(APUA) Saabin vaihdelaatikko

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

(APUA) Saabin vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Kertokaas hyvät saabisti äijjät mikä loota kestää saab turbo 16valve 900 og:ssa?
Kun siinä ei oikee mikää loota kestä, kaks kerta jo vaihdettu siihen 5-vaihteinen loota ja pari kunnon kiihytystä niin se leviää aina tielle... :(
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

paljonkoha o tehoja?sillä vakio tehot loota kyllä kestää. jos ei mitää älyttömiä revityksiä tee :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Noin 250heppaa.....Mutta onko mulla sitten ollu niin hyvä tuuri ,että ne on ollu niin paskoja laatikkoja :lol:
Ja eiks nelilovinen laatikko kestä paremmin?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Millasiahan kunnon kiihdytyksiä? Pikkuvaihteilla kaasu pohjassa sutimisen rajamailla pomppien? Sillä varmasti hajoaa loota.. Suosittelisin satsaamaan alustaan. Tai sitten tehoa niin paljon että kun sutii, niin sutii puhtaasti eikä pompota. :P

No joo, 4-vaihteinen kokill-valettu (99 turboista löytynyt mm.) laatikko saattaisi kestää hieman paremmin. Mutta järki päässä täytyy sen lootan kanssa pitää, ei turhia suditteluja ainakaan jos pompottaa. Kyllä se isojakin tehoja kestää jos vain pitoa on.

Tuo 250+ heppaa löytyy itseltäkin tuosta allekirjoituksen autosta, ja loota on vielä nipussa toistaiseksi. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

kyl pitäs kestää, mulla oli ässäs noin 260hepoa ja kesti ihan ok. mutta kuten sanottu, ei kannata sitä keulaa pompottaa jos se nii tekee. se on laatikolle pahasta. ja myös kaivonkansia kannattaa välttää kiihdytyksissä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja alhaalta vedättämistä mikä vakio turbolla onnistuu liiankin hienosti :(
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Suditusta

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

No, kyllähän tuo 250hv (todellista?) on hiukan enemmän kuin 185hv, millä tehtaan omalla virityssarjalla pääsee tai 175hv joka on T16-vakioteho (ilman kattia). Enemmän sitä laatikkoa rikkoo kiusaaminen isoilla vaihteilla pienillä kierroksilla, esim. painaa kaasun pohjaan 5.vaihteella ja pitää sen siellä ihmetellen kuinka hyvin menee paineet punaiselle..ei ei. Jos pakko on edetä kovaa, niin kyllä laatikko kestää kierroksia paremmin kuin vääntöä - itse asiassa se jopa toimii parhaiten kunnon kaasutuksella.

Ollaan muuten virityksen ytimessä. Mitä sillä lisäteholla tekee, jos a) voimansiirto ei kestä tai b) alusta ei ole extravoiman tasalla. Lähes 43% suurempi teho kuin vakiossa ei lupaa hyvää. Itse olen tyytyväinen ihan 175 hevosvoimaankin, laatikko kestää vaikka tulisin hulluksi ja kaasu olisi pohjassa jatkuvasti.

Onnea jatkamallanne tiellä, kaikille :D

P.S. Niin..eihän sitä ole poltettu kumia tai otettu liikennevalokisaa? Eihän?!
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_900_79-93.shtml

ton pitäs kestää ainakin 300 heppaa jatkuvaa.

mutta voin kertoa että jos kytkin pitää, niin vetoakseli sanoo pokx :wink:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

tai laatikonkuoret sanoo pox ;) kun ne satkun lootan kuoretkaan ei mitkän vahvat ole :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Siirretty pois projektit-osiosta..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin