taas oli letku irronnut/murtunut
taas oli letku irronnut/murtunut
Yhtäkkiä kesken ajon loppui puhallus keskimmäisestä tuulettimesta, eli ei toiminut säädön ollessa <--> tuossa asennossa. Samalla ahtopainemittari lakkasi näyttämästä. No eipä siinä montaa vaihtoehtoa ollut, mikä voisi olla vialla ja irronnut alipaineletkuhan se siellä riippui paisuntasäiliön alapuolella. Oli irronnut imusarjan kyljestä. AINOA alipaineletku mitä en ole autooni vielä uusinut ja tottakai sekin sitten mureni. Se on vielä niin pirun lyhyt, että siitä ei paljonkaan voi enää katkaista.
Uusikaa hyvät ihmiset niitä vanhoja letkuja!! Säästytte monilta turhilta konepellin avaamisilta.
Uusikaa hyvät ihmiset niitä vanhoja letkuja!! Säästytte monilta turhilta konepellin avaamisilta.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
kunnon letkut
Niin ja kannattaa sitteen uusiessaan laittaa kunnon letkua.
Esim. Korja-Kumi Oy:stä saa hyviä letkuja.
Joskus autotarvikeliikeestä ostaessamme saimme jotain Opelin letkua, ja se ei muuten kauaa kestänyt.
Esim. Korja-Kumi Oy:stä saa hyviä letkuja.
Joskus autotarvikeliikeestä ostaessamme saimme jotain Opelin letkua, ja se ei muuten kauaa kestänyt.
SAAB
pääsääntöisesti haratsuissa ja muutenkin myytävät ko. tarkoituksiin myytävät pikkuletkut ovat surkeata laatua. ja jopa niin että uudemmissa ysisatkuissa on huonompilaatuisia kuin vanhoissa.
alipaineletkuja voi muuten ihan hyvin jatkaakin, letkuliitin tai esim pienikokoinen kupariputkenpätkä vaan väliin jne.
Ne muovimaisen kovat " kumi"letkut ryytyvät tosi nopeesti, ja mikä asentaminen niissä onkaan kojelautaan sisään!
stara
alipaineletkuja voi muuten ihan hyvin jatkaakin, letkuliitin tai esim pienikokoinen kupariputkenpätkä vaan väliin jne.
Ne muovimaisen kovat " kumi"letkut ryytyvät tosi nopeesti, ja mikä asentaminen niissä onkaan kojelautaan sisään!
stara
Mikäs on se oikea, aito alipaineletkun sisähalkaisija og900:seen vai onko niitä useita?
Bensaletkut oli 6 ja 8mm?
Lähinnä kiinnostavat ne letkut mitä on tossa kaasarissa koneen puolella. Vanhoista ei oikein erota, kun ne taitaa olla päistään väljiä ja sisältä ne on ihan pöperöä täynnä.
Tarkoitus olisi ostaa kaikki alipaineletkut uusiksi. Toisaalta pitäis ostaa sellaset letkut että olis yhtä laadukkaat kuin alkuperäiset.
Tällä hetkellä pidän yhtä muoviletkua varalla, josta voin veistellä sitten kun joku letkuista katkee kesken ajon, mutta jos jostain löytyis alkuperäislaatuisia niin....
Bensaletkut oli 6 ja 8mm?
Lähinnä kiinnostavat ne letkut mitä on tossa kaasarissa koneen puolella. Vanhoista ei oikein erota, kun ne taitaa olla päistään väljiä ja sisältä ne on ihan pöperöä täynnä.
Tarkoitus olisi ostaa kaikki alipaineletkut uusiksi. Toisaalta pitäis ostaa sellaset letkut että olis yhtä laadukkaat kuin alkuperäiset.
Tällä hetkellä pidän yhtä muoviletkua varalla, josta voin veistellä sitten kun joku letkuista katkee kesken ajon, mutta jos jostain löytyis alkuperäislaatuisia niin....
Mä kävin Korja-Kumi oy:sta ostamassa 4 metriä sitä Mertmin mainitsemaa 4mm vahvistettua bensaletkua. Nyt on kaikki alipaineletkut koneen puolella uudet ja jäi vielä pätkä ylikin. (Alipainepullolle mulla ei edes mene letkua)
Kyllä tuo 4mm ihan sopivan tiukka on. Sai avaimella levittää hieman letkun päätä että letku meni kiinni. Kun kyseessä on alkuperäistä paksumpi letku, niin tuo 4mm pysyy varmaan juuri sen vuoksi jämäkästi.
Tuli sellainen fiilis että auton reagointi kaasuun olis parantunut. Ennen nytkytti enemmän moottorijarrutuksessa.
Vanhoista letkuista osa oli ihan haperoa, ja osa oli purkkaa. Tollanen "purkka" -letku tuntuu ajatuksena siltä että kun se antaa periksi, niin letkun sisähalkaisija ja pituus saattaa vaihdella hieman alipaineesta riippuen - ei hyvä.
Toisaalta osa vanhoista letkuista oli sisältä ihan pöperössä. Olisiko nämä niitä karstoja mitä on kertynyt kun ex-omistaja oli ajanut pölyisellä ilmansuodattimella puoli ikuisuutta?
Jos 10 euron remontilla auton kulkupuoli parani, niin voi olla aika tyytyväinen.
Kyllä tuo 4mm ihan sopivan tiukka on. Sai avaimella levittää hieman letkun päätä että letku meni kiinni. Kun kyseessä on alkuperäistä paksumpi letku, niin tuo 4mm pysyy varmaan juuri sen vuoksi jämäkästi.
Tuli sellainen fiilis että auton reagointi kaasuun olis parantunut. Ennen nytkytti enemmän moottorijarrutuksessa.
Vanhoista letkuista osa oli ihan haperoa, ja osa oli purkkaa. Tollanen "purkka" -letku tuntuu ajatuksena siltä että kun se antaa periksi, niin letkun sisähalkaisija ja pituus saattaa vaihdella hieman alipaineesta riippuen - ei hyvä.
Toisaalta osa vanhoista letkuista oli sisältä ihan pöperössä. Olisiko nämä niitä karstoja mitä on kertynyt kun ex-omistaja oli ajanut pölyisellä ilmansuodattimella puoli ikuisuutta?
Jos 10 euron remontilla auton kulkupuoli parani, niin voi olla aika tyytyväinen.
Vanhoille letkuille voi tehdä RVS käsittelyn , tosin itse olen säästäväisenä autoilijana käyttäny MotorUppia mitä saa ostosteeveestä halvalla.Uusikaa hyvät ihmiset niitä vanhoja letkuja!! Säästytte monilta turhilta konepellin avaamisilta.


Eikö SAAB ole nykyään sama kuin Opel ? GM omistaa SAABin ja tekee myös OoppeleitaJoskus autotarvikeliikeestä ostaessamme saimme jotain Opelin letkua, ja se ei muuten kauaa kestänyt.


-soossi-