Bilteman punainen etanoli

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"

Bilteman punainen etanoli

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Kysymykseni kuuluu:

Voisiko tätä käyttää jääneston asemesta talvella?

Kattelin tossa Bilteman luetteloa, ja huomasin että tollaistakin on myynnissä. Samaten kattelin heidän jäänestoainettaan, ja olenkin käyttnyt sitä. Siinä on osa etanolia ja osa isopropanolia. Bilteman tuotteeseen olen päätynyt koska se on halvempaa.

Muiden valmistajien tuotteet ovat olleet kalliimpia. Ne ovat kyllä oleekin 100% isopropanolia. Esim. Masinol ja Driver's Special. Teboilinkin ainetta olen käyttänyt ja se onkin ollut toiseksi halvinta.

Luulis on etanolinkin toimivan? Nythän siitä on muutekin puhetta!
SAAB
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Ainakin Masinol oli joskus etanolia. Koskahan tuo koostumus on vaihtunut?
Onkos Lasolikaan enää etanolipohjaista?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
stara
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja stara »

älä hyvä mies pane mitään litkua bensan sekaan ennenkuin olet satavarma mitä paskaa se on. veikkaisin jotta jos ei ole nimenomaan polttoaineen jäänestoa niin aina niissä on jotain vettä tai pesuainetta tai muuta mössöä osa seassa!

Eihän noihin saappaisiin juurikaan mitään tarvii edes lisäillä, en mä oo ainaskaan pannu jos ei oo alkanu oireileen.
son sit eri asia ku jostain museoasemalta erehtyy tankkaamaan vettä reippaasti , silloin menee jäänestoa kyllä pari litraa että hujahtaa.
ostin tässä vuosi sitten bilteman tuulilasikamaa haistamatta 10 l pänikän. jessus mikä löyhkä, oikeeta kunnon vanhanajan ruumiinpesuvettä, mistä ylijämävarastosta lienevät senkin kaivaneet.
en saanu sitä edes ilmaseks kavereille käyttöön, ku vieroksuivat löyhkää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

stara kirjoitti:ostin tässä vuosi sitten bilteman tuulilasikamaa haistamatta 10 l pänikän. jessus mikä löyhkä, oikeeta kunnon vanhanajan ruumiinpesuvettä, mistä ylijämävarastosta lienevät senkin kaivaneet.
Sinäkin menit halpaan, ei tuo litku kelpaa tosiaan mihinkään? :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
pevi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja pevi »

lefa42 kirjoitti:
stara kirjoitti:ostin tässä vuosi sitten bilteman tuulilasikamaa haistamatta 10 l pänikän. jessus mikä löyhkä, oikeeta kunnon vanhanajan ruumiinpesuvettä, mistä ylijämävarastosta lienevät senkin kaivaneet.
Sinäkin menit halpaan, ei tuo litku kelpaa tosiaan mihinkään? :?
Minä sain sentään annettua työkaverille "kerran nuuhkaistun" pönikän. Ei ole kaveri turhan nuuka ajeli ennen 2-tahti Warrella ja nyt Samaralla :lol:
kimmoisa
"Hölösuu"

No kyllä mä

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

No kyllä mä oon ollut siihen Bilteman nesteeseen ihan tyytyväinen. SAABissahan ei edes niin haise se neste sinne ohjaamoon, ainakaan 900 malleissa.

Mun mielestä yksi harvoista hyvistä tuotteista joita sieltä saa. On ainakin riittoisaa. Ei vaan kannata tehdä liian vahvaa seosta, eittei säiliön kansi haperru.

Pitäähän kunnon aineiden haista pahalle.
SAAB
Vastaa Viestiin