900og saabin kojelauta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

900og saabin kojelauta

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Onko teistä kukaan purannu 900og kojelautaa ihan kokonaa...?
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja Sweden »

oliko vaikee? :?

Kun aattelin purata kojelaudan
koska kojelaudan alhaalla on semmoset nahka systeemit kun näköjää pitää purata kojelauta että saa ne pois, kun ne pitäs päällystää uudellee.. :wink:
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Ei ole vaikeaa, purat ajatuksella niin kyllä se siitä. Alapuoli lähtee kyllä yläpuolta irrottamati.
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Miten ?
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

muistaakseni 2 ruuvia tuhkiksen alla ja yks molemmissa lokarin nurkissa konehuoneen puolella. joltain varmaan löytyis kuvakin noista konehuoneen pulteista. minkäs väristä "nahkaa" olet vailla?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Mustaa aattelin laittaa.....ostin kaupasta ja makso ihan vitusti sillä olen jo päällystänny saabin ovipahvit tuli aika komeet :P
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

ei ole satkuun tainnut mustaa sisustaa tehtaalta saadakkaan. kyl ne ruuvit sielt löytyy kun vähän hahmottelee polvisuojan päätyjen paikkoja konehuoneen puolelta. ja takaisinlaittoon kannattaa varata kaveri painamaan sisäpuolelta kun ruuvaa. säästyy monta ärräpäätä :lol:
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Lämppärirempan yhteydessä purin kojelaudan, tässä kuvallinen ohjeistus :

http://koti.mbnet.fi/stefa/lammitys.htm
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Kiitti avusta :wink:
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Nyt on purattu ihan kokonaan....Toivottavasti saan vielä kaikki kasattuu ja toimimaan :?
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Viesti Kirjoittaja joutilas »

Nuo kuvitetut ohjeet on tosi hyvät. Itselläkin purku edessä kun lämppärin moottori ulvoo jo siihen malliin että ei enää kovin kauaa jaksa. Samalla ajattelin kokeilla laittaa toisen bensamittarin (näyttää väärin, ilmeisesti vika itse mittarissa) ja kierroslukumittarin (kello ei toimi nykyisessä) Osatkin on jo valmiina olemassa, noiden kuvien rohkaisemana voisinkin tässä joku päivä alkaa hommiin...

Aiemmin olen yhdestä og satkusta kojelauden kyllä purkanut varaosien irroituksen yhteydessä, mutta se auto olikin menossa paaliin, niin kasausta ei enää jaksettu tehdä.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

joutilas kirjoitti:Nuo kuvitetut ohjeet on tosi hyvät. Itselläkin purku edessä kun lämppärin moottori ulvoo jo siihen malliin että ei enää kovin kauaa jaksa. Samalla ajattelin kokeilla laittaa toisen bensamittarin (näyttää väärin, ilmeisesti vika itse mittarissa) ja kierroslukumittarin (kello ei toimi nykyisessä) Osatkin on jo valmiina olemassa, noiden kuvien rohkaisemana voisinkin tässä joku päivä alkaa hommiin...

Aiemmin olen yhdestä og satkusta kojelauden kyllä purkanut varaosien irroituksen yhteydessä, mutta se auto olikin menossa paaliin, niin kasausta ei enää jaksettu tehdä.
Tuo on parin tunnin homma (sisälti kissanrapsutuksen ja tupakkatauot), ja kaikenpäälle helpompi operaatio kun ajattelin, kimppuun vaan, ja samalla tosiaan pääsee vaihtamaan kaikki muutkin reistailevat osat tuolta syvyyksistä. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin