lucaf kirjoitti:90 vs 99 pitää myös muistaa, että 90 = aina kärjetön sytytys, 99:ssä kärjetön vain 84 vuosimallissa.
Ei kaiketi ihan noin yksiselitteinen, mul on/on ollut neljä tuota vanhempaa 99:ä joista yhdessä oli kärjet(vm80), kaksi tosin petroa ja sen yhdenkin on joku voinu päivittää. Mutta ei mielestäni merkityksetön ero, käyttöpelissä iso plussa kun tuota ei tarvii miettii.
90 saa vain 2-ovisena, 99 vielä suht helppo löytää 4-ovisenakin
Tämä on tosi, mutta vastaavasti ysikympin kontti on paljon käyttökelposempi.
90 on aina uudempi kuin 99
tuon ikäisissä ratkaisee vain kopan kunto.
90 (86 ja 87) tiukemmat pakokaasurajat (?) kun 99:ssä
Raja vaihtuu muistaakseni keskellä 86 joten suurin osa nopista menee tuohon väljempään.
90 koneessa startti huoltoystävällisemmässä paikassa (oliko heti 85 mallissa jo?)
Ainakin mun 85:ssa nopassa oli, ei vielä se että on huoltoystävällisempi mutta vikaantuu todella paljon harvemmin.
Markolle vielä:
Sitä vetarin tunnelii kannattaa naputella reilusti ennen ostopäätöseksen tekoa, varsin jos KA:ta hakemassa
Puhdittomuus johtunee tod.näk. alipainesäätimen tai kaasarin kalvosta, molemmat 5minsan tarkistuskohteita. Jos vikaa ei noissa niin ei ehkä KA-ainesta.
500euroon olettais että vetarin tunneli ei olis kovin rapee ja että mukaan kuuluisi kohtuulliset renkaat.
Ja mitä ajamiseen tulee niin 99/90 ovat selkeesti hauskempia ajella, etenkin talvella tai soralla. Satku sitten matka-ajoon mukavempi johtuen paremmista äänieristeistä, ratin asennosta, jalkatilasta.
Eikä noi 99/90 taatusti ole sen kylmempiä mitä satkut kuhan joskus muistaa putsata sen kennon seudun mikä sekin on alta tunnin homma.
Kierroslukumittari kuuluu 5-vaihteisen vakiovarustukseen.
Ja sit tietenkin tuo noppa on helpompi ruiskuttaa kun siihen sopii suoraan satkun tankki.
ps.Mulla olis 87 noppa ylimääräsenä, tosin poistettu rekisteristä ja muutenkin hieman karsittu mutta koppa ei pahassa kunnossa ja suurin osa puuttuvista osista löytyy varaosa-autoista.
Hinnasta tuo ei jää kiinni kuhan pystyy vakuuttaan mut että ei mene varaosiksi. YV:llä lisää.