Ratkaistu : Satkun lämppäri (nyt myös kuvia)
puh-allin
Morjens!
Viittaapi tuo diagnoosi satkun puhaltimesta siihen, että bakeliittiprikka moottorin yläpäästä olisi finito. Prikka pitää akselia päittäin paikoillaan ja nyt kun akseli pääsee valumaan liian alas eivät hiilet, elikkäs kansankielellä kekäleet, yllä enää liukurenkailleen ja moottori aloittaa mykkäkoulunsa. Tämä samainen prikka on ollut käytössä myös vanhoissa kunnon tuplayseissä, mutta niissä kuluminen on ollut vähäisempää moottorin vaaka-asennon takia(, aiheuttaa kuitenkin kuluneena "kurnutuksen" kylmänä). Risasta tuplaysin puh.moottorista siis prikka talteen ja gynekologisia taitoja käyttäen päätylätkä satkun puhaltimesta irti kajarin reiän kautta ja uusi osa viallisen tilalle. Helppoa kuin heinänteko! Luulisin, ehkä, tai jaa. Voihan tuota edes yrittää ennen kojelaudan takapenkille siirtoa.
teevee P:n Vee
Viittaapi tuo diagnoosi satkun puhaltimesta siihen, että bakeliittiprikka moottorin yläpäästä olisi finito. Prikka pitää akselia päittäin paikoillaan ja nyt kun akseli pääsee valumaan liian alas eivät hiilet, elikkäs kansankielellä kekäleet, yllä enää liukurenkailleen ja moottori aloittaa mykkäkoulunsa. Tämä samainen prikka on ollut käytössä myös vanhoissa kunnon tuplayseissä, mutta niissä kuluminen on ollut vähäisempää moottorin vaaka-asennon takia(, aiheuttaa kuitenkin kuluneena "kurnutuksen" kylmänä). Risasta tuplaysin puh.moottorista siis prikka talteen ja gynekologisia taitoja käyttäen päätylätkä satkun puhaltimesta irti kajarin reiän kautta ja uusi osa viallisen tilalle. Helppoa kuin heinänteko! Luulisin, ehkä, tai jaa. Voihan tuota edes yrittää ennen kojelaudan takapenkille siirtoa.
teevee P:n Vee
Vee tarkoittaa tässä kuvassa pitkien ruuvien vieressä näkyvää prikkaa:
http://www.jus.liitin.net/saab/99/puhallinmoottori3.JPG
Prikka on moottorin takapään laakerikannen keskellä olevan johtoläpiviennnin peittävän peltilipareeen alla.
http://www.jus.liitin.net/saab/99/puhallinmoottori1.JPG
http://www.jus.liitin.net/saab/99/puhallinmoottori3.JPG
Prikka on moottorin takapään laakerikannen keskellä olevan johtoläpiviennnin peittävän peltilipareeen alla.
http://www.jus.liitin.net/saab/99/puhallinmoottori1.JPG
Viimeksi muokannut jus, Ti Marras 03, 2009 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
PERKELE! Nyt on äijä jäässä
Ja on sitten viimosen päälle föönit ja vehkeet, sekä roppakaupalla digikuvia, jotta voin näistä tehdä tuturoaalin "föönin vaihto for dummies", ettei kenenkään muun hommaa aloittelevan tarvitse jäätyä yhtään tarpeellista pidempään.
Kuumaa teeta kiitos
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Edit: kirjoitan tutoriaalin huomenna, koska näemmä aikaakin vierähti. 2h 20min ja oli vaihdettu, tosin aikaa meni seuraaviin tarpeettomuuksiin :
-Pesurinviiksen vaihto (nyt myös pesee pyyhkimisen lisäksi)
-Repsikan puolen sivuikkunapuhalluksen letkun korjaus (väkivalta ei ole ratkaisu)
-5 savukkeen sytytystä ja nauttimista
-Naapurin viisasteluun reagointi, vastaus ja häätötoimenpiteet
-Kolli häiritsi työntekoa niin hytissä, kuin katollakin
-Lämmönsäätövipu kettuili
Nyt Essonbaariin kehuskelemaan talviautoa ja hörppimään teetä / kahvia![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ja on sitten viimosen päälle föönit ja vehkeet, sekä roppakaupalla digikuvia, jotta voin näistä tehdä tuturoaalin "föönin vaihto for dummies", ettei kenenkään muun hommaa aloittelevan tarvitse jäätyä yhtään tarpeellista pidempään.
Kuumaa teeta kiitos
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Edit: kirjoitan tutoriaalin huomenna, koska näemmä aikaakin vierähti. 2h 20min ja oli vaihdettu, tosin aikaa meni seuraaviin tarpeettomuuksiin :
-Pesurinviiksen vaihto (nyt myös pesee pyyhkimisen lisäksi)
-Repsikan puolen sivuikkunapuhalluksen letkun korjaus (väkivalta ei ole ratkaisu)
-5 savukkeen sytytystä ja nauttimista
-Naapurin viisasteluun reagointi, vastaus ja häätötoimenpiteet
-Kolli häiritsi työntekoa niin hytissä, kuin katollakin
-Lämmönsäätövipu kettuili
Nyt Essonbaariin kehuskelemaan talviautoa ja hörppimään teetä / kahvia
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ouppps....sori kun oli puhelimessa hiukka huono hahmotuskyky, vaan ei ole vaimon satussa kiinni ollut...oliskohan jonkun edellisen viritys...Repsikan puolen sivuikkunapuhalluksen letkun korjaus (väkivalta ei ole ratkaisu)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Taasko se fillaria lykkivä kummatus kävi höpöttämässä...Naapurin viisasteluun reagointi, vastaus ja häätötoimenpiteet
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kuvitettu ohje on melkein palkinnon paikka! Sama homma edessä kaverin satkussa ja vaimonkin satkun puhallin pitää sitä "kurnutusta / kahvinkeittimen" ääntä kylmänä -lievästi sanottuna ärsyttävä...vai on se se bakellitiprikka. Kiitos siitäkin vinkistä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyllä tää foorumi säästää aikaa ja paleltumilta.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Kyllä, olen ikuisesti kiitollinen alkavan talven pelastamisestaMSaab kirjoitti:Eikös hyrrääkin hienosti?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eipä mitään, tuo oli niitattu kiinni tuo repsikan puoli, siksi näemmä hajosi, kuskin puoli oli vedettävissä pois, täytynee jossain vaiheessa korjata tuo, nyt kun ei puhku täydellä teholla.Saabsick kirjoitti:Ouppps....sori kun oli puhelimessa hiukka huono hahmotuskyky, vaan ei ole vaimon satussa kiinni ollut...oliskohan jonkun edellisen viritys...Repsikan puolen sivuikkunapuhalluksen letkun korjaus (väkivalta ei ole ratkaisu)![]()
Taasko se fillaria lykkivä kummatus kävi höpöttämässä...Naapurin viisasteluun reagointi, vastaus ja häätötoimenpiteet![]()
![]()
Kuvitettu ohje on melkein palkinnon paikka! Sama homma edessä kaverin satkussa ja vaimonkin satkun puhallin pitää sitä "kurnutusta / kahvinkeittimen" ääntä kylmänä -lievästi sanottuna ärsyttävä...vai on se se bakellitiprikka. Kiitos siitäkin vinkistä.![]()
Kyllä tää foorumi säästää aikaa ja paleltumilta.
Ohje tosiaan tulee, ja jotta se olisi mahdollisimman täydellinen, kirjoitan sen huomenna kaikessa rauhassa kuvia ihmetellen. Sitä odottaessa voitte vaikka kysyä kissalta vinkkiä :
"Täähän on ihan perseestä tää sun kojelautas.."
![Kuva](http://koti.mbnet.fi/stefa/pro.jpg)
Niin, ja juurikin se sama kummitus pyöräilee AINA, kun on kyse Saabin korjauksesta.
Edit: "Hiukanko herralla on rumasti roikkuva kattoverhoilu, pitäsköhän mun alkaa huoltaan näitä autoja?"
![Kuva](http://koti.mbnet.fi/stefa/pro2.jpg)
Edit2: "No joko se on valmis... siis mitä? Täälläkin ruostetta?"
![Kuva](http://koti.mbnet.fi/stefa/pro3.jpg)
Viimeksi muokannut lefa42, Ti Loka 25, 2005 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kyl, se on vaan siitä erilainen verrattuna esim. ihmiskavereihin, että tuo ei usko, että homma on hanskassa, vaan päättää itse aina tarkastaa, jolloin yleensä tavaroita tippuu.Reetu kirjoitti:Heh.. On sulla remontti kaveri
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: lämpöä se kissakin kyllä odotteli, mittari näytti -5 remontin aikana.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Nyt onkin ongelmana autossa oleva patenttihana, joka päästää lämpöä liiankin kanssa, säätö ei poista edes hikeä otsalta, onneksi on tuo kattoluukku, jolla voi tasoittaa lämpöägls kirjoitti:kylmä tosiaan oli ruuvata 99:n pakosarjaa paikalleen..![]()
no mutta toivottavasti tuon urakan jälkeen satkun lämppäri puhaltaa kabiinin kuumaksi juonittelematta.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
on siinä kylän ukoilla ihmettelemistä, kun jätkä painaa saabilla -25 asteen pakkasella kattoluukku auki..lefa42 kirjoitti:Nyt onkin ongelmana autossa oleva patenttihana, joka päästää lämpöä liiankin kanssa, säätö ei poista edes hikeä otsalta, onneksi on tuo kattoluukku, jolla voi tasoittaa lämpöägls kirjoitti:kylmä tosiaan oli ruuvata 99:n pakosarjaa paikalleen..![]()
no mutta toivottavasti tuon urakan jälkeen satkun lämppäri puhaltaa kabiinin kuumaksi juonittelematta.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Edellisellä kattoluukkuSaabilla ajelin Esson parkkiksella ympyrää ja vilauttelin kattoluukusta keskisormea autojani solvaavalle Volvomiehelle, kyllä söi miestä, kun ei Volvosta luukkua löytynytgls kirjoitti:on siinä kylän ukoilla ihmettelemistä, kun jätkä painaa saabilla -25 asteen pakkasella kattoluukku auki..lefa42 kirjoitti:Nyt onkin ongelmana autossa oleva patenttihana, joka päästää lämpöä liiankin kanssa, säätö ei poista edes hikeä otsalta, onneksi on tuo kattoluukku, jolla voi tasoittaa lämpöägls kirjoitti:kylmä tosiaan oli ruuvata 99:n pakosarjaa paikalleen..![]()
no mutta toivottavasti tuon urakan jälkeen satkun lämppäri puhaltaa kabiinin kuumaksi juonittelematta.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
No niinpä tietysti..!Tri-Lo kirjoitti:Vaihda siihen sitten se vanhempimallinen Electrolux:in vamistama, metallisilla siivillä. Ainakin minun kokemusteni perusteella nuo kestää PALJON paremmin.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Noh, tallin kautta Wanhaa kunnon Electroluxia hakemaan ja 20km kylmä ajelu töihin, illalla siellä sai sitten tehdä tuttu kojelauta-auki-ja-kiinni-operaatio. Spaghetti-Marelli roskikseen ja taas on lämpöä hytissä..samalla sitten polttimoremppa ja 4-puolainen rattikin vaihtui puolaa harvempaan.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(Ja kyseessä siis 8-ruisku)
Tulkoon talvi!
![Kuva](http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/images/smiles/spec_thumbsup.gif)
![Kuva](http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/images/smiles/spec_xmas-cold.gif)