Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)
Eilen napautin irti sen kartiotapin, kun nostettiin 99:stä moottori serkkupojan kanssa pois. Ryömin vaan auton alle, otin tommosen tavallisen kuulapäävasaran ja yhden hylsysarjan jatkon, jota käytin tuurnana. Oliskohan kolmas isku ollut, kun kartiotappi lähtikin jo irti. Moottorivaihteisto paketin nostohommaan meni arviolta noin 2tuntia rauhallisesti tehtynä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kyllä sen kuulee ja tuntee kun männät ja venttiilit rysähtää yhteen!Breadfan86 kirjoitti:Tämäpäs kiinnostaa minuakinJiska kirjoitti:Onkos se B-moottori vapaasti pyörivää mallia vai voiko venttiilit ottaa itteensä, kun nokka ei pyöri mutta männät melskaa?Pah, jos tuohon on tullut kansivaurio, pistän lihoiksi auton. Ei kiinnosta ruveta tekemään niin isoa remonttia tai ruveta etsiskelemään konetta, jonka toimivuudesta ei ole mitään tietoa.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Toivottavasti irtoaa. Mitenkäs jos alunperin on ollut kartio, onnistuisiko sinne käsityönä tekemään pultin kaveriksi kartiomaiset kiilapalat tms. ettei väljisty ajan mittaan?Breadfan86 kirjoitti:On siellä aika ahdasta, mutta kyllä sinne poran kanssa mahtuu. Veli onkin tuomassa sopivia poranteriä. Pakko kai se on porata. Täytyy sitten korvata se tappi ihan ruuvi+2xmutteri menetelmällä.lefa42 kirjoitti:Onko tapin pois poraaminen mahdotonta, itsellä ei muistikuvaa ahtaudesta, mutta tuli vain mieleeni. Jos vaikka ei tarvitsisi rälläköidä?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ottakaa se nivel kepinpuolipäästä irti ! Ite otan aina ja jätän sen kartiosokka puolen paikoilleen. 900 mahtuu potaan nieleen ja vaihdetankoon reijän ettei ku konetta laittaa paikoilleen niin tartte ku laittaa 2mm reikä kohdakkain ja vetää sen lemmarin tiukalle.
2 tai nelonen päälle ja lemmari auki ja laittaa niinku ykkostä tai nelosta päälle niin vaihdeakseli / putki ja nivel on erillään ja ei haittaa koneen nostoa.
2 tai nelonen päälle ja lemmari auki ja laittaa niinku ykkostä tai nelosta päälle niin vaihdeakseli / putki ja nivel on erillään ja ei haittaa koneen nostoa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
GLS: Kyl se juttu ei ihan noin yksiselitteine ole niin kuin väität. Jos toi kone kone on rytänny jo pidemmän aikaa töihin ajettaessa (jako hieman killissä) niin et välttämättä kuule naputusta koneessa muun vitutuksen yhteydessä. Ja sit kun starttimoottorilla pyörittää konetta jonka yläkerta ei enää liiku, niin on kyllä hyvin mahdollista et jää kuulematta kilinät.
Monessa kilpa-autossa on jako hypänny paikaltaan sen verran että on napsauttanu venalautaset killiin. Ei muuta kun lähtöjen välissä tyhjäkäyntiä puksuttelemaan, niin kyl ne sen verran oikee, et voi käydä rikkomas koneen seuraavas lähdös
Mut sen rytäyksen joukosta ei kyl kilinä kuulu.
Monessa kilpa-autossa on jako hypänny paikaltaan sen verran että on napsauttanu venalautaset killiin. Ei muuta kun lähtöjen välissä tyhjäkäyntiä puksuttelemaan, niin kyl ne sen verran oikee, et voi käydä rikkomas koneen seuraavas lähdös
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)