko oven lukko oikein, jos lukkomoottorin tangon irrottaa nupin varren juuresta?
Voisiko kyseessä olla jotenkin säätöongelma lukkosylinterin ja mekanismin välisen linkkivivun välillä?
Entä toimisiko oven lukko oikein, jos lukkomoottorin tangon irrottaa nupin varren juuresta?
Voisiko kyseessä olla jotenkin säätöongelma lukkosylinterin ja mekanismin välisen linkkivivun välillä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Porukoiden 900s:ssä ainaksin keskuslukko oli tehnyt sen, ettei takaluukun pesä toiminut. Autokauppoja tehdessä keskuslukko toimi miten sattuu ja vaadittiin kauppahintaan takaluukun lukon korjaus. Joutuivat vaihtamaan koko kahvan lukkopesineen, kun ne kahvan ruuvit meni poikki avattaessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aihetta läheltä liippaava kysymys: Mitä tekee 86-satkun keskuslukko jos kuskin ovi on auki ja hälyn napista käskee hälyn päälle ja ovet lukkoon? Kuskin lukkohan ei tällöin suostu menemään kiinni. Huomaako lukon ohjausboksi lukkomoottorin ottaman liian suuren virran ja käskee lukot takaisin auki kuten 87-tonnarissa vai jääkö muut ovet kiinni?
Uudemmissa tonnareissahan lukkoja ei käskytetä kiinni, jos huomataan kuskin oven lukon salvan olevan auki.
Uudemmissa tonnareissahan lukkoja ei käskytetä kiinni, jos huomataan kuskin oven lukon salvan olevan auki.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Kun selailin niin löysin tän kysymyksen. Kävin vartavasten kokeilemassa mitä tapahtuu 900 -93 oven ollessa auki ja kytkee hälyn päälle. No, kolmen muun oven nappi käy alhaalla mutta palaa ylös, kuskin ovessa vaan nappi liikahtaa. Muut ovet ei siis jää lukkoon vaikka hälytin jää päälle. Tästä taas jatkokysymys: Jos vaan keskuslukko ohjaa muita ovia niin miksi ne napit käy alhaalla. Onko johtojen kytkennässä virhe?jus kirjoitti:Aihetta läheltä liippaava kysymys: Mitä tekee 86-satkun keskuslukko jos kuskin ovi on auki ja hälyn napista käskee hälyn päälle ja ovet lukkoon? Kuskin lukkohan ei tällöin suostu menemään kiinni.
Defa Patriot on häly ja viisijohtoinen ovimoottori Motenetistä ovessa. Johtojen värit: musta-valkoinen-ruskea-vihreä-sininen. Ei tekijän leimaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.