900 8v hyytyi 100m ajon jälkeen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

900 8v hyytyi 100m ajon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Karspa »

Tälläinen tapahtui tuossa noin tunti sitten:
Käynnistin auton (900 t8 -88 ), lähti käyntiin hienosti kaikilla 4:llä pytyllä ja lähdin liikkeelle. Pääsin vähän matkaa, kunnes alkoi käydä 3:lla. Jatkoin matkaa rauhallisesti eteenpäin (100m pihasta) ja ensimmäiseen risteykseen tullessani auto hyytyy. Sain vielä auton hetken päästä käyntiin, mutta ei jaksanut käydä. Bensa tuntui haisevan ja taisi putkessakin paukahtaa. Työnsin auton sivuun ja katselin pikaisesti konepellin alle. Päällisin puolin ei näkynyt mitään vikaa.

Auto teki muutamana edellispäivänä vähän samanlailla. Lähti käyntiin hienosti, mutta hetken päästä alkoi käydä kolmella. Lämmettyään toimi kuitenkin hyvin.

Onko ideoita mistä vikaa voisi lähteä metsästämään? Itselle tuli mieleen, että menisi todella raskaasti rikkaan puolelle, eikä jaksa käydä sen takia enää (määräjakaja rikki). Muitakin ikävämpiä vaihtoehtoja varmaan on. Saa nähdä pääseekö sitä hankkimaan takavetoisen talviauton Saabiremontin ajaksi :D
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kai tarkistit tulpanjohdot ym.? Itsellä 8v kaasari teki vastaavanlaista ja ongelmana oli kosketushäiriö tulpanhatussa (lue tulpanhattu irti :wink: )
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jumittaisiko lautanen määräjakajassa?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Turbonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Marras 22, 2004 20:54
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Turbonen »

Omassa autossani on pari kertaa irronnut tulpanhattu yhdestä tulpasta. Tulipahan ihmeteltyä vähän aikaa huonoa tyhjäkäyntiä jä röpöttelyä, ennen kuin tarkistin vian syyn. Tulpanhattu paikalleen, ja alkoi taas käydä hyvin.

Kannattaa tarkistaa myös virranjakajan kansi ja pyörijä, jos niissä olisi jotakin vikaa (likaa, kosteutta tai kulumista). Viime syksynä autostani murtui virranjakajan pyörijä ja auto sammui sen takia. Startatessa kuului paukahtelua ja bensa haisi. Taisi jopa lähteä käyntiinkin, mutta moottori kävi vaimeasti. Pikku vika, jonka sai korjattua onneksi vähällä vaivalla ja sattui olemaan ehjä pyörijä varalla :P .
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Muutamia kertoja on 99 tehnyt täsmälleen tuollaisia oireita, kun on ollut virranjakajassa kosteutta.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ja ihan ekana uudet tulpat niin toimii ainaki sen verran kuin ennen.
Aki Peltola #1132
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ja pahinta hahdollista vikaa... Kansi on halki.

Tosin ei sillä noin pitkälle pitäis päästä rikkonaisella kannella. Yleensä lähtee hyvin käyntiin ja jos ei heti anna kaasua alkaa käydä kolmella/kahdella ja sammuu. Käy kuitenkin kuumana kuin herran enkeli.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Aksu900 kirjoitti:Ja ihan ekana uudet tulpat niin toimii ainaki sen verran kuin ennen.
Itellä t8 teki pari kertaa tuon viime kesänä ja juuri tulpan vaihto autto...ei kylläkään enää lähtenyt käymään ollenkaan, mutta halpa/helppo vaihtoehto ainakin lähtee vian hakuun....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

itsellä oli kerran lähtenyt irti liitoksistan se läppäkotelolta ilmanputsarille lähtevä kumiputki. Aiheutti samantyylistä vikaa kun sullakin.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Karspa »

Kiitoksia kaikille auttaneille!

Ensimmäisenä tarkistin tulpanjohdot ja otin vanhat tulpat (Nippon-Densot) irti. Jokainen tulppa oli musta ja haisi bensalta. Vaihdoin vanhat Boschit (WR6DS) hyllystä tilalle ja samalla vaihdoin sytkäyksikön. Sytytysyksikössä ei varmaankaan ollut mitään vikaa, tulpat olivat todennäköisesti syylliset. Vanhoilla Boscheilla auto lähti käyntiin ja tuntuu toimivan nyt ihan kohtuullisesti :D

Veikkaan, että seokset on aika rikkaalla / lämpöarvo tulpissa väärä kun ei nuo Nippon-Densot olleet kuin muutaman viikon vanhat. Tai sitten Saab hylkii Japanilaisosia...
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Vastaa Viestiin