Saisko tuota FK-Automotiven http://www.autovaruste.net/muut/fk/FKFEN13.jpg yleis sähköikkunasarjaa asennettua kivuttomasti -89 satkuun? Hinta ei ole kovin hirveä mutta onko noihin luottamista ettei ikkunat ole auki kun palaa parkkeeratulle autolle? Vai kannattisko ennemmin yrittää hommata jostaki purkuautosta sähköt, nostimet, ohjausyksiköt, katkaisimet ym...
Mites sitten nuo avattavat takaikkunat saisko niistä suht pienellä vaivalla sähköistetyksi, joissaki Lancioissa ainakin olen nähnyt niitä sähköillä ja jos noita kerran Lancioissa on ollut niin miksei niitä Saabissakin vois olla...?
Kaipa ne tarvikenostimet uusina tuotteita pätkii esim. vanhat ja kuluneet orkkikset, asennukseen en sano mitään.
Ja mitä takasivulaseihin tulee (menee muuten juuri nyt offtopic-puolelle), niin nissan cherryssä tuo on toteutettu loistavasti, keskikonsolissa vivut noiden aukaisuun
Edit: kuvaa jos katson ihan oikein, niin vastaavat asensi tuttu vanhaan mersuunsa, pelaavat ainakin vielä (toista vuotta menossa).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42 kirjoitti:Kaipa ne tarvikenostimet uusina tuotteita pätkii esim. vanhat ja kuluneet orkkikset, asennukseen en sano mitään.
Ja mitä takasivulaseihin tulee (menee muuten juuri nyt offtopic-puolelle), niin nissan cherryssä tuo on toteutettu loistavasti, keskikonsolissa vivut noiden aukaisuun
Edit: kuvaa jos katson ihan oikein, niin vastaavat asensi tuttu vanhaan mersuunsa, pelaavat ainakin vielä (toista vuotta menossa).
Jos tiedät/muistat niin jättikö se veivejä paikalleen, menikö sillä kauaa asennuksessa ( joutuko usein kirvaamaan ) kuuluuko isoa surinaa?
lefa42 kirjoitti:Kaipa ne tarvikenostimet uusina tuotteita pätkii esim. vanhat ja kuluneet orkkikset, asennukseen en sano mitään.
Ja mitä takasivulaseihin tulee (menee muuten juuri nyt offtopic-puolelle), niin nissan cherryssä tuo on toteutettu loistavasti, keskikonsolissa vivut noiden aukaisuun
Edit: kuvaa jos katson ihan oikein, niin vastaavat asensi tuttu vanhaan mersuunsa, pelaavat ainakin vielä (toista vuotta menossa).
Jos tiedät/muistat niin jättikö se veivejä paikalleen, menikö sillä kauaa asennuksessa ( joutuko usein kirvaamaan ) kuuluuko isoa surinaa?
Veivit poistettu, tilalla tulpat, asennuksesta ei mitään tietoa, kun en ollut paikalla, siististi istuivat kun oviverhoilua avattiin kotelosuojausaikeissa. Ääntä en muista, kyseisessä autossa istuin viimeki 6kk sitten. Ei kuitenkaan mitään järkytyksiä jäänyt mieleen
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tuosta kuvasta tihrusteltuna näyttäis että noi tulee siihen orkkisveivin akseliin kiinni.
Saabissahan toi akseli on aika ulkona että voi olla että vaijerihässäkän pujottaminen paikkaansa on haastavaa varsinkin kun orkkiskoneisto on heti siinä sisäreunassa niin tuollaista koneiston mentävää väliä ei taida olla.
En nyt sano satavarmaksi mutta tuollasia tuli mieleen.
Et eikun ovipahvi pois ja mittaileen.
Onhan siellä ovipahvin ja nostinmekanismin välissä se kierrejousi, jonka vapaa pituus on luokkaa 4 cm. Tuo tarvikenostimen vääntiö tuskin on paria senttiä paksumpi, mutta silti varmaan tekee tiukkaa saada kiinni veiviakselin rihloitukseen. Tulee hyvin lähelle verhoilun pintaa. Ainakin voi olla vaikea saada veivin reiän peitetulppa pysymään paikallaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00