Nyt on korjattu vetaritunnelit ja leima otteessa
Nyt on korjattu vetaritunnelit ja leima otteessa
Jäipä taas viimetinkaan 900c -89:n katsastaminen. Maanantaiaamuna ysiltä konttorille ja hommahan eteni hienosti: jarrut viimisen päälle tasapainossa, iskarit kunnossa, päästöt olemattomat. Viimeksi mainitutkin pystyi mittaamaan kun vaihdoin uutta putkea viime viikon pakkasissa kt:n pihalla
Alustakin sai hyväksynnän kunnes inssi pyysi katsomaan: nämä alatukivarren kiinnityspaikat tarvii tervettä rautaa molemmin puolin. Kommentoi vielä, että ihme kun on näin pitkään kestäneetkin (242 tkm/16 v). Kai nuo osaa jo tuon paikan tarkastaakin, kun tuntuu olevan vakio-ongelmakohta . Nyt hakusessa hitsaaja Imatra-Lappeenranta-alueella, suosituksia saa antaa. Ja arvioita paljonko tunteja vieneekään. Taitaa olla ensimmäisen kerran satku hitsattavana.
Motonetin paikkapalat näkyy olevan vähissä ja aiemmissa viesteissä suositellaan hankkimaan palat erikseen eikä näitä isoja:
http://www.klokkerholm.com/picture/normal/6520772.jpg
vaan:
http://www.klokkerholm.com/picture/normal/6520776.jpg
ja
http://www.klokkerholm.com/picture/normal/6520774.jpg
Hyvähän tuo perheauto on saada kuntoon, mutta tuli aika p*skaan saumaan, kun työmatka-Saxo (93 tkm/6 v) odottaa kytkimen vaihtoa pajalla. Huomenna kai pääsee työn alle. Arvioaika työlle on 4.2 h . Kytkinpaketti (Sachs) löytyi Motonetista satasella. Sama olisi paikallisessa varaosassa maksanut 169 €. Toivottavasti pikkunen selviää tuolla taas ajoon. Ei tuo vanhus kykene vitosella alkaville kulutuslukemille .
Alustakin sai hyväksynnän kunnes inssi pyysi katsomaan: nämä alatukivarren kiinnityspaikat tarvii tervettä rautaa molemmin puolin. Kommentoi vielä, että ihme kun on näin pitkään kestäneetkin (242 tkm/16 v). Kai nuo osaa jo tuon paikan tarkastaakin, kun tuntuu olevan vakio-ongelmakohta . Nyt hakusessa hitsaaja Imatra-Lappeenranta-alueella, suosituksia saa antaa. Ja arvioita paljonko tunteja vieneekään. Taitaa olla ensimmäisen kerran satku hitsattavana.
Motonetin paikkapalat näkyy olevan vähissä ja aiemmissa viesteissä suositellaan hankkimaan palat erikseen eikä näitä isoja:
http://www.klokkerholm.com/picture/normal/6520772.jpg
vaan:
http://www.klokkerholm.com/picture/normal/6520776.jpg
ja
http://www.klokkerholm.com/picture/normal/6520774.jpg
Hyvähän tuo perheauto on saada kuntoon, mutta tuli aika p*skaan saumaan, kun työmatka-Saxo (93 tkm/6 v) odottaa kytkimen vaihtoa pajalla. Huomenna kai pääsee työn alle. Arvioaika työlle on 4.2 h . Kytkinpaketti (Sachs) löytyi Motonetista satasella. Sama olisi paikallisessa varaosassa maksanut 169 €. Toivottavasti pikkunen selviää tuolla taas ajoon. Ei tuo vanhus kykene vitosella alkaville kulutuslukemille .
Viimeksi muokannut Meazza, Ke Marras 23, 2005 11:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
haastelisin hitsarii ennekuin ostaisin palikat, sillä itse olen aina ne vaan irtopellistä kietassu mukaellen, ja väittäisin että jopa aika tasokkaat on tullu. en oo mitään valmiita kaivannu. mutta tietenkin riippuu alueen koosta jne.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Vetarin tunnelit
Tunneleitten hitsaukseen menee aikaa noin 15 tuntia, jos ei käytä valmiita paikkapaloja, vaan tekee paikkapalat ite. Itse tein vastaavan homman molemmille puolille 900 kun pomppas katsastuksesta. Purkamiseen ja kasaukseen menee semmonen tunti per puoli. Hitain homma on vetarin tunnelin sivoaminen ja kiillottaminen kurasta ja ruosteesta. Tähän meni aikaa kolmisen tuntia per puoli. Sitä paskaa on siellä yleensä kilokaupalla. Paikkapalan valmistus, hitsaus, saumojen hionta ja ruostesuojaus niin homma onkin sitten siinä.
Pajalla varmaan tekevät nopeammin, mutta työn laatu onkin sitten mitä on. Itse tein paikat niin että kestää seuraavat 15-vuotta.
Pajalla varmaan tekevät nopeammin, mutta työn laatu onkin sitten mitä on. Itse tein paikat niin että kestää seuraavat 15-vuotta.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Hyvin kannattaa korjata!!
Kannattaa aina hyvin ja viimeisen päälle korjata ruostevauriot...niin ei sitten tarvitse heti seuraavana vuonna,samaa kohtaa taas korjata.Olen nähnyt monta autoa,joissa on "korjattu" ruostevaurioita.Paikkaa paikan päälle ja räkähitsiä ruosteiseen peltiin!!
Ensimmäinen asia on tietenkin katsoa kuinka laajalle laho on levinnyt.
Jos se rajoittuu vaan alatukivarren kiinnikkeiden väliin kuten yleensä jos huomataan ajoissa niin siihen on tuota korjauspalaa aika turha ostaa.
Mutta jos se on levinny myös pystyseiniin, hammastankon/vakaajan kiinnitysten seutuville niin rupee korjauspala näyttään asialliselta.
Nimimerkillä kolmatta iltaa auton alla...
Projektiosiossa on aika hyvä kertomus vastaavasta rempasta.
Jos se rajoittuu vaan alatukivarren kiinnikkeiden väliin kuten yleensä jos huomataan ajoissa niin siihen on tuota korjauspalaa aika turha ostaa.
Mutta jos se on levinny myös pystyseiniin, hammastankon/vakaajan kiinnitysten seutuville niin rupee korjauspala näyttään asialliselta.
Nimimerkillä kolmatta iltaa auton alla...
Projektiosiossa on aika hyvä kertomus vastaavasta rempasta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Ruostevaurion korjaaminen on oma taitolajinsa. Jos sen hyvin tekee niin ottaa aikaa mutta sit paikatkin kestää pitkään. Entisten ruosteiden poisto ja
paikan laitto TERVEELLE POHJALLE on ensimmäinen ehto. Ja kun homma on tehty pitää paikka maalata ruostesuojamaalilla ja mieluusti vielä massata. Vaikka tekis kuinka hyvän paikan mutta jättää suojaamatta on siinä oiva paikka korroosiolle. Hitsatessa kuumennut pelti on ruosteessa heti kun saa kosteutta ja lopun voi arvatakkin. Ja jos oikein hyvää tekee niin maalaa ensin pohjamaalilla, sit jollakin pintavärillä ja päälle massa. Jopa alko kestämään.
paikan laitto TERVEELLE POHJALLE on ensimmäinen ehto. Ja kun homma on tehty pitää paikka maalata ruostesuojamaalilla ja mieluusti vielä massata. Vaikka tekis kuinka hyvän paikan mutta jättää suojaamatta on siinä oiva paikka korroosiolle. Hitsatessa kuumennut pelti on ruosteessa heti kun saa kosteutta ja lopun voi arvatakkin. Ja jos oikein hyvää tekee niin maalaa ensin pohjamaalilla, sit jollakin pintavärillä ja päälle massa. Jopa alko kestämään.
Saab Suomesta - hyviä autoja
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Eihän tuohon montaa satasta raaskisi laittaa kiinni, mutta siinä niin paljon hyvääkin.
Lemin Seppo sai kehut. Työkaveri asuu hänen naapurissa. Taidan pyytää arvion.
Täytyy vielä kysellä noista junnujoukkueen isäukoista, jos joku ottaisi työn alle. Sieltä löytyy ammattilaisiakin. Mies tarvis apua mäessä .
Lemin Seppo sai kehut. Työkaveri asuu hänen naapurissa. Taidan pyytää arvion.
Täytyy vielä kysellä noista junnujoukkueen isäukoista, jos joku ottaisi työn alle. Sieltä löytyy ammattilaisiakin. Mies tarvis apua mäessä .
Työkiireiltäni en ole ehtinyt edes näyttämään tuota autoa kenellekään.
Marraskuu on aikaa käyttää konttorilla korjattuna.
Tarjouksen kuulisin mielelläni. Iltaisin voisin käydä näyttämässä.
Saa ilmoittautua tähän alle, yv:llä, meazza@luukku.com tai 040 521 6965.
Marraskuu on aikaa käyttää konttorilla korjattuna.
Tarjouksen kuulisin mielelläni. Iltaisin voisin käydä näyttämässä.
Saa ilmoittautua tähän alle, yv:llä, meazza@luukku.com tai 040 521 6965.