900 5d turbo -78 ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

carimat kirjoitti:Noita sinisiä oviverhoiluja kahvoineen löytyy sit multa, jos tarvis ni heitä yvllä tai soita, numero varmaan sulta löytyy kait. Nappaan mukaan ja kiikutan Salon nurkille, ettei tarvi roskakuormaan heittää, kun ei oo kelvannu minnekä, veivimallin verhoilu.
Tuon ikäseen kuuluu sit mustat oven sisäkahvat.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tuo sininen on lähempänä turkoosia, kuin sitä myöhempää sinistä..

Kuvia:

http://www.sci.fi/~vjouppi/b-turbo/
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

vau, siis alkuperäiset turbo/gle penkit, vähänkö hienot!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Alkaa pirssin kohtalon lauta kääntymään yhä enemmän vaateriin..

Runkonumeroa ei löydy mistään, eikä myöskään tyyppikilpeä. (kontin palkki, konehuone, takapenkin alla oleva vaakapalkki tutkittu)

Jatkan etsintöjä.

Tänään tuli postissa rekisteriote: tekniikanvaihdos tehty 1992 Oulussa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

-78:n valm. numero

Viesti Kirjoittaja MSaab »

900-79:ä paaliin purkaessani en kanssa löytänyt runkoon stanssattua numeroa mistään,
mutta mustapohjainen kapeahko (5 x 14 cm) tyyppikilpi oli (muistaakseni) oikeanp. lokasuojassa neljällä pop-niitillä kiinni.
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Täytyy ottaa parempi lamppu mukaan ja mennä koluamaan sitä konehuonetta.

Kiva viedä kilvet pois, jos tuosta ei löydy mitään runkonumeroo, ei taida olla pelkoa että sen saa kilpiin takas enää jos sitä ei ole.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

miksi sä siitä kilvet veisit pois? mainitsit aiemmin "ruostetilanne ihan hyvä", tarkoittiko se kommentti siis loppujen lopuksi mitä? :)

eikös tosta saa tuollaisenaan passelia harrasteautoa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mulla on käyttöauto (cse), kakkosauto (cc) ja projekti (finkku). Neljän auton verot ja vakuutukset on liikaa mulle.

Edellinen omistaja olisi vienyt kilvet pois tällä viikolla ja olisi ilmeisesti vienyt tuon auton sitten paaliin jonkin ajan päästä.

Itse ajattelin pistää tuon vaan syrjään odottelemaan, että finkku on taas leimassa ja maalattuna.. Sitten riittää rahaa ja intoa taas seuraavaan projektiin.

Jos oikeasti joku olisi tämän halunnut projektikseen, niin viipymättä yv:tä mulle, voin käydä siinä tapauksessa perjantaina rekisteröimässä sen nimiini siksi aikaa, että seuraava omistaja tulee hakemaan.

Mutta ihan oikeasti: auto oli aika pitkään nettiauton listoilla, eikä kukaan hakenut.. Itsekin olin ihan viimeisellä hetkellä paikalla, joten eipä noita pelastajia tuolloinkaan ihan jonoksi asti ollut.

Korin pyrin säästämään ehjänä ja kokonaisena + paperit säilyttämään, mutta pisteosia saattaapi irrota ansaitseviin museoprojekteihin.

Ai niin ja se ruostetilanne hyvä liittyy siis tuohon että se kori on ihan taltioimiskelpoinen, ei paalikamaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Meiltä oli kanssa rekisteröintikatsastukses runkonumero häviksis tuosta 79 finkusta.
Löyty kun tinnerirätillä aikaste hinkkas sitä takapenkin alla olevaa poikkipalkkia, päällä oli pohjamaali ja massakerros. :D

Piti kyllä käydä varaosa-autossa kattomassa tarkat koordinaatit.

Tuossa 99 avossa runkonumero on siirretty siihen takapenkin etupuolelle, eikä tietenkään mitään mainintaa rekisteriotteessa...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Olihan se runkonumero siellä, kun katsoi oikeasta paikasta.

Hienoa, nyt tuon voi huoletta taltioida odottamaan tulevia tarmonpuuskia. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin