Lasien vaihdosta (99)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
99 GL
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

ng900aero kirjoitti:onkos herra muuten virka-asussaan kuvassa? :D

hahhaa :lol:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

ng900aero kirjoitti:Hyvin jäävät prosentit alle 50:n, ja hyvä niin, jääpä sinulle hieman varaa vielä muutella autoa tarvittaessa.
Mitäs te oikein ivailette Yrjömäelle, hänhän kertoi täysin asiallisesti asiaoiden oikean laidan?
Ja sitä muutosprosentin ylittymistä täytyy varoa enemmän kuin ruttoa.|/quote]

Niin vissiin kertoi. Vaan se kummastuttaa, että mistä tuo lasien vaihto näkyy, jos kerran ammattitaitoinen, kaikesta tietävä katsari sen huomaa. Yrjömäki puhui jotain rek.otteesta, mutta A) niitä ei enää jaeta (mulla on molemissa autoissa rekisteröintitodistus) ja B) ainakaan mulla ei kummassakaan autossa lue rekisteröintitodistuksessa sanaakaan sävylaseista, vaikka molemmat autot ovat moiset tehtaalta lähtiessään jo omanneet. Toinen jopa selektiiviset (sitäkään ei lue missään).
ng900aero kirjoitti: Onkos herra muuten virka-asussaan kuvassa? :D
Ei. Kuva on täältä http://koti.mbnet.fi/~maajussi/kura.htm , mitä ilmeisimmin pöllitty. Ko. sivustohan pikaisella silmäyksellä vaikuttaa siltä, että sivun tekijöiden/omistajien tavoite on rääkätä vanhoja autoja viimeiseen asti, joka taas ei minusta (huom! oma mielipide!) kuulosta asiallisen katsastusmiehen toiminnalta. Ei sillä, että minua oikeasti kiinnostaisi, mutta jos joku ei tiennyt, ei kuvia saa pölliä - määräykset kun ovat määräyksiä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
yrjömäki
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja yrjömäki »

Suomen lain mukaan jokainen saa rääkätä omistamaansa ajoneuvoa niin paljon kuin haluaa. Määräykset ovat todellakin määräyksiä 8)
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

Yrjömäki kirjoitti:Suomen lain mukaan jokainen saa rääkätä omistamaansa ajoneuvoa niin paljon kuin haluaa. Määräykset ovat todellakin määräyksiä 8)
Mikäli olet tosiaan tuon sivuston väkeä, pahoittelen näin julkisesti kovasti syytöstäni. Jotenkin sivuista vain tulee "teinimäisempi" fiilis kuin asiallisesta katsastusmiehestä, mutta toisaalta, harrastukset ovat harrastuksia :).

Asian sivusta, tonnari pitäisi viedä tässä joku päivä leimalle. Tavoitteena on asiallinen katsari, joka löytää mahdollisesti oikeita vikoja (saisi itse asiassa kertoa, missä nivelessä yksi klappi on, kun itse en meinaa sitä millään löytää). Onneksi tiedossa onkin hämeenlinnalainen asema (KaUS), josta saa asiallista Palvelua.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
gls
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja gls »

nyt viimein pääsin vaihtamaan sivulaseja ja on yksinkertaisempi homma kuin osasin kuvitella.. :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

moderaattorin lisäys: toisten kirjoitustyylin arvosteleminen ei kuulu asiasisältöön ja sellaiset viestit poistetaan
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
xjford
"Aero"

Viesti Kirjoittaja xjford »

Yrjömäki kirjoitti:
Oikeen arvattu, katos vaikka mun profiilia 8).
lakia kunnioittavana valtionvirkamiehenä luulisi sun tietävän että oravat ovat rauhoitettuja ja siten niitä ei saa metsästää :evil:

mulla ainakin kerra räsähtänyt tuulilasi sököksi irrottaessa joten se kanssa saa olla varovainen. sivulaseja en ole vaihtanut kun 5-ovisiin ja niissä vaikeinta oli saada lasit ovista ulos ei siis irti :P
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
gls
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja gls »

lucaf kirjoitti:moderaattorin lisäys: toisten kirjoitustyylin arvosteleminen ei kuulu asiasisältöön ja sellaiset viestit poistetaan
aivan. topicin otsikko koskee edelleenkin 99:n sävylasien vaihtoa.
mulla ainakin kerra räsähtänyt tuulilasi sököksi irrottaessa joten se kanssa saa olla varovainen. sivulaseja en ole vaihtanut kun 5-ovisiin ja niissä vaikeinta oli saada lasit ovista ulos ei siis irti
tuuliasin ajattelin vaihdattaa ammattilaisella, ja ison takalasin vasta kesällä, koska nyt on sen verran kylmää että tiivisteet on hieman kovia.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
900i
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tiedoksi vain että katsastajat eivät ole enää valtion virkamiehiä. Ennen oli ennen.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
toms
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja toms »

-76 vuosimallin tavallisessa kirkaslasisessa 99;ssä on muuten millin paksummat lasit kuin vaikka -78 Turbon sävylasit... Huomasin aikoinaan.
Vähensivät ilmeisesti painoa kun valot muuttui isommaksi jne.

Jos ei halua laitaa avattavia takasivulaseja niin repii kehykset irti ja laittaa pelkän lasin tavallisella tiivisteellä paikoilleen .

kaikki lasit kannattaa tiivistää korin ja lasin puolelta Wurthin tiiviste mäskillä.
Ei vuoda ja tiivisteen aluset ei lahoo ja Wurth on helpoin puhdistaa pois , mitä yli tursuu. Teippi päälle ja vetää pois vaan . Ohjeet tuubissa. Nim. merk. 2 tuulilasia viimeisen kuukauden aikana vaihtanut...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin