0g 900 t16 ei käynnisty
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
0g 900 t16 ei käynnisty
Oli tankki irti, pistin kiinni ja menovettä tankkiin, starttausta ei käynnisty. Sähköissäkö vika, bensaa tulee suuttimille asti, mutta suuttimet tuntuisi olevan mykkiä. Sulakkeet näyttivät ehjiltä.Mistä vikaa etsimään, maadotuksista vai ruiskuboxiko sökö?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Auto on -84. Painetta on kolme baria. Katoaa kyllä heti, kun pumppu lakkaa pyörimästä??. Pitäis kuulemma jäädä paine 15min. Outo muutenkin tankissa vain yksi pumppu, korjausoppaan kuvissa pumpun kyljessä pitäisi olla toinen vai?
Liitännät pitäisi olla oikein, mutta en 100% varma ole asiasta, kun en ole mistään kuvia löytänyt liitännöistä. Samalla laitoin bypass-valven, oliskohan se sekoittanut jotain?
Ei se edes lupaa, kipinä tulee jne. Nyt tarvittais jonkun saabgurun viisaita neuvoja. KIITOS!
Liitännät pitäisi olla oikein, mutta en 100% varma ole asiasta, kun en ole mistään kuvia löytänyt liitännöistä. Samalla laitoin bypass-valven, oliskohan se sekoittanut jotain?
Ei se edes lupaa, kipinä tulee jne. Nyt tarvittais jonkun saabgurun viisaita neuvoja. KIITOS!
ByPassi antaa auton kyllä hörähtää, vaikka se olisi rikki tai päin mäntyä asennettu. Tyhjäkäynnin sillä saa kyllä häviämään.usvaa putkeen kirjoitti:Auto on -84. Painetta on kolme baria. Katoaa kyllä heti, kun pumppu lakkaa pyörimästä??. Pitäis kuulemma jäädä paine 15min. Outo muutenkin tankissa vain yksi pumppu, korjausoppaan kuvissa pumpun kyljessä pitäisi olla toinen vai?
Liitännät pitäisi olla oikein, mutta en 100% varma ole asiasta, kun en ole mistään kuvia löytänyt liitännöistä. Samalla laitoin bypass-valven, oliskohan se sekoittanut jotain?
Ei se edes lupaa, kipinä tulee jne. Nyt tarvittais jonkun saabgurun viisaita neuvoja. KIITOS!
Pumppuunhan ei mene kuin kaksi johtoa, joten sen kytkennän oikeellisuus kannattaa tarkistaa.
Jos painetta ei jää piiriin on syynä todennäköisimmin painevaraajan vika. Painevaraaja on tankin etupuolella (keulasta katsottuna). Kartturin puolella. Varaajan jousi voi olla jumiutunut tai poikki. Jos sen kalvo on rikki, tulee juorurei'ästä hömpsy bensaa maahan ja tiputtaa hiljalleen auton käydessä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
ei käynnisty
Eipä käynnisty mullakaan kuin kylmänä, mutta tyhjäkäynti on OK.
Mulla on 8v 900i -88. Kylmänä tosiaan starttaa heti mutta auta armias kun on kone ajettu kuumaksi ja senjälkeen autoa seisotettu noin tunti niin ei kirveelläkään käyntiin. Heti kun kone vähän viilenee niin johan taas starttaa käymään. Tolpasta lähtee kans ihan normaalisti käymään. Aivan kuin polttoaineen kulutuskin olisi hieman kasvanut.
Onko moottorissa joku joka säätelee milloin rikastin on päällä ja mikä ei? Mistähän sellasen säätöyksikön löytää? Voikohan sytytyksenohjausyksikössä olla vikaa? Voiskohan se näin ilkeillä?
Kiitos jos jaksatte vastailla. Onko teillä omakohtasia ongelmia? autolla on ajettu 200 000 thk.
Mulla on 8v 900i -88. Kylmänä tosiaan starttaa heti mutta auta armias kun on kone ajettu kuumaksi ja senjälkeen autoa seisotettu noin tunti niin ei kirveelläkään käyntiin. Heti kun kone vähän viilenee niin johan taas starttaa käymään. Tolpasta lähtee kans ihan normaalisti käymään. Aivan kuin polttoaineen kulutuskin olisi hieman kasvanut.
Onko moottorissa joku joka säätelee milloin rikastin on päällä ja mikä ei? Mistähän sellasen säätöyksikön löytää? Voikohan sytytyksenohjausyksikössä olla vikaa? Voiskohan se näin ilkeillä?
Kiitos jos jaksatte vastailla. Onko teillä omakohtasia ongelmia? autolla on ajettu 200 000 thk.
Kiitokset kaikille!
Vika löytyi! Polttoainetankin vieressä oleva paineensäädin vuosi ja näin ollen kulutti paljon bensaa eikä autoa meinannu saada aina käyntiin. Nyt vika on korjattu! kiitokset kaikille minua auttaneille 

-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja