Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Onkos se B-moottori vapaasti pyörivää mallia vai voiko venttiilit ottaa itteensä, kun nokka ei pyöri mutta männät melskaa?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en b-moottorista tiedä mutta mulla on pihalla pressun alla h-motti josta jakoketju katkennut 130:Sta ja ei mitään vauriota kannessa! jakopään osat ihan rullalla!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Olavi P
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

helpoin tapa on katkaista vaihteensiirtäjä keskeltä kumin kohdalta
ja iroittaa sitten kun kone on irti tilaa on .uusi tilalle löytyy varmasti
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mulla olis yksi kansi B-koneiseen, jos oma on rikki, toimivassa koneessa vielä kiinni, hintaa en pidä juuri irroitusvaivaa ja postikuluja suurempana.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eilen napautin irti sen kartiotapin, kun nostettiin 99:stä moottori serkkupojan kanssa pois. Ryömin vaan auton alle, otin tommosen tavallisen kuulapäävasaran ja yhden hylsysarjan jatkon, jota käytin tuurnana. Oliskohan kolmas isku ollut, kun kartiotappi lähtikin jo irti. Moottorivaihteisto paketin nostohommaan meni arviolta noin 2tuntia rauhallisesti tehtynä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Onko tapin pois poraaminen mahdotonta, itsellä ei muistikuvaa ahtaudesta, mutta tuli vain mieleeni. Jos vaikka ei tarvitsisi rälläköidä?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:
Jiska kirjoitti:Onkos se B-moottori vapaasti pyörivää mallia vai voiko venttiilit ottaa itteensä, kun nokka ei pyöri mutta männät melskaa?
Tämäpäs kiinnostaa minuakin :!: Pah, jos tuohon on tullut kansivaurio, pistän lihoiksi auton. Ei kiinnosta ruveta tekemään niin isoa remonttia tai ruveta etsiskelemään konetta, jonka toimivuudesta ei ole mitään tietoa.
kyllä sen kuulee ja tuntee kun männät ja venttiilit rysähtää yhteen! :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Breadfan86 kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Onko tapin pois poraaminen mahdotonta, itsellä ei muistikuvaa ahtaudesta, mutta tuli vain mieleeni. Jos vaikka ei tarvitsisi rälläköidä?
On siellä aika ahdasta, mutta kyllä sinne poran kanssa mahtuu. Veli onkin tuomassa sopivia poranteriä. Pakko kai se on porata. Täytyy sitten korvata se tappi ihan ruuvi+2xmutteri menetelmällä.
Toivottavasti irtoaa. Mitenkäs jos alunperin on ollut kartio, onnistuisiko sinne käsityönä tekemään pultin kaveriksi kartiomaiset kiilapalat tms. ettei väljisty ajan mittaan?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ottakaa se nivel kepinpuolipäästä irti ! Ite otan aina ja jätän sen kartiosokka puolen paikoilleen. 900 mahtuu potaan nieleen ja vaihdetankoon reijän ettei ku konetta laittaa paikoilleen niin tartte ku laittaa 2mm reikä kohdakkain ja vetää sen lemmarin tiukalle.

2 tai nelonen päälle ja lemmari auki ja laittaa niinku ykkostä tai nelosta päälle niin vaihdeakseli / putki ja nivel on erillään ja ei haittaa koneen nostoa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

potaan nieleen= poraan niveleen.... perjantai ja kiire... :oops:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiska »

GLS: Kyl se juttu ei ihan noin yksiselitteine ole niin kuin väität. Jos toi kone kone on rytänny jo pidemmän aikaa töihin ajettaessa (jako hieman killissä) niin et välttämättä kuule naputusta koneessa muun vitutuksen yhteydessä. Ja sit kun starttimoottorilla pyörittää konetta jonka yläkerta ei enää liiku, niin on kyllä hyvin mahdollista et jää kuulematta kilinät.

Monessa kilpa-autossa on jako hypänny paikaltaan sen verran että on napsauttanu venalautaset killiin. Ei muuta kun lähtöjen välissä tyhjäkäyntiä puksuttelemaan, niin kyl ne sen verran oikee, et voi käydä rikkomas koneen seuraavas lähdös ;) Mut sen rytäyksen joukosta ei kyl kilinä kuulu.
Vastaa Viestiin