Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)
Vauhtipyörää pyörittää se startti. Ja vauhtipyörä on kampiakselin kylessä kiinni siellä keulan päässä.
Edit-
Ja kampiakselia pitkin menee "tieto " tietysti sinne jakopäähän ,ja jos jakopäässä ei pyöri mikään niin ei ole kuin 2 vaihtoehtoa...
Alapyörän Kiilapoikki /rikki..
Kampiakseli poikki(tuskin on)
Edit-
Ja kampiakselia pitkin menee "tieto " tietysti sinne jakopäähän ,ja jos jakopäässä ei pyöri mikään niin ei ole kuin 2 vaihtoehtoa...
Alapyörän Kiilapoikki /rikki..
Kampiakseli poikki(tuskin on)
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
kyllähän se vituttaa, mutta jos näin on, että se kiila on hajalla niin kone ylös jakopäänkoppa irti..Breadfan86 kirjoitti:Ja tämä apu/sivuakseli. Ketjun mukanako se sitten pyörii? Taitaa se sitten olla se kiila.
Kuinkas pitkälle tuota joutuu purkamaan, jotta pääsee käsiksi jakorattaisiin? Onnistuuko ihan tavalliselta sukankuluttajalta ja miten vittumainen nuo ketjun laahaimet ja kiristimet on asetella ym?
Edit: Ja kuinka kalliiksi koko homma tulee?
Edit2: Ja minulla ei ole mahdollisuuksia nostaa konetta pois. Onnistuuko, vaikka kone on autossa kiinni?
kyllä tuo onnistuu kunhan hieman remonttitaitoa löytyy.
hyvät työkalut ja korjauskirja tekee jo paljon..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
no, lukihäiriö tuli, kun olin lukevinani, että bensaa tulee. Eipä siinä sitten mitään. Onkos jakopään alarattaassa kiila? Jos olis vaan kiila mennyt halki. Silloinhan se pyörii tyhjää. Itellä kokemusta, kun sorvista meni kiila halki. Uusi kiila vaan ja taas mennään.900i kirjoitti:Tuollahan todettiin että vauhtipyörä pyörii?
Apu/sivuakseli paskana.
Eikös b- motissa apuakseli pyöritä vesipumppua ja jakajaa yms???? Ja jos ei bensaakaan tule niin??
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
otan osaa, tosi harmillista! mitenkäs se skenaario että jos kannentiiviste oli aiemmin jo mennyt ja moottoriöljyyn päässyt jäähdytysnestettä sekaan reilummin -> voitelu kadoksissa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
99 vaiva
minä veikkaisin viaksi vesipumpun käyttöakselin katkeamista.kone keitti, ja leikkasi ,kiinni .b koneiden tyyppi vika. hanki h kone niitä löytyy tai hanki kunnostus kelpoinen b kone ,niitäkin löytyy minultaBreadfan86 kirjoitti:No itsepähän otin sen riskin silloin viikko sitten. Ei voi mitään, mutta mikä piru tämän ongelman on aiheuttanut. Myllyllä ei ole ajettu kuin 211tkm.
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Niin, kun näillä vanhoilla autoilla ajaminen on sellainen oma taiteenlajinagls kirjoitti:tuo bensapumppu viitaisi sivuakseliin.
paisarin paine taas kannentiivisteeseen, joka saattoi hajota kun ajoit autolla 15km lämmöt tapissa sillon joku viikko sitten..
Ei niillä voi posuuttaa vaan kaasupohjassa kuin näillä uusilla. Vanhoissa pitää seurata lämpöjä tms...
t. Nimimerkki vanhan (-77) 99:n omistaja
Vaan jos ei männätkään liiku (niinkö meinasit?) mutta vauhtipyörä pyörii, ei kai tuo silloin voi olla tuossa rattaassa/ketjussa vika? Oletko kokeillut käsin pyörittää konetta hihnapyörän pultista vai onnistuuko tuo edes B-koneessa? Tai pyöriikö hihnapyörä startilla pyörittäessä?Breadfan86 kirjoitti: EDIT. Hyvä kuva. Ei kai tuo paha rasti olisi, jos vain saisi motin ylös. Ilmeisesti se tappi on kuitenkin tuossa ulkopuolella, ettei missää moottorin sisuksissa?
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99