Minulle iski samanlainen ongelma. Saab 900 t8 kyseessä. Eli kesken ajoa vain päättää sammua. Jos heti hyytymisen jälkeen koittaa startata ei varmasti lähde käyntiin. 5-10 Min odotuksen jälkeen saa käyntiin, tai ainkakin tähän mennessä on lähtenyt. Kuitenkin jos sammuu esim 80kmh vauhdissa, jos pitää vaihteen päällä, ei paina kaasua, ja virrat on päällä n. 50 metriä niin taas hörähtää käyntiin. Sammuminen tapahtuu niin että tuntuu aivan kuin joku katkaisisi autosta virrat. Virtaa kuitenkin piisaa, kaikki sähkölaitteet toimivat vaikka auto sammuu. Laturi pelasi kohtalaisesti kun taannoin liikkeessä mittasivat samalla kun ostin akun.
Ajetulla matkalla ei ole mitään suhdetta siihen milloin auto sammuu, vaan sammu silloin kun itseään huvittaa, ei kuitenkaan ole kertaakaan sammunut kahta kertaa peräkkäin, vaan aina on vaatinut sen että on pysähtynyt käynyt esim kahvilla ja jatkanut matkaa... tosin en ole ovin pitkiä matkoja ajellut sattuneusta syistä. 95% todennäköisyydellä sammuu jossain vaiheessa kun ajamaan lähtee ja matka väh. semmoset 5km.
Kerran havaitsin mielestäni myös kun tarkemmin kuuntelin että bensabumbbu olisi lopettanut pyörimisen mutta sitten kun merkkivalot syttyy pyörähtää samalla tavalla kun laittaisi virrat päälle.
Ensin ajateltiin että sähköt, sähköt mutta mistä moinen säännönmukaisuus. Sammuu odota 5-10 minuutta ja sitten toimii. Vaikuttaisi kun kastelisi tulpat. Mutta mistäs moinen voisi johtua?
Vai loppuuko bensa. Vai...
Jos joku tietäisi taas neuvoa mistä voisin aloittaa, tai kenties missä vika voisi piileä. kiitti jo etukäteen...