Mitä seuraavaksi tulisi tehdä jotta saa jarrupalat vaihdettu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vms
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2003 14:52
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Mitä seuraavaksi tulisi tehdä jotta saa jarrupalat vaihdettu

Viesti Kirjoittaja vms »

Kyseessä on Saab 900i vuosimalli 88, jossa käsijarru takana.

Motonetista haetut jarrulevyt vaihtuivat kädenkäänteessä, mutta uusia ( Motonet tarvike ) paloja ei saatu edes huoltoasemalla mahtumaan.

Syynä oli etteivät männät menneet riitävän sisään.

Satulan takana pultin alla oleva 4 mm:n kuusiokolosäädin käännettiin kyllä niin auki kuin mahdollista. Jarrusäiliön korkki oli auki. Mutta silti mäntiä ei saatu painettua riittävän syvälle, jotta uudet palat olisivat mahtuneet. Tarkemmin kävi niin, että yksi neljästä palasta mahtui, loput kolme ovat vanhoja ( joissa 3..4 mm:iä palaa jäljellä )

Tarvikepalat tuntuvat kyllä ihmeen paksuilta. Koko palan paksuus metallirunkoineen on 17 mm:iä.
99T
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 10, 2003 14:56
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 99T »

Syitä kyseiseen tapaukseen on ainakin kaksi, joko männät ovat niin jumissä etteivät mene tarpeeksi sisään tai sitten tarvike palat ovat yksinkertaisesti liian paksut.

Eipä ole tullut kyllä itsellä ikinä vastaan tuollaista tilannetta.

Kai männät sentään menevät jonkin verran satulan sisään? (kuuluisi mennä vähän)

Jos männät ovat sisällä niin sitten vaan metsästämään uusia ohuempia paloja ;)
HRalli
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:38
Paikkakunta: Vantaa

Takapalojen vaihto

Viesti Kirjoittaja HRalli »

Itselläni on samanlaisia kokemuksia Motonetin paloista. Ei mennyt paikoilleen ilman lievää palan ohennusta rälläkällä.
HRalli
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

hmm...900:n jarruista en tiedä, mutta painamalla eivät ainakaan 9000:n sylinterit mene sisään, ne täytyy kiertää...mutta sen varmaan tiesitkin.
Jss
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Syys 05, 2003 18:21
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Jss »

Uusien takapalojen paksuus metalleineen on 14.5mm, oot saanu väärät palat :)
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Og 9-saturaisessa -88->93 ja tonnarissa on samalaiset jarrut takana. Ja käytännössä tilanne on se, että uusien levyjen kanssa on mahdoton saada mahtumaan uusia tarvikepaloja (ainakin useimpia). Paloista siivu pois vaikka tasolaikalla tai tahkolla tai ihan millä vaan lähtee. Pintaruostetta ynnä muuta sivuainetta on 15 vuodessa ehtinyt kertyä niin paljon, ettei satulan sisämitat ole enää samat kuin uutena, ja tarvikepalojen mitat on pikkusen isommilla toleransseilla. Hintaansa nähden ihan käyttökelpoista tavaraa kokemukseni mukaan.
Vastaa Viestiin