Vaihdelaatikko?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Vaihdelaatikko?

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Hei,

Mikä vika laatikossa on kun, nopean vaihdon neloselta viitoselle, yhteydessä menee peruutuspuolelle, eli 5 ohi oikealle, vaikkein nostakaan kaulusta? :oops:
Tämä vika ilmeni eilen ensimmäistä kertaa, heti vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen. 8O
Pakkihan ei onneksi mennyt silmään kun 5 yritti vaihtaa mutta ei se kovassa vauhdissa tuntunut kovin miellyttävältä kun ei saanut 5 silmään heti, :evil: rauhallisemmin vaihdettaessa se kyllä toimii normaalisti.

Onko tämä vain ominaisuus?, ja vika ohjauspyörän ja penkin välissä vai...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Aika yleinen vika OG:ssa. Eli se pakkisalpa on löystynyt tms.
Kokeile painaa sitä pakkisalpaa vaihdekepistä, jotta menee oikeaan kohtaan.
Jos tuolla ei korjaannu niin se salpa pitää vaihtaa, joku muu osaa siitä sitten kertoa enempi.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Osien "herkistelyllä" voi korjaantua mutta jos pakkilukko kulunut niin suosittelen Motonetistä korjaussarjaa ==>

900 pakkilukon korj sarja (rattaita+vipuja, ei Autom). . . 48-8289 27.90 ???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11631
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tässä ei ole nyt kyse pakkilukon viasta (vaihdetta ei saa pois pakilta ilman avainta) vaan tuon toisen "pakkisalvan" viasta (kaulusta nostettava jotta kepin saa pakille).

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8213
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Joo, pakkisalpa oli jäänyt hiukan ylös, herkistyksen jälkeen en enää onnistunut laittamaan pakkia päälle nostamatta kaulusta. Ei varmaan vielä tarvitse tuota sarjaa asentaa, itse pakki lukko kyllä toimii. Täytyy varmaan vähän tarkkailla toimintaa jatkossa...
Hirvittää vieläkin ajatus jos olisi vauhdissa vetäissyt "kutosen tai ns. racing-vaihteen silmään". :oops:

:arrow: Kiitos paljon tiedoista :lol:
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meitsi joskus tuskaili tuon pakinsalvan kanssa 900i:ssä. Varmaan löytyis sekin topikki, kun jaksais etsiä. :arrow: Löytyihän se. Tuolla on minun ratkaisu ongelmaan...

Vanha topic
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin