Veneen kaksitahtibensat ruiskusaabiin?
Veneen kaksitahtibensat ruiskusaabiin?
Hei!
Aiempina vuosina on syksyisin veneen ylijäämäbensat poltettu ympäristöystävällisesti kaverin kaasariysisatasessa. Nyt mietin tulisiko ruiskusaabin (-87) kanssa ongelmia jos bensassa olisi hieman öljyä seassa. Tietenkään sitä ei kerralla kipattaisi joukkoon vaan vähäisen esim. 1/4 jolloin seossuhde oli jotain 0,5% luokkaa. Veneesä on 98 oktaanista, autossa 95. Lähinnä suuttimet ja suodattimet mietityttävät, koneen käynti tuosta tuskin merkittävästi heikkenee.
Aiempina vuosina on syksyisin veneen ylijäämäbensat poltettu ympäristöystävällisesti kaverin kaasariysisatasessa. Nyt mietin tulisiko ruiskusaabin (-87) kanssa ongelmia jos bensassa olisi hieman öljyä seassa. Tietenkään sitä ei kerralla kipattaisi joukkoon vaan vähäisen esim. 1/4 jolloin seossuhde oli jotain 0,5% luokkaa. Veneesä on 98 oktaanista, autossa 95. Lähinnä suuttimet ja suodattimet mietityttävät, koneen käynti tuosta tuskin merkittävästi heikkenee.
Suosittelen, että poltat ennemmin pappatunturissa, tai myyt naapurin pojille mopohin, jossei itseltä tunturia tallista löydy.
Itse laitoin joskus satkun tankkiin (kaasari) vanhoja aineita (joiden seassa tosin oli muutakin kuin öljyä) ja siihen loppui auton menohalut. Karstaahan tuollaisesta sotkusta tulee.
Itse laitoin joskus satkun tankkiin (kaasari) vanhoja aineita (joiden seassa tosin oli muutakin kuin öljyä) ja siihen loppui auton menohalut. Karstaahan tuollaisesta sotkusta tulee.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
i8 kaks'tahtari?
Morjens!
K-Jet suorastaan tykkää, että menoveden lisukkeena olisi silloin tällöin loraus 2-tahtiöljyä. Suuttimet toimivat iloisemmin ja tuskin siitä muutenkaan suurempaa haittaa on. Oikein kun kuvitteli vanhalla -86 i8 satkulla ajellessa niin voi väittää autoa nöyremmäksi ja tottelevaisemmaksi tahtiöljykäsittelyn jälkeen.
teevee P:n Vee
K-Jet suorastaan tykkää, että menoveden lisukkeena olisi silloin tällöin loraus 2-tahtiöljyä. Suuttimet toimivat iloisemmin ja tuskin siitä muutenkaan suurempaa haittaa on. Oikein kun kuvitteli vanhalla -86 i8 satkulla ajellessa niin voi väittää autoa nöyremmäksi ja tottelevaisemmaksi tahtiöljykäsittelyn jälkeen.
teevee P:n Vee
Vanhaa bensaa ei kannata kaataa tankkiin sellaisenaan vaan sekoittaa suunnilleen vastaavaan määrään tuoretta bensaa.
Bensasta tahtoo vuoden mittaan haihtua osa kevyimmistä jakeista, jolloin mm. käynnistyminen vaikeutuu varsinkin talvella.
Jos tulee käyntihäiriöitä, lisätään tuoretta bensaa.
Bensan säilömiseen löytyy tarvikeliikkeistä aineita, joka ilmeisesti vähentää haihtumista. Googleen hauksi Fuel stabilizer.
Kannattaa käyttää myös autoissa talvisäilytyksen aikana.
Bensasta tahtoo vuoden mittaan haihtua osa kevyimmistä jakeista, jolloin mm. käynnistyminen vaikeutuu varsinkin talvella.
Jos tulee käyntihäiriöitä, lisätään tuoretta bensaa.
Bensan säilömiseen löytyy tarvikeliikkeistä aineita, joka ilmeisesti vähentää haihtumista. Googleen hauksi Fuel stabilizer.
Kannattaa käyttää myös autoissa talvisäilytyksen aikana.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11